39tilføjet af

500.000- skal DØ inden en UGE.

Lærernes fagforening nægter 3 lære at udsætte ½-million fiskeyngel, fisk som danskerne har betalt for er blevet fremavlet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Dummernikker...

http://www.youtube.com/watch?v=Jai49hak1Sk Det er sand ondskab!Poul! 😕
tilføjet af

500.000- skal DØ inden en UGE.

Ja nu går det da helt i fisk for fagforeningen........ [ide]
tilføjet af

500.000- skal DØ inden en UGE.

Nu kunne pølle godt have medsendt et link så man selv slap for at skulle lede efter det.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-66306546:l%C3%A6rerlockout-kan-koste-600000-fisk-livet.html?fbs
Her kan man også se at det ikke skyldes lærernes fagforening, men at det skyldes lock outen, som kommunernes landsforening er skyld i.
Hvis lærerforeningen havde været den skyldige, så er det vel ikke værre end når feks 3F laver blokader mod virksomheder hvis eneste brøde er at de har en overenskomst med et forkert forbund.
Forbund som 3F burde jo i virkeligheden lave blokade og smædeskrifter (samt eventuelt en lille ildebrand) hos de virksomheder som slet ikke har overenskomst.
Jeg er mere end overbevist om at der nok skal findes andre personer der kan hjælpe med yngeludsætningen.
tilføjet af

skrev du "nu" - -

Du må være meget ung når du ikke kan huske 20-25 år tilbage. 🙂

Vi er mange andre der opdagede fagforeningernes
S'svineri for 25 - 30 år siden. AK, VI er bare nogle "tåber" der
følger mere med i politik end de fleste venstrefløjs vælgere. 😮

Hvordan kan venstrefløjen blive ved med at SNYDE vælgerne!?

De har "gode spindoktorer" og vælgere der IKKE følger ret meget med! 😮

Jeg er et par gange blevet tilbudt bedre job / forfremmelse, men jeg skulle
acceptere en "skæv" vinkel på min RETFÆRDIGHED og det VIL jeg IKKE!!

S burde stå for "sol", men det står ganske tydelig for "SNYD" befolkningen!!
tilføjet af

skrev du "nu" - -

Du må være meget ung når du ikke kan huske 20-25 år tilbage. 🙂

Vi er mange andre der opdagede fagforeningernes
S'svineri for 25 - 30 år siden. AK, VI er bare nogle "tåber" der
følger mere med i politik end de fleste venstrefløjs vælgere. 😮

Hvordan kan venstrefløjen blive ved med at SNYDE vælgerne!?

De har "gode spindoktorer" og vælgere der IKKE følger ret meget med! 😮

Jeg er et par gange blevet tilbudt bedre job / forfremmelse, men jeg skulle
acceptere en "skæv" vinkel på min RETFÆRDIGHED og det VIL jeg IKKE!!

S burde stå for "sol", men det står ganske tydelig for "SNYD" befolkningen!!


Dit indlæg forstår jeg ikke en meter af, det er da gået helt i fisk for dig.
Meget ung og ikke kan huske 20-25 år tilbage?
Hvilke fisk var det lige den gang, man ikke kunne sætte ud?
At du føler dig snydt af S, er du ikke alene om.
Men du må være meget gammel, når du kan huske da det gik i fisk for 25 år siden, eller hvad?
tilføjet af

Tag dog og tænd for din radio.

Lærerenes fagforening har nægtet at de 3 lære må udsætte de 500.000- fisk, de 3 lære kan ikke få dispensation til at sætte de fisk ud.
Venlig Hilsen poul Jørgensen
tilføjet af

Tag dog og tænd for din radio.

Jamen lille pølle, jeg har ikke haft tændt for radioen idag, og har derfor ikke hørt den udlægning af sagen, og din udlægning af den. er i modstrid med det jeg linker til, som placerer ansvaret hos KL.
Hverken DR.dk, TV2, Egnsnyhederne, Fiskerforum, eller nogen anden af de sider jeg har set, nævner DIN udlægning af sagen.
Og, igen tilsvarende med 3Fs og andre fagforbunds metoder, hvis du altså havde ret, så gør lærerforeningen jo bare som alle de andre forbund gør.
tilføjet af

500.000- skal DØ inden en UGE.

Det er lige så meget forbudt for lockoutede som for arbejdsløse at lave noget der bare ligner erhvervsarbejde, så der har lærerforeningen ikke gjort noget galt.
De er også tvunget til at være med i forskellige aktioner, møder, demonstrationer og uddeling af løbesedler.
tilføjet af

Nej de gør ikke.

Rigtige fagforeninger tager hensyn.
Det lærernes fagforening gør er at tage gidsler, og det kommer der aldrig noget godt ud af, tværtimod så vil samtlige lystfisker bande dem langt væk, nu har de betalt for fiskekort og udsætning af fiskeyngel, og så tager en eller anden sindssyg fagforening og slår deres fisk ihjel.
Måske er det groft sagt?, men når en lystfisker har stået i regnvejr i 8-timer uden at havde fanget noget, så skal nogen havde skylden, og hvis lærerne så har været med til at dræbe ½-million fisk, så ved jeg ikke lige hvor meget opbagning de selv regner med at få fra lystfiskerne.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Man kan diskuterer holdningen

Hej,
Man kan diskutere, om dette blot er en konsekvens af lockouten...
... men Hr Jørgensen ser ud til denne gang at have forstået hvad der sker. Lærernes fagforening har sagt NEJ til at de 3 pågældende lærere er undtaget fra lockouten, i en begrænset periode.
Man kan jo så mene, at denne ørredyngel, må KL jo tage ansvaret for afgår ved døden, hvis lockouten ikke standes - stedet for at der søges undtagelser.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Linket

Glemte Linket
tilføjet af

Nej de gør ikke.

Rigtige fagforeninger tager hensyn.
Det lærernes fagforening gør er at tage gidsler, og det kommer der aldrig noget godt ud af, tværtimod så vil samtlige lystfisker bande dem langt væk, nu har de betalt for fiskekort og udsætning af fiskeyngel, og så tager en eller anden sindssyg fagforening og slår deres fisk ihjel.
Måske er det groft sagt?, men når en lystfisker har stået i regnvejr i 8-timer uden at havde fanget noget, så skal nogen havde skylden, og hvis lærerne så har været med til at dræbe ½-million fisk, så ved jeg ikke lige hvor meget opbagning de selv regner med at få fra lystfiskerne.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Måske lystfiskerne skulle melde sig frivilligt, og få sat det fiskeyngel ud. 😕
tilføjet af

500.000- skal DØ inden en UGE.

Præsist og korrekt.
Det vil være lige så ulovligt og tangere skruebrækkeri, hvis lærerne fik lov til at sætte denne fiskeyngel ud, som hvis du som arbejdsløs/dagpengemodtager begyndte at foretage det der kaldes værdiskabende ombygninger på dit hus eller lejlighed.
Denne fiskeudsætning betragtes åbenbart som en del af lærertjansen og er følgeligt ikke undtaget reglerne, men da de tjenestemændsansatte lærere vel ikke strejker, burde der da kunnes findes et par stykker af dem der kan klare dette?
Ellers er jeg ret sikker på at der findes andre personer der kan klare dette, forudsat at opgaven er vigtig nok.
Disse personer er så muligvis i sidste ende skruebrækkere, men det må eftertiden vise.
tilføjet af

Nej de gør ikke.

Ganske vist kan fisk spiuses med opbagt sovs, men opbagte lærere?
tilføjet af

skrev du "nu" - -

Du må være meget ung når du ikke kan huske 20-25 år tilbage. 🙂

Vi er mange andre der opdagede fagforeningernes
S'svineri for 25 - 30 år siden. AK, VI er bare nogle "tåber" der
følger mere med i politik end de fleste venstrefløjs vælgere. 😮

Hvordan kan venstrefløjen blive ved med at SNYDE vælgerne!?

De har "gode spindoktorer" og vælgere der IKKE følger ret meget med! 😮

Jeg er et par gange blevet tilbudt bedre job / forfremmelse, men jeg skulle
acceptere en "skæv" vinkel på min RETFÆRDIGHED og det VIL jeg IKKE!!

S burde stå for "sol", men det står ganske tydelig for "SNYD" befolkningen!!

http://www.youtube.com/watch?v=0m4Mq50ktIE We just a BUNCH of freaks! [f]
tilføjet af

skrev du "nu" - -

We just a BUNCH of freaks! [f]
http://www.youtube.com/watch?v=0m4Mq50ktIE
tilføjet af

skrev du "nu" - -

Hvorfor skal du sende et intetsigende link med til hvert indlæg du skriver?
Hvis du intet konstruktivt har at bringe til debatten, så hold din kæft eller nærmere hold dine fingre fra tastaturet.
Du bringer selv, af uvidste grunde, "ManEater" på bane, men når du nu alligevel skal forplumre Solens sider med intetsigende nonsens indlæg, hvorfor tog du så ikke originalen?
http://www.youtube.com/watch?v=yRYFKcMa_Ek
tilføjet af

Tag nu sundhedsvæsnet?.

De har også flere gange strækket, men, de har altid haft et nødberedskab som skulle hjælpe i akutte sager hvor liv stod på spil, jeg ved det "kun" er fisk, men!.
Jeg mener det er forkert, at de skal være så strikse/dumme, de må kunne se det vil skade dem selv på længere sigt.
Jeg husker godt den store general strække sidst i 70èrne, men dengang var der regler, dette virker som om alle regler er sat ud af spillet, og at folk kun tænker på sig selv.
Det er ikke det strækker skal bruges til, det er et "våben" som kun skal kunne bruges til alles bedste, dette virker som 2 børn der er oppe og skændes.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

LYN FRYS dem.

Pak dem ned og send dem til Kina, der æder de jo vores åleyngel alligevel [:X].
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Et holdningsspørgsmål

Hej,
Man kan så vurdere, om det er KL's skyld - det var dem der lockoutede lærerne, uden at have sikret sig et "nødberedskab". Det er også dem som kan standse lockouten.
Yderligere, så er et "nødberedskab" ved de fleste lockouter, taget som at tab af menneskeliv skulle forhindres. Her taler vi Fisk.
Jeg ved ikke om det vil skade Lærerne, hvis de lader fiskene dø. Det kommer an på om de tydeligt kan forklare, at KL er velkommen til at stoppe lockouten når KL ønsker. Det er KL som har valgt at skoler mm. skal være lukkede - ikke lærerne.

Det er ikke det strækker skal bruges til, det er et "våben" som kun skal kunne bruges til alles bedste, dette virker som 2 børn der er oppe og skændes.

Lærerne Strækker IKKE.
KL - kommunernes forening, som betaler lærernes løn, siger at lærerne ikke *må* arbejde og at de ikke vil få betaling for deres arbejde.
Yderligere... jeg tror at de fleste ville klage sig:
"Du må ikke arbejde og vi vil ikke betale din løn. Udover de 2 uger hvor du er vigtig, der må du gerne arbejde og vi skal nok betale dig - men efter de 2 uger, så vil vi ikke betale din løn og du må ikke arbejde igen."
(Frit omformuleret af KL's disepnsation til redning af Fisk)

Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Det er stadigt.

Lærens fagforening der har forbudt de 3 lære at hjælpe med at udsætte de skide fisk, lærerne vil godt hjælpe de fisk, men de MÅ ikke, for deres fagforening.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Helt i fisk. KL stop nu lockouten

Hej,
Lærens fagforening der har forbudt de 3 lære at hjælpe med at udsætte de skide fisk, lærerne vil godt hjælpe de fisk, men de MÅ ikke, for deres fagforening.

Fiskene ser ud til at blive reddet, HURRA!
http://www.avisen.dk/frivillige-redder-600000-fisk-fra-massedoed_213669.aspx
Nej, de må ikke hjælpe for fagforeningen...
... fagforeningen vil ikke have et "jobmarked" hvor arbejdsgiveren (KL) bare lockouter hele bundtet - og når der lige er behov for 3 medarbejdere, tages de tilbage i 2 uger, inden de lockoutes igen.
Det svarer til, at alle rengøringsfolk på McDonnalds bliver lockoutet. Så varsler fødevarekontrollen at de kommer forbi om 2 uger og giver en enorm bøde, hvis der ikke er gjort rent inden... Så McDonnalds siger til rengøringsfolkene, at den person som arbejder i lige netop den butik, må gerne arbejde i de 2 uger så McDonnalds ikke får den kæmpe bøde.
- Her kan de fleste se, at rengøringsfolkenes fagforening, bare vil sige NEJ til McDonnalds.
Jeg mener at KL burde anmeldes for dyremishandling. Nu bliver fiskene ikke håndteret som de skal!
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Det er de vist blevet.

Altså anmeldt for dyremishandling, hvilket også er på sin plads, men det er fagforeningen der er anmeldt, det er fagforeningen der nægtede de 3 lærer at hjælpe til med at udsætte de fisk.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det er de vist blevet.

Altså anmeldt for dyremishandling, hvilket også er på sin plads, men det er fagforeningen der er anmeldt, det er fagforeningen der nægtede de 3 lærer at hjælpe til med at udsætte de fisk.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Læs og forstå:
De må ikke have sådanne gøremål indenfor normal arbejdstid, hvilket får mig til at gætte at de havde "taget sig en sygedag" hvis der ikke var strejke eller lockout.
Pågældende fiskeforening har et forklaringsproblem da det vel ikke udelukkende er skolelærere der er medlemmer ❓
tilføjet af

Ikke lærernes ansvar

Hej,
Jeg tror ikke at lærerne vil kunne dømmes for dyremishandling. Da det ikke er dem som har taget ansvaret for Fiskene, og de ikke dermed ikke har forsømt deres pligter.
Det er KL som har påtaget sig ansvaret for fiskene, og det er derfor dem som skulle sikre sig at der ville være kompetente folk som kunne sørge for dem. Hvis de havde undtaget de pågældende medarbejdere fra lockouten, da den startede, ville lærerne have haft problemet.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

KLs egen skyld de skal aflives

KL har en mulighed for, inden de iværksætter en lock out, at tage hensyn til der hvor det er et problem at lockoute deres arbejdstagere.
Så aben skal placeres hos KL, der ikke lavede et ordentligt forarbejde inden de smækkede døren i.
Og når uvidende mennesker som jer, giver fagforeningen skylden. Sidder KL og gnider sig i hænderne over glæde i at de kan manipulre med jer. Så i synes dete r fagforeningens skyld at de fisk ska aflives.
I er ganske enkelt for nemme at manipulere med.
tilføjet af

Who Cares?

Pga.Af folks intetsigende snak?måske.. [f]
http://www.youtube.com/watch?v=MhzK5VbGIkE
tilføjet af

Nej Ieet.

Det er lærerenes fagforening der har det fulde ansvar, du kan ikke pålægge andre det ansvar som lærerne har påtaget sig, de BØR lave deres arbejde færdigt.
Med det du siger, mener du så også at en klasse der er/var på studietur i grækenland, da trækken begyndte, at de lære som andre mennesker havde betroet deres børns liv, at de bare skulle gå hjem, og skide på børnene, det er jo en helt utænkelig tanke, selvfølgeligt har lærerne 100% ansvaret for de skide fisk, alt andet er utænkeligt.
D:6/12-2012 fik jeg en ny kedeldragt af min far i fødselsdagsgave, det var også fedt-nok, en vaskeægte "MASCOT" Thule dragt, den var også fin-nok, MACSOT er et "dansk" produkt, nu ligger landet bare sådanne, at den kedeldragt jeg fik, den var fremstillet i Korea, så!.
Den gav mig en baglæns "Olfert"? det vil sige sig, den trak min skjorte op af mine bukser og sendte den om på nakken af mig, så, det var noget lort.
MASCOT er er dansk produkt, så selvfølgeligt havde sælgeren ansvaret for den vare de havde solgt, men se så lige, sælgeren (XL-byg), de ville da skide både mig og kedeldragt her fra og til "Korea", selvfølgeligt har sælger ansvaret overfor mig, jeg kan være bedøvende ligeglad med om det er noget LA-la fra Korea eller Herning, jeg har en vare, som er betalt, for 880-Kr?, (det har nok kostet 80-Kr at få den lavet i Korea.), men stadigt har sælger ansvaret....
Og lærerne har også det fulde ansvar, både overfor de børn i Brasilien og de skide fisk, alt andet ville være helt forkert, og dybt uansvarligt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nej og NIX-?.

Lærerne har påtaget sig det ansvar at opdrætte de skide fisk, var fiskene døde af forurenet vand, eller en eller anden fejl, så havde det bare været ærgeligt, men, det at nogle lærere bare skrider fra deres betroet ansvar.
Er man først pålagt et ansvar for noget/nogen, så fuldførere man sit job uanset hvad.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nej og NIX-?.

Skal man tage dette for at være sandt, så skal lærerne vel også undervise selvom de er lock outede.

Kan du ikke selv se at du er på gale veje, pølle?
tilføjet af

Nej og NIX-?.

Lærerne har påtaget sig det ansvar at opdrætte de skide fisk, var fiskene døde af forurenet vand, eller en eller anden fejl, så havde det bare været ærgeligt, men, det at nogle lærere bare skrider fra deres betroet ansvar.
Er man først pålagt et ansvar for noget/nogen, så fuldførere man sit job uanset hvad.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Måske kunne de få et par arbejdsløse til at smide den fiskeyngel i vandet, mens de andre underviser, når og hvis undervisningen kommer i gang, så risikerer man heller ikke at afbryde undervisningen, medmindre det foregår i biologitimerne. 😕
tilføjet af

NIX og nej.

Selvfølgeligt skal de ikke undervise i den periode der er ballade, jeg syntes bare ikke de kan tillade sig at tage ½-million fisk som gidsler det er forkert.
KL laver alt balladen for at spare penge, når de er færdige med at "skabe sig", så skal lærerene undervise eleverne de timer ekstra som de har mistet nu, det vil sige sig, at lærerene skal arbejde over, det bliver dyrt for KL, så der vil gå mange år før en mulig besparelse vil være tjent ind, så set med de "briller" på, så er det dybt sygt det KL laver.
Og de "stakkels" små fisk er jo "dine og mine", så hvis KL og lærerenes fagforening bevist slår de fisk ihjel, så må "Vi." jo kunne forlange erstatning, det har kostet mange penge, som selvfølgeligt er kommet ind Via. indbetalinger af fiske-kort.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

NIX og nej.

Det er da et skridt på vejen at du nu indrømmer at KL også er en del af problemet, eller i virkeligheden ER selve problemet.
Jeg har ikke fundet noget sted, at lærerne skal på overarbejde efter lock outen for at indhente det forsømte, men det er i givet fald jo KLs egen skyld.
Den ansvarlige forælder burde selv kunne tænke på lidt hjemmeundervisning, hvis de anser den manglende undervisning for et alvorligt problem.

Her skal man så lige huske på at staten under lock outen sparer 46 millioner om dagen ifølge Børsen.
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/255009/staten_tjener_46_mio_kr_om_dagen_paa_lockout.html
Hvad fiskene angår, er jeg overbevist om at der nok skal findes rigeligt med interesserede der kan påtage sig denne opgave, såfremt de mener det er et problem.
Hvorfor tager du ikke selv over og ordner den sag, selvom du næppe har alverden af tid mellem alle dine "opfindelser" og memoirer om dine kendte aner.
tilføjet af

Jeg mener ikke jeg har givet udtryk.

For at jeg holdte med en af parterne, jeg kan godt forstå, at lærerene vil havde faste arb-forhold, og jeg kan godt forstå at KL vil havde rådighed over lærerene i den tid de får løn for, begge de 2 krav er fornuftige nok, så de leger bare børnehave.
Jo den er god-nok, lærerene kan blive tvunger til at tage "overarbejde" efter de er færdige med at " lege børnehave", selvfølgeligt skal de så havde "overtidsbetaling" for det.
Jeg hørte her i går, at lærerene "mister" Ca. 2.000-Kr i indtægt Pr dag?, det blev sagt 3 gange, 2.000-Kr om dagen, efter de havde fået "lån" fra fagforeningskassen på Ca. 1.200-Kr om dagen, det var i radioavisen Kl:12:00.
Er der nogen der helt præsist ved hvad en lære får i løn, altså Inc. alle ekstra omkostninger, for hvis de virkeligt får over 2.000-Kr om dagen, så syntes jeg det er for meget.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Undervisningen?.

Nu kan der være ret meget undervisning i at sætte sådanne nogle fisk ud, hvis det bliver gjort rigtigt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Undervisningen?.

Nu kan der være ret meget undervisning i at sætte sådanne nogle fisk ud, hvis det bliver gjort rigtigt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Ja, en klasse på 27 elever skal ringmærke samtlige 500.000 og registrere samt holde øje med dem via GPS de næste par år.
De får slet ikke tid til at gå i skole.
tilføjet af

Jeg mener ikke jeg har givet udtryk.

http://www.dlf.org/l%C3%B8n+og+job/ansat+i+kommune/penge/l%C3%B8n/l%C3%A6rer+i+folkeskolen/grundl%C3%B8n
Dette er grundlønnen og så er der lidt tillæg oven i, og dem kan jeg ikke gennemskue, da da det helt afhænger af hvad slags arbejde læreren udfører.
Meget højt sat er lønnen altså maksimalt 31000 om måneden, for dem med mere end 12 års ansættelse, og med 18 arbejdsdage per månede, som åbenbart er en slags standard, vil det altså sige at de taber mellem 1500 og 2000 ud af en dagløn på 1722,-.
Kan du ikke selv se den er gal?
Der er snak om at muligvis skal lærerne og eleverne undervises om aftenen eller weekenderne efter lock outen, men kun muligvis, og i givet fald er det KLs egen skyld, og med de mange millioner der spares under lock outen, er det jo egentlig ikke penge KL mangler.
tilføjet af

Lidt mere

http://m.epn.dk/epn/samfund/arbmarked/ECE5280337/laerere-far-deres-loen-trods-lockout/
Forresten skrev du andetsteds at "rigtige" fagforeninger tog hensyn.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-66771651:harme-over-lockoutstop-af-skolem%C3%A6lk.html
Hermed konstateres at du er forkert på den, også selvom KL ikke er en fagforening.
Det viser sig desuden at KL sparer 102 millioner om dagen på lock outen, så der burde være rigeligt tilovers til eventuel overarbejdsbetaling senere.
http://politiken.dk/indland/ECE1934786/kraka-det-offentlige-sparer-102-mio-loenkroner-dagligt-under-lockout/

http://www.b.dk/nationalt/lockout-goer-ondt-i-privatoekonomien
Det er muligvis herfra dine 2000 om dagen stammer fra?
Og sidst men ikke mindst interessant.
http://gentofte.lokalavisen.dk/skoleleder-elever-henter-hurtigt-tabt-undervisning-/20130405/artikler/304059996/1048
tilføjet af

Med "rigtige" mente jeg.

Dem i gamle dage, der måtte dem som "SKULLE/var nød" til, at arbejde under en konflikt bare betale X-antal-Kr Pr. time til strejkekassen.
Man tog ligesom lidt mere hensyn til andre i gamle dage, og man stod mere sammen, i dag er det mere, "Jeg, mig og mit.".
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.