11tilføjet af

Alene på ferie med lille barn

Hej med jer,
har brug for nogle erfaringer med at rejse alene med barn. Jeg står i den situation, at jeg så småt er blevet lun på tanken om at tage på en rejse (Island) med min dreng på 6,5 år - men jeg så er jeg alligevel ikke så lun på ideen. Det vil være første gang, at jeg tager afsted alene med ham .... Selve rejsemålet er jeg ikke utryg ved, men jeg er bange for at det bliver for trist bare at rejse os to sammen. Er der nogle af jer, der har erfaringer med at rejse alene med mindre børn?
mvh
Mullepigen

lille barn?

Han er da en stor skoledreng, som vil elske at have sin mor for sig selv på en spændende tur til Island- vikingernes land, hvor kristendommen aldrig rigtig slog rod, men hvor alfer, nisser, trolde, og andre væsner har slået sig ned. Jeg vil foreslå at I sejler derop-det tager laaaaaaaaang tid men giver også et billed af , at det er laaaaangt væk, hvor alt er anderledes end DK.Den tur vil han huske resten af sit liv i modsætning til en familietur til et "børnevenligt sommerland" hvor alle lande ligner hinanden.Rigtig god tur--og ja- jeg har prøvet det med min søn da han var ca samme alder-vi sejlede til Færøerne-med rygsæk og telt-i fjældet i 14 dage- vi havde godt nok base i Thorshavn hvor vi kom tilbage et par gange for at få "rigtig" mad og et bad engang imellem🙂

På ferie som barn.

Hej.
Jeg har ikke nogen børn selv, men kom ved dit indlæg til at tænke på den dejlig oplevelse med min barndom.
Min mor fik nogle penge ved mine forældres skilsmisse og besluttet sig for at tages os med på ferie til Portugal-algarve
vi var 3 børn på 9, 13 og 15 (så vidt jeg husker)
Og vi havde en fantastisk tur, som vi stadig mindes med stor glæde.
Vi havde ikke så mange penge og det var den eneste rejse vi kom på til udlandet.
Vores mor tog os selv med rundt og se landet, men man kan jo også tage på fælles ture som rejseselskabet holder, og på den måde at komme i kontakte med andre voksne.
Ved ikke om du kan bruge det til noget. men er sikker på din søn vil nyde en sådan ferie med sin mor, væk fra hverdagens jag.
Venlig hilsen

Alene

Nyd ferien sammen med din søn. Vis ham din kærlighed ... Gør ham glad, etc....
Husk! at du er på ferie sammen med din søn. IKKE for at tage en chance at finde eller lede efter en ny mand, kæreste, ven eller ... [s][l]

Ha' en god ferie!! [l][s][s]

knap så alene

Vi boede på vandrehjem, hvor der var andre børn om aftenen.
Det var dejligt i løbet af dagen, at kunne give en røverhistorie eller 2 i barnets tempo, men det var også rart, lige at have lidt tid for sig selv. Både for barnet og den voksne.
Aktiviteter specielt for børn blev langt minimum hver anden dag, mens "museumsdagen" var så børnevenlig som muligt. (Is og anden form for bestikkelse).😉
Tiden en til en er uden tvivl dejlig for alle, men børn har brug for børn, hvis ferien er 14 dage for eksempel. Heldigvis kommer der jo andre børnefamilier, de samme steder, som dit barn ønsker sig hen.
venlig hilsen
Grøn

Vi har da haft......

de skønneste oplevelser alene sammen på ferier og ture i det danske land og udlandet.
Løveungen var netop 6 år da vi tog sammen i sommerhus i Jylland. Hun har altid nydt de gange vi har været ude at opleve ting sammen. Du har dine forældre på en helt anderledes måde på ferier. De er mere afslappede og kan bedre koncentrer sig om barnet 😃
Jeg misunder dig dit valg af rejsemål, det skulle vi også have været sidste år, men valgte så Ægypten, da det trods alt var noget billigere. Vi ville have redet Islandske heste. Nu rider vi i stedet herhjemme 🙂
Prøv at sætte ham op på sådan en........😉
God rejse [s]
Løvemor

Sidespor -men hvordan

vil gerne lige vide hvordan jeg kan sejle derop - det lyder jo helt fantastisk! Har du nogle tips/adresser?

ja da

bare afsted! ungen med, det blir sjovt for jer begge. Det har vi altid selv gjort. Nyd det!

ja-da

Jeg rejste med Smyril færgen som sejlede fra Esbjerg til Oslo, fra Oslo til Færøerne og fra Færøerne til Island fra Island til Skotland fra Skotland til Danmark. Det tog ca 24 timer at sejle til Færøerne, noget længere tid til Island. Prøv at kig på Google

så fandt jeg det

Kig under : Færger Danmark -udland
Smyril Lines Fra Hanstholm til Seydisfjordur. Det tager ca 63 timer at sejle derop.[f]

Tak!

glæder mig til at kigge nærmere

Kom af sted...

Jeg er selv single på 3. år og har en dreng på nu 5 år.
Jeg har rejst en del førhen og gider ikke alm charter rejser. For 2 år siden fik jeg mulighed for at komme billigt til grækenland i en uge, jeg valgte at finde en lejlighed på nettet i et mindre turistet område og det var alletiders tur.
Man må selvfølgelig gøre sig klart at det er en ferie på børnenes præmisser og hvor man ikke sidder i baren den halve nat. Jeg medbragte en del gode bøger og tilbragte aftenerne på den måde🙂
Det eneste der hidtil har holdt mig tilbage fra at gøre det igen er økonomi.
Håber at i kommer afsted og får en dejlig tur :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.