36tilføjet af

9/11-2001 det 3 tårn...

Et 3 tårn falder 7 timer efter de 2 tvillingetårne uden at være ramt, mystisk. Og så der denne artikel.

http://politiken.dk/indland/article684567.ece
tilføjet af

Brug nu bare sund fornuft...

Og stol på de officielle forklaringer. Der er frigivet rapporter om, hvordan og hvorfor bygningen faldt sammen. At nogle tosser finder på konspirationsteorier, der lyder besnærende for uindviede, der har set for meget tv, eller læst for mange Dan Brown romaner, er set en milliard gange før.
Terrorister må have nedlagt de tårne af den simple grund, at det ville have været komplet umuligt at holde nogen som helst anden sandhed skjult. QED.
tilføjet af

Det smukke ved konspirationsteorier er,

at alt hænger sammen.
Der er intet, der sker ved et tilfælde; det hele er underordnet det store plot.

Det er vel det, der for mange er så tiltrækkende ved konspirationsteorier. Man slipper for at skulle forholde sig til kontingensen.
tilføjet af

Jo, men det skete jo.

Selvom nogen skulle kunne hæve en stor forsikringssum derved, tvivler jeg meget på, at de kunne nå at arrangere en sprægning i det korte tidsrum.
tilføjet af

Man skal ikke..

nødvendigvis altid stole på de officielle forklaringer...
Jeg hører til den gruppe, der stiller❓årsagen til WTCs sammenstyrtning. Når man ser, hvordan bygningerne falder nærmest lodret og tæt på frit fald, så må man undre sig. Især bygning 7 er mystisk. Den falder sammen længe efter de to andre, er ikke blevet ramt, OG når man ser sammenstyrtningen, så ligner det i DEN grad en kontrolleret sprængning - fuldstændig som når man foretager nedrivninger. Også den falder sammen med næsten frit fald hastighed. For at noget kan falde sammen med frit fald hastighed kræves, at der ikke er noget under til at støtte og tage imod - og det må man da sige, at der egentlig var rigeligt af i WTC.
Der kan være mange tanker og fornemmelser om, hvem der kunne have interesse i at have en finger med i spillet af nedrivningen af WTC. Det må høre en anden debat til....
tilføjet af

Hvem siger at ...

der er tale om et kort tidsrum?
Kunne man forestille sig, at sprængstof blev placeret løbende over længere tid af bestilte folk...?
tilføjet af

Nå at arrangere?

- det var vel planlagt lang tid i forvejen. Det kræver da bare en udløser.
tilføjet af

Jamen dog

- er det ikke netop sagen, at de ikke kan holde det skjult? Nu synes jeg da godt nok at du skulle kalde din "sunde fornuft" tilbage til dig selv.
tilføjet af

jammen er jo ingen sund fornuft

i de officielle forklaringer.
Er jo faktisk det at politikens artikel understreger.
Kilderne er vuderet pålideligt nok til en national avis som politiken der ellers ikke er meget for at få næsen for langt frem.
Det har sågar været nævn på tv2 og dr nyheder.
Er jo ikke længere bare en konspiration.
Det drejer sig om facts.
Faktisk vil jeg gå så langt som at sige at 9/11 comissionens rapport er ret tæt på at være selve definationen af konspiration.
tilføjet af

Nogen tror det kan være

Bush selv der planlagde angrebet for at kunne give militæret flere penge, og blive genvalgt som "krigspræsident".
Hvis det viste sig at være sandt, hvilket nok er en kende usandsynligt, er det vel nok den største skandale i verdenshistorien.
tilføjet af

Det undre mig en del...

At et højhus noget mindre et de 2 tårne, som står et godt stykke væk, og som på ingen måde rammes kan styrte jorden. Det sker 7 timer efter. Det virker helt mystisk, hvorfor falder det?
tilføjet af

Bush

må vel have været nyvalgt dengang. Obama tiltrådte sidste år - efter 8 år med Bush.
tilføjet af

Kunne man forestille...

sig, at der kunne være en idé i at dyrke et fælles skræmmebillede, som dermed udløser flere midler til krigsmaskinen.
Flyet der skulle have ramt Pentagon er der også meget tvivl om. Undersøgelser af videoer viser, at der simpelthen ikke er plads til den type fly i det hul der blev skabt i bygningen. Ligesom vragresterne var meget få, hvilket er blevet forklaret med en meget høj varmeudvikling..
Personligt har jeg ikke meget fidus til til officielle forklaringer....
tilføjet af

Fordi..

det bliver sprængt 😉😉
Hvis man ser på de videoer, der er lagt på You Tube, så er sammenstyrtningen nærmest et skoleeksempel på en kontrolleret nedrivning.
tilføjet af

det kunne man sagtens

forestile sig!Jeg kan da huske galt, men Bush slog vel en del på på både terreor og masseødelæggelsesvåben i Irak. Gjorde han ikke?
tilføjet af

Det var Bush...

der gik ind i Irak - støttet af Fogh og Ko 😮😮
tilføjet af

åh jo

det ved vi alt om. En skamplet på vort dejlige land! Og begrundet med: "Vi ved de har masseødelæggelses våben" Men reellt angreb de et forsvarsløst land under ledelse af en sindsforvirret mand. Det var "stort"!!
tilføjet af

Bush senior havde jo

Udraderet Sadams hær under den første Irakkrig i 1990. Det var en walkover- nå men det en anden debat.
tilføjet af

Marvin Bush

sad i bestyrelsen for Securacom et sikkerheds firma med kuwait investore der stod for sikkereden af WTC

http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_P._Bush
http://en.wikipedia.org/wiki/Securacom
follow the money...
tilføjet af

*rettelse *tillæg

*Sikkerheded
Så det var rigmelig nemt at sørge for imellem 10-100 tons Nano Thermite (special sprængstof) hvis det var det.
tilføjet af

arbejdsløshed & sociale problemer trods

frihedsrettigheder, demokrati, uddannelsesinstitutioner, voksne i lokale/regionale/nationale/internationale/globbale tænketanke, møder, konferencer, konsulenter . . medier, oplysning . . trods det store forebyggende politiske engagement er der stadig arbejdsløshed og sociale problemer & pseudodemokratiske skandaler?? (som fx dansk folkeparti)
mere mystisk?
tilføjet af

Hvorfor er det SÅ mystisk ?

Det syntes jeg da ikke .....
tilføjet af

Så sov...

du bare videre 😃😃
tilføjet af

Hej dulkis..

Det glæder mig at se at du er vågnet op. 😉
Mvh. Grirsto
tilføjet af

Nej det er ikke underligt/mystisk

Bygningen WTC7 blev ramt af en dele fra det ene af de to berømte tårne.
tilføjet af

???

Tjek lige den her video:
http://www.youtube.com/watch?v=Ul3Eia4jPCM
ikke nogen dokumentar, blot en optagelse.
Desuden, fordi der er lidt brand, får det da ikke en bygning til at kollapse, og da slet ikke komplet symmetrisk.
tilføjet af

Lidt brand?

Den brændte i jeg ved ikke hvor lang tid, men det kan du jo finde ud af. Desuden blev brandmændene evakueret, fordi de kunne se, at bygningen var ved at kollapse.
Men det er totalt ligegyldigt, hvor mange beviser der bliver disket op med og ligemeget hvormange undersøgelser der bliver lavet, så vil konspirationsfanatikere altid blive ved. Jeg kunne henvise til sider, der modbeviste det du skriver, men hvad vil det hjælpe? Dit svar vil højest sandsynligt være: Det er beviser fabrikeret af Bush, FBI osv. osv...
Nu kan du alligevel læse lidt om det her: http://www.debunking911.com/WTC7.htm
Ikke at jeg tror, du ændrer syn på sagen af den grund, men måske du ville blive lidt mere oplyst omkring sagen.
tilføjet af

Jamen dog...

Er du ingeniør med speciale i den slags, eller har du bare ædt en eller anden artikel skrevet af en konspirationsfanatiker råt?
tilføjet af

Sund fornuft.

Noget andet ved de her konspirationsteorier som at USA selv ødelagde tårnene, at de ikke har været på månen osv. er, at dem der fremsætter teorierne som regel er amatører, der ikke har andet at give sig til.
Det tager ikke lang tid at google seriøse rapporter, der i detalje forklarer, hvordan tårn 7 væltede, og er skrevet af folk med en relevant baggrund. Alt det man kan finde om det modsatte er fra amatører. At det ikke er umiddelbart indlysende for hr. og fru. lægmand hvorfor en bygning vælter, gør det ikke umuligt. Desværre gør det det meget let at sprede vanvittige teorier.
Tilsvarende, hvis USA ikke havde været på månen, mon så ikke russerne havde opdaget det, før en eller anden tosse begyndte at kigge på skygger på gamle billeder og opdigte teorier?
tilføjet af

Politiken kalder det jo også konspirationsteorier...

Og ham kemikeren de har til at udtale sig, har blævret løs om det i årevis uden at komme nogen steder. Er en kemiker virkelig den bedste kilde til information om eksplosion af bygninger?
Jeg mindes at have set et program på tv, hvor de havde fået Jesper Klein til at udtale sig... Jo, han synes da godt nok også, det hele virkede lidt mærkeligt. Jesper Klein!!! Så er der fandeme ikke meget at bygge på.
tilføjet af

Prøv at...

sammenligne bygning 7s sammenstyrtning med en kontrolleret nedrivning. Det ligner påfaldende hinanden.
Hvis det brænder i længere tid i dele af en bygning, så vil DELE af bygningen tage skade, men ikke styrte nærmest symetrisk sammen.
Der er tale om en bygning med et grundflade areal på størrelse med en lille fodboldbane og ca. 5 gange så høj som Rigshospitalet.
Det skulle da være underligt om der var opstået brand og skader så symetrisk i en så stor bygning.
Heldigvis begynder selv anerkendte folk at få øjnene op, så der ikke længere bare er tale om konspiration; men reel fakta....
Verden er ikke nødvendigvis, som vi tror den er...
tilføjet af

Bush løj om angreb...

tilføjet af

Som jeg skrev..

Du kan læse alle fakta på den side, jeg linkede til.
Hvis du VIL tro på noget andet, jamen så er der jo ikke noget at gøre ved det.
Mvh
tilføjet af

Fakta??

Det er jo ikke fakta, og Ja, de "beviser" er fabrikeret af de etablerede medier. - Og dem stoler jeg overhovedet ikke på.
Alle de "anerkendte" teorier, er publiceret mha. medierne.
Seffen & Bazants "Numb3rs" lignende volapyk der intet hold i virkeligheden har.
Popular Mechanics.
Og en del "dokumentarer" der stiller "spørgsmålstegn" ved om de "nu også var terrorister" - Men til sidst skal de lige slutte af med at vise alle "modbeviserne" - og stille spørgsmålet "Hvad tror du?" - Lidt ligesom nyhederne/Tv-avisen ALTID skal vise noget "godt" i slutningen af udsendelsen, og det er fordi alle de andre ting så bliver skubbet ind i underbevidstheden, og kan ligge og ulme. - Genialt!
Desuden, Hvis det er så nemt at få højhuse til at kollapse vha. lidt brand, Hvorfor findes der så så mange spærngstofseksperter, der koster en formue at hyre? - Ville det ikke være nemmere at stikke ild til lortet, hvis det er det dr får lortet til at kollapse ned i eget fundament?
Se forresten lige dette 2 sekunder lange klip af WTC7, Du kan jo lige så tydeligt se ekspålosioner ude i siden, og det bedste:
De bevæger sig opad - MOD tyngdekraften.
De er ikke skabt af flygtige luftmasser forårsaget af kollapset - Fordi den kollapser fra bunden af, nøjagtigt som var den kontrolleret:
http://www.youtube.com/watch?v=Ul3Eia4jPCM
tilføjet af

Jamen så tro på dét...

Brandmændene der var der lyver åbenbart...Alle lyver åbenbart.
tilføjet af

Tåbeligt udsagn, uden realitetssans

Du er sgu da for langt ude...
Bygning 7 brød i brand, da nordtårnet begyndte at vælte ned... Det antændelige "snavs", der røg med ned ramte bygning 7, som brød i brand forskellige steder. På grund af mangel på vandtryk kunne brandmændede ikke slukke ilden, derfor skulle "to pull" trække sig tilbage... "To pull" er ikke et fagudtryk fra nedrivningsbranchen om at sprænge bygningen ned...
Måske skal du overveje at indsamle den rigtige viden inden du udtaler dig?!!
På grund af brandene foresagede det strukturel ødelæggelse på kritiske punkter, som gjorde at bygningen brasede sammen...
Det er da klart at bygning 7 ikke kan brase sammen samtidig med de to tårne, når det var det nordlige tårn, der var skyld i at bygning 7 brød i brand...


Der er det problem med konspirationsteorier, alle påstande er stik imod fysikkens og kemikkens love, men alligevel er der fjolser, som Lemontea, som tror på det er sandt, fordi nogle siger det...
tilføjet af

kemikkens?

tro på det;)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.