6tilføjet af

500 Billioner $ = 2.79965 trillion DK kr

Det er hvad krigen i Irak har kostet for de involverede parter.
Jeg kan godt komme på hvad jeg ville mene de kunne være blevet brugt til istedet for til de ødelæggelser.
tilføjet af

Bortset fra at

give mig et par millioner til en ny bil, kan jeg ikke se hvor de skulle være brugt bedre!
For min skyld kan de fyre lige så mange af på en Irankrig!
tilføjet af

Make love, not war..

Bliver mennesket mon nogenside klogere ????
Venligst klaus
tilføjet af

Et Useriøst indlæg

Til den pris kunne koalitionen havde givet Saddam et tilbud han ikke kunne afslå, for bagefter at indefryse hans bank kontoer.
tilføjet af

Så må jeg spørge

Hvad skulle man ellers have gjort med saddam?
Skulle man bare have ladet ham fortsætte myrderierne af de folk der ikke var enige med ham?
Skulle man have ladet ham fortsætte med at tage pis på FN, og ladet ham spille landene ud mod hinanden?
Saddam har været eftersøgt lige siden Golfkrigen, hvis nogen ellers stadig husker den, og dens konsekvenser, og det har hele tiden udelukende været et spørgsmål om tid før man aktivt ville gå direkte efter ham, og det har alle landene i FN vidst, og været enige om.
Efter Golf krigen indførte man fadæsen olie for mad, så Saddam lige uniddelbart ikke kunne opruste med de penge han ellers kunne have tjent på olie salg. Man tillod desværre bare Saddams egne folk at stå for uddeleingen af fødevarerne, så der var intet til de mennesker som ikke var inde i varmen hos saddam.
Derved kom det folkelige oprør som FN, og især USA, ønskede aldrig til at ske.
Men ja det er mange penge som kunne være brugt bedre, især hvis jeg havde fået del i dem.
tilføjet af

Hvad??

???????
tilføjet af

Tjah

man kunne investere i meget fred for de penge. Men mon ikke det er 500 milliarder $ der er tale om❓På engelsk udtales milliarder som "Billions" - men stadig en uhyrlig sum.
1-2-3
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.