6tilføjet af

676.864 kroner, eller 1854 kr om dagen, 365 dage om året, også når man har fri.

Lige nu strejker sygeplejersker, sosu­-assistenter og pædagogmedhjælpere, fordi de vil have 15 procent mere i løn. Imens er folketingspolitikerne i gang med at støbe kuglerne til en lønforhøjelse på 22,9 procent - til sig selv. Det erfarer TV 2 NYHEDERNE.
Traditionelt får folketingspolitikerne det samme som en borgmester i en mel­lemstor kommune, det vil sige 550.955 kroner. Men efter kommunesammenlægning­erne får en borgmester i en mellemstor kommune nu 676.864 kroner - og det er det beløb, som folketingspolitikerne nu også vil have.
125000 kr mere om året i løn, eller 10416 kr om måneden, eller 1854 i løn om dagen, 365 dage om året. Hvor en sygeplejersker skal kæmpe som bare fanden, for at få ca 4000 kr mere. Og et eller andet sted, er det jo ikke politikeren der holder samfundet igang, så uden alle os der jo er den størst del af befolkningen, er de jo ikke noget man ville kunne leve af. Så i mine øjne, pisser de på alle os. For under 4 år siden, fik de 60000 kr. Fy for fanden. Sendjano
tilføjet af

Ja....

Politikerne er og vil altid være tåber.
Jeg mener vi godt kan leve uden politikerne.
De sidder og laver ingenting, lover en masse de ikke holder. De burde være lavt lønnet.
Folk som betjente, hjemmehjælper, osv burde have mere løn end politikerne..
Det er bare min mening!
tilføjet af

juster regnemaskinen

Bortset fra, at jeg er helt enig i din foragelse, kan jeg nu ikke få 125000 divideret med 365 til at blive mere end 342. Hvor har du de 1854 fra?
tilføjet af

Det er jo

Hele deres løn, hvis de får den lønstigning. VH S
tilføjet af

vil de så osse gå i strejke

indtil de får deres vilje.
Er der så mulighed for deres arbejdsgivere, altså os, at lave et permanent "lock out"
og lade Embedsmændene arbejde i fred for disse opblæste snyltere.
Jo mindre de blander sig jo bedre for Danmark.
tilføjet af

vil det sige at vores politikere

vedkender at der har været en inflation på 22% de sidste 4 år.
får vi folkepensionister og 22%?
tilføjet af

De der kan, arbejder

De der ikke kan, Underviser
og de mere ærgerrige kan blive politikere.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.