11tilføjet af

9000 kr. i bøde for at bære kniv

Se i kære venner og 'fjender' på debatten, i Norge kører de med klatten, hvis du har kviv på dig midt om natten.
Det skal være slut med at tage knive med i byen om aftenen, mener Oslo Politi. Nu er der høje bøder og frihedsstraf i vente.
Politiet i Oslo pågriber nu alle, der bærer kniv i nattelivet. Finder politiet knive, vanker der bøder. Er man en gang tidligere taget med kniv i lommen og pågribes endnu en gang, kan man se frem til en tur bag tremmer. Tidligere fik man 1000 kr. i bøde for at bære kniv på offentlige steder, men nu kan bøden komme op på 9000 kr. Er man blevet taget med kniv tidligere, risikerer man op til et års ubetinget fængsel.
I årets første fire måneder beslaglagde norsk politi 170 knive i Oslo. 71 personer blev i samme periode behandlet for stiksår. I fjor blev 480 personer taget for at bære kniv. Den yngste var kun 12 år. Næsten 40 procent af alle drab i Norge sker med kniv. 28 procent af drabene sker med skydevåben.
- Hvorfor fanden er vi så satans sløve i lille latterlige dannevang, hvor flaget svæver i hver en stang. Se så at få jer taget sammen, og indfør samme lov!
*FedeBritt* - der VIL det kvivlort til livs
PS: Indlæg udført i samarbejse med ritzau
tilføjet af

Fint med mig jeg vil også af med knive i nattelivet

Så kan vi jo altid starte der og senere totalt knivforbud!!!!
tilføjet af

Dine fjender!

HaHa!
DF har vist bragt dette på banen - for en tid siden?
Men der var ingen der - der turde skære salamien!
tilføjet af

De havde måske

-ikke ligeeee en kniv ved hånden ;O))
Smil og dejlig sommerdag på den lille ø i Kattegat
/Mummi
tilføjet af

Takker!

mummi_tøsen - altid glad/ stålende humør.
Det smitter?
*SS*
tilføjet af

Det da det.!

Strå(leende) humør, der er en udbredt smittefare ;O))
Hygge herfra
/Mummi
tilføjet af

Enig

Hvor mange lig kan det passe at der skal der på bordet før politikerne får sneglet sig sammen til at stramme op.
Der er sket ALT for mange knivoverfald de seneste år.
tilføjet af

Ohh du min Fynbo'ske ven

Jeg respekterer da alle, dog er de ekstreme anført med et par '_'
*FB* - der også går ind for ligeløn
tilføjet af

...totalt knivforbud

bør komme senere.
- Her i landet tager alt jo lang lang lang tid, ~...så enhver ting til sin tid.
*FB*
tilføjet af

Danmark ER langsommelig

på det område, hvilket kun er en beklagelse.
*FB*
tilføjet af

Til FB

Citat;
""- Hvorfor fanden er vi så satans sløve i lille latterlige dannevang, hvor flaget svæver i hver en stang. Se så at få jer taget sammen, og indfør samme lov! ""
Kan kun give dig ret. Ingen knive "what so ever.." Og i de tilfælde hvor der ikke er kniv på personen, men den findes andets sted, da dette jo også er tilfældet, da alle knive,også i vores husholdning, går at bruge til div. andet end husholdningen.
Hårde... Meget hårde straffe, for at komme dette til livs...
Det må være vores samfund der viser ud af til, at dette ikke accepteres...
Også god dag til dig på den noget større Ø
/Mummi
tilføjet af

Jeg fatter ikke det tager 200 år og 11 somre

samt 11 vintre, for at få et eventuelt lovforslag til debat. Når det så kommer til debat, tager det yderligere 11 måneder, samt 23 timer.
- Det eneste tidspunkt hvor der er fart over feltet, er sgu kun når de stemmer om et eller andet, ~...men der skal jo også kun trykkes på én enkelt tast.
MEGAHØJ BØDE for at bære kniv, eller bedst ville være et totalt knivforbud.
*FB* - der sender en hilsen til ½øen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.