11tilføjet af

ang. kørekort regler 2008

Hej. Er det rigtigt at reglerne bliver lavet om i januar 2008 om at du først kan tage kørekort når du bliver 18, og ikke 3 måneder før?
tilføjet af

Skal da være 18..

Du har da altid skulle være 18 for at få kørekort. Det er kun teoriprøven du kunne få 3 mdr før din 18 års fødselsdag. Om det bliver ændret ved jeg desværre ikke.
God aften..
Vh.
Fynboen
tilføjet af

du kan

starte på kørekortet 3 måneder før du bliver 18
tilføjet af

Har du

læst indlægget ordentligt igennem ?? Man har aldrig kunne gå til sin køreprøve før den dag man fyldte 18 år (sådan har det altid været!!) Men selve undervisningen kunne man starte på 3 måneder før .. køreprøve tidligst på din 18 års fødselsdag !!
tilføjet af

Nye regler fra 2008?

Som der bliver svaret på i indlægene skal man være 18 år for at bestå køreprøven. Det er der ikke noget nyt i.
Sådan som jeg forstår spørgsmålet, bliver der spurgt om der træder nye regler i kraft fra 1. januar 2008, som siger at man skal være fyldt 18 for overhovedet at starte på teoriundervisning.
Jeg har også hørt rygter om en sådan lov, så hvis der er nogen der ved noget om dette vil jeg meget gerne høre det. For jeg ved ikke om der er sandt, eller bare et rygte.
tilføjet af

Ang. kørekort 2008

Man kan starte med at tage sit kørekort 3 måneder før og det er ikke kun teori, i nogle tilfælde kan man være heldig at komme op til den endelige køreprøve på sin fødselsdag.
Men jeg ved desværre ikke om man først må starte som 18 årig og ikke de 3 måneder før.
tilføjet af

Det er rygter...

Jeg fylder først 18 år 1. april så jeg startede med teoriundervisning midt i januar, derfor kan man sagtens starte tre måneder før man er 18 år.
tilføjet af

Det er IKKE rygter

Det er rigtig at man pr. 1 april skal være 18 før man kan begynde !
Grunden til at kak ikke skulle være er fordi du skulle starte før april da du har fødselsdag der.
Reglen træder først i kraft pr. 1 april .
tilføjet af

det kan ikke være rigtigt, tjek link

tilføjet af

Okay?

Når du siger køreprøve, mener du så den endelige prøve(Eksamen), eller bare generelt, det at køre i skolebilen idet man er igang med at tage kørekort.
For en af mine venner har kørt i skolebil hele 2 gange nu, og han fylder først 18 om 2 måneder.
Og jeg har også hørt noget om at man først kan begynde på kørekort som 18 årig efter d. 1 Januar 2009... Men om det er sandt, aner jeg ik.. Har endnu ik set et officielt dokument hvori det står.
Hvis det er sandt, kunne jeg godt tænke mig at spørge hvem end der har ændret den lov, om de tror en person bliver mere voksen og ansvarsbevidst på 3 måneder? Hvis det er hvad de tror, har jeg kun et ord at sige: Latterligt!
tilføjet af

Kan ikke passe

https://www.borger.dk/Emner/dagligtransportogrejser/koerekort/Sider/koereundervisningogkoereproeve.aspx?KommuneId=
Der står ikke noget med at der pga. nye regler kun kan tages kørekort efter man er fyldt 18.
Tværtimod "Du kan starte undervisningen 3 måneder før du fylder 18 år."
:-) Verified!
tilføjet af

regler om kørerkort

hej
Det er forkert det med at man ikke kan starte 3 måneder før.
Har selv lige snakket med en kørerskole om det, da jeg selv skal til og starte på kørerkort, og han sagde at loven ikke har ændret sig at man stadig kan 3 måneeder før, man kan bare ikke gå op til din kørerprøve før du er fyldt 18 år, du kan enten på din fødselsdag eller efter. Og de skal jo vide det, så det må jo være sandt🙂
mvh anonym
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.