12tilføjet af

550 fyrede i dk - 550 nye polakkere ansat

Arbejdet går til tyskland, dvs polakkere som er på besøg fra polen, da der ikke er begrænset ophold i tyskland.
Billig arbejdskraft
-------
Der er dømt krisestemning i Frederikshavn. Byens store virksomhed MAN Diesel fyrer 550 medarbejdere på virksomheden.
Afskedigelserne skyldes, at de tyske ejere flytter produktionen af dieselmotorer fra Nordjylland til Tyskland, oplyser P4 Nordjylland.
Massefyringen betyder, at mere end halvdelen af de ansatte på MAN Diesel i Frederikshavn mister deres job. Medarbejderne har fået beskeden på et stormøde i Arena Nord her til formiddag.
Fyresedlerne er uddelt senest 3. september.
Virksomheden er særdeles hårdt ramt af den faldende ordreindgang og annulleringer inden for skibsbygningsindustrien.
Borgmester: Vi har set det før
"Vi beklager situationen, som skyldes den nuværende markedssituation, og vil gøre vores yderste for at hjælpe de berørte medarbejdere videre i ny beskæftigelse samt sikre den historiske opsamling af den lokale industriproduktion," udtaler produktionsdirektør Poul Knudsgaard i en pressemeddelelse.
Frederikshavns borgmester, Erik Sørensen, betegner massefyringerne som frygteligt for området.
"Det ligner alt for meget de massefyringer, som vi oplevede, da Danyard Værftet lukkede for 10 år siden. Og så kommer det på det værst tænkelige tidspunkt under en finanskrise," siger Frederikshavns socialdemokratiske borgmester til P4.
tilføjet af

Berlinmuren.

Burde genopføres!.
tilføjet af

hvar motorvejen ikke så der blev fremgang

det forstår jeg ikke i har fået postet mill og atter mill+diverse off arbejdspladser ex skat+milli fra sjælland,dyrer motorveje for at i kunne udvikle jylland der står udvikle ikke afvikle ............er alle mine skatte penge så endt i det sorte hul kaldet jylland
tilføjet af

Og alle mine "jyde dollars" går til forkælede

københavnere. Men så kan i jo komme ind i det kongelige teater til spotpris, resten er tilskud leveret af bl.a os jyder.
Tro mig eller lad være, men vi er altså en stor del jyder, som ikke kan se det geniale i motorvejs udbygning.
Særlig ikke når politikere gør alt hvad de kan for at begrænse bilisme.

Fyringerne er stærkt beklagelige, men et udtryk for et markede der er i krise samt et markede er ikke mangler motorleverandører som oven i købet kan producere langt billigere end Danmark.
Arbejdet fra MAN går næppe til Tyskland, men nok nærmere til fjernøstlige leverandører, som kan spytte maskiner ud til max en tredjedel af den danske pris, og de venter bare på at der kommer opgang i markedet igen.
Desværre er det sådan at når først arbejdet er forsvundet og folk har opdaget at der er andre leverandører, så kommer det ikke tilbage igen.
tilføjet af

kommunen jubler

sammen med 3f og deres tyske søsterorganisation, der har en meget stor andel i polske arbejderes integration og løntrykken.
Kommunen jubler idet de nu kan få ansat en hel del medarbejdere med løntilskud og således få fyldt hullerne ud hos SoSu erne og ældreplejen.
3F jubler idet de nu får en dejlig stor gruppe mennesker under deres vinger som de kan manipulere med, den enes død den andens brød.
tilføjet af

tror du selv på den

tror du selv på en fagforening vil have sine medlemmer fyret...?
tror du selv på en kommune vil miste 550 arbejdspladser i dk...?
tilføjet af

En Københavner nasser.

Som dig har vel ingen skattekroner at miste?.... har du ikke misforstået noget?.... en bums som dig på overførselsindkomst betaler ikke skat!........ og så synes jeg forresten i Københavnersvin snart skal holde kæft med den smule skattekroner der bliver brugt i anlægsudgifter i Jylland... det er sgu til at brække sig over at høre jeres evindelige hjernedøde bemærkninger om de veje der er bygget i Jylland......... de har sgu kostet småpenge i modsætning til de anlægsudgifter der er blevet brugt i "lille Bagdad"! så luk du bare krydderen.... der kommer kun lort ud af den!. 🙁
tilføjet af

Det bliver ikke sidste gang

I 2011 vil der være 175000 uden arbejde. Samme år skal lille Lars også udskrive valg😃
tilføjet af

det bliver df glade for

pga muslikerne skaber sig, det får de flere stemmer af...så...skab jer endelig ;-)
tilføjet af

Mjølner du ved det jo godt

Så luk du bare din nassende bondebagdel.

http://politiken.dk/politik/article412741.ece
"Udligningsreformen, der blev vedtaget i 2006, flytter milliarder af kroner fra kommunerne i det østlige Danmark til landets vestlige kommuner, men ifølge de konservative rammer reformen alt for hårdt i blandt andet Nordsjælland."
tilføjet af

ok!!!!!!!!!!!

Så synes jeg i tåber i stedet skulle stryge det Danske flag, og hejse der Svenske......... men de har måske sagt de heller ikke gider jer øgler!......... 🙁
Ps..... hvis vi slap for jer tåber, slap vi samtidig af med et stort indvandrerproblem!.
tilføjet af

Udligningsreformen.

Kan vi da godt skrotte for min skyld!.................. det har jeg forklaret dig før....... og så flytter vi hovedstaden til et mere centralt sted i landet....... til Århus!........... og så bliver de statslige virksomheder fordelt over "HELE" landet...... så er udligningsreformen ganske overflødig!.......... men det fatter en snotnæset selvfed Københavner vel ikke. 🙁
tilføjet af

Hvad ville det hjælpe Mjølner?

Ingen af de firmaer, der spytter i skattekassen, gider da have adresse på 8xxx Plovfure.
Dannebrog tilhører kongen der fandt den, Valdemar Sejr, og da de, kongerne, har haft en tendens gennem de sidste (rigtig) mange år at bo i København, må Dannebrog jo tilhøre København. Hvilket flag i så vil hejse ovre på Tysklands Odde må i selv finde ud af.
Apropo selvfede københavnere så skal du nok finde dem i Gentofte. Du ved, Mjølner, der hvor Pia Kjærsgaard bor.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.