15tilføjet af

3.000- MILIARDER-KRONER

Et ret uhyggeligt beløb !, men det er hvad der står i pensionskasserene, penge som er indbetalt af folk, langt hen af vejen er det vel som sådanne også godt-nok !, men !, der er en LILLE hage ved det beløb, fordi !.
Ca. halvdelen af de 3.000-miliarder-Kr er penge som ellers skulle havde været indbetalt i skat, selvfølgeligt skal der når pengene udbetales betales skat af de penge man får udbetalt, men !.
Har Danmark/staten i det hele taget RÅD til at havde alle de penge tilgode, og kan Danmark overhovedet undvære at alle de penge bliver brugt, der hentyder jeg til den halvdel som folk selv har indbetalt, 1.500-miliarder-Kr er en ret anselig bunke penge.
Hvor ville krisen være i Danmark, hvis staten pludseligt fik de 1.500-miliarder-Kr i morgen, hele statsbygettet er jo "kun" på 999-miliarder-Kr om året, så der er tale om et beløb svarendene til alt hvad staten får ind i skatter og afgifter i Ca 1½år totalt, prøv at lege med tanken.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ikke meget længere

Thorning/Søvndal skal låne dem til offentlige "investeringer" nogle af dem der ikke kommer retur.
Men skidt med det S har før hugget pensionspenge uden konsekvenser.
Du skal vel se og få skrotprisen for din orange rustbunke, du har vel ikke råd til alkohollås til 35.000 og GPS så du kan betale 35 øre pr km du køre.
tilføjet af

Link til pensionslån

tilføjet af

3.000- MILIARDER-KRONER

Hov-hov-hov, Du glemmer altså lige at der skal betales skat af de penge ved udbetaling, samt af renterne hvis folk der får udbetalinger lader dem blive stående på almindelige bankkonti, samt at når pengene bruges går en del til forbrugsafgifter, samt at når folk har "for mange penge" når de er pensionsionister mister tilskud, samt at en lille del af kapitalen bliver "glemt" og konfiskeret af staten når man er ædt op af orm i graven.
For ikke at tale om de mange der bliver tvunget til at bruge af kapitalpension før de kan få kontanthjælp og skal betale 60% i skat istedetfor 40%.
Der ligger jo en meget langsigtet plan i at få folk til at spare op til pensionen, men selvfølgelig ikke at den skal afløse folkepensionen helt og aldeles.
Samtidig er mange af pensionspengene investeret i dansk erhvervsliv, de ligger sgu ikke og samler støv hvad der ville være det rene vanvid, bankerne lever jo også af at låne vores penge ud.
Du kan jo se direkte på Din halvårlige ATP-opgørelse hvad pengene er investeret i, og kigger man på PFA har de aktieposter i flere danske selskaber.
Så forestil Dig lige hvad der ville ske hvis Helle og Willy lagde deres klamme kønsdele på på pensionsfondene 😃 😃
tilføjet af

Det var dog satans !.

😉 Du har godt-nok ondt i røven over min gode gamle WV syncro, nu uanset hvad en hvilken som helst regering finder på Vedr alko-låse, så kan de aldrig forlange dem mongatet på gamle biler, lige som at jeg heller ikke skal havde partikkelfilter på, og jeg skal heller ikke betale ekstra Pga jeg ikke har omtalte filter på.
Min gode gamle WV syncro kører godt-nok, og den kører når jeg vil, og der hvor jeg vil hen, uanset vejret og føret, det er der ikke mange andre biler der gør, også er den altså betalt, men for pokker dog, kik dog op en dag, jeg skal nok sørge for kaffe/The, eller hvad du syndtes.
Men JA, Socialdemokratiet har tidligere "lånt" af kassen, men nu den ene del af pensionsmidlerene tilhører jo mere eller mindre statskassen, så ?.
Jeg syndtes bare det er et uhyggeligt beløb at havde ståendene, ja jo, pengene arbejder og bliver til flere, men stadigt, de bliver ikke brugt, og penge skal bruges for at havde deres værdi.
Og nu henviser jeg kun til pensionsmidlerene i Danmark, men det er jo det samme i alle "eu" lande, også er vi pludseligt tilbage til "min lille Ø", den med de 2 byer, en ved vandet, hvor alle arbejder med fiskeri, og den anden inde midt på Øen hvor alle arbejder med landbrug, og hvor hver by har èn der tager sig af alt handel imellem de 2 byer, og hvad der så ville ske hvis den ene handelsmand pludseligt begyndte at gemme bare 1% af hver handel til sin alderdom, alle i begge byer ville dø af sult efter et stykke tid.
Og er det ikke lige det der sker nu i hele verden?, pengene er der jo, de er bare bundet i pensionsfondte Osv, også dør befolkningerene.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

3.000- MILIARDER-KRONER

PS.
Såeh, mon ikke at staten løbende får det sædvanlige skatte/afgiftstryk på 65% lige i lommen efterhånden som pensionerne bliver udbetalt 😮 😉
tilføjet af

nej !, det var jeg inde på, men.

Vi pludseligt tilbage til "min lille Ø", den med de 2 byer, en ved vandet, hvor alle arbejder med fiskeri, og den anden inde midt på Øen hvor alle arbejder med landbrug, og hvor hver by har èn der tager sig af alt handel imellem de 2 byer, og hvad der så ville ske hvis den ene handelsmand pludseligt begyndte at gemme bare 1% af hver handel til sin alderdom, alle i begge byer ville dø af sult efter et stykke tid.
Og er det ikke lige det der sker nu i hele verden?, pengene er der jo, de er bare bundet i pensionsfondte Osv, også dør befolkningerene også er det jo underordnet hvor mange penge der senere bliver udbetalt.
Og når så engang pengene bliver udbetalt, hvad tror du så der sker ?, folk bruger dem på rejser til de varme lande, altså penge ud af lommen/statskassen, nej penge skal bruges, ikke gemmes, det er samfundsødelæggendene at gemme så mange penge, og tilmed med skattefordelen, som selvfølgeligt kommer staten tilgode senere, men hvad hjælper det, hvis Kronen ikke er noget værd til den tid Pga vi måske har været nød til en devaluering Pga den økonomiskekrise, hvilket nok bliver enden på det hele, og hvem står så med håret i postkassen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

3.000- MILIARDER-KRONER

Og når så engang pengene bliver udbetalt, hvad tror du så der sker ?, folk bruger dem på rejser til de varme lande, altså penge ud af lommen/statskassen, nej penge skal bruges, ikke gemmes, det er samfundsødelæggendene at gemme så mange penge, og tilmed med skattefordelen, som selvfølgeligt kommer staten tilgode senere, men hvad hjælper det, hvis Kronen ikke er noget værd til den tid Pga vi måske har været nød til en devaluering Pga den økonomiskekrise, hvilket nok bliver enden på det hele, og hvem står så med håret i postkassen.

Snup nu en kold fra køleskabet og gå ud og nyd den skønne solnedgang, så får Du det meget bedre 🙂
tilføjet af

Jo men !.

Landet kan ikke undvære at de 3.000-miliarder-Kr er i omløb, pengene skal ud i cirkulation, de står i fondte som tjener på pengene, ja men!, hvem skal betale den fortjeneste som fondtene har ?, der er kun èn til det, forbrugerene.
Tag nu F. eks Danmarks største bistandsområde !, ja jo, det er nationalt, og uhyggeligt nok så er det København, alt hvad der skal bruges i København skal køres der til, det eneste der kommer ud fra København er lort og spildevand, hele den by er afhænnig af resten af landet, de laver intet i København som andre skal bruge, Lolland F. eks, de har mange bistandsklienter, men på Lolland laver man F. eks sukker der bliver solgt til hele verden og som skaffer penge til Danmark, ja selv halm bliver der fremstillet, og ved gud om man ikke også skal køre det ind til Københavnerene så de kan få varmen, kan du se kommikken i det 😉 .
Venlig Hilsen Poul jørgensen
tilføjet af

Har tænkt på det, men !.

Jeg er på pencilin og har været det i snart 14 dage, og skal tage det endnu i en uge, så det må vente lidt endnu 🙁 .
Nu er det jo ikke engang lyv, den eneste måde staten kan undvære alle de penge på er ved at gøre dem værdiløse, og det kan kun klares ved en devaluering, og den kommer nok tidligere end man tror.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

De bør udbetales til kulturberigerne

som kontanthjælp.
tilføjet af

Nej da.

De skal ud til indbetalerene minus skat.
Hvis jeg skyldte dig 150-Kr og jeg havde 300-Kr, men jeg havde sat de 300-Kr i et eller andet hvor jeg ikke kunne få fat i dem, ville du så syndtes det var iorden jeg skabte mig som om jeg var milionær og brugte alt hvad jeg tjente uden at betale dig, det er jo faktisk det de gør dem som har gemt penge i pensionsfontene.
De forlanger sygehuse, skoler, veje Osv, men pengene til det, dem har de gemt til senere, de 1.500-miliarder-Kr er måske lige dem som mangler i sundhedsvæsenet Osv, og dem som skulle sætte gang i Danmark, nej den er helt gal.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

3.000- MILIARDER-KRONER

Der skal jo også indbetales pensionsopsparing til alle de højtlønnede, det koster nok meget !

Der burde kunne være en rigdomsgrænse så når beløbet på pensionsopsparingen er på et beløb hvor den pågældende kan forvente at få 150.000 om året så er det ved at være på tide at lukke for flere indbetalinger !
tilføjet af

Ja, jo !, måske nok, men.

spørgsmålet er så om de overhovedet bør havde alm. folkepension ved siden af, også kommer man ind på loven om pensioner, for i teorien er det kun dem som ikke selv kan klare sig der skal havde pension/fra det offentlige.
Også opstår der pludseligt 2 slags folkepensionister og det bør vi nok ikke lave, for hver gang man laver et eller andet i det offentlige koster det mere end selve ydelsen ville koste Pga admistrationen.
Jeg så noget at helle/lars i TV, helle kunne nok havde haft vundet, men det havde krævet at hun havde fuldt mit råd, og havde holdt sin kæft, og havde lars lave dumhederene, men kæft kunne helle altså ikke holde, og hvis hun forsætter som hun gjore i dag, så vinder lars altså, vi skal vælge mellem 2 onder.
Og den med at bare udbetale de penge !, jeg tvivler på det kan lade sig gøre, for hvor pokker vil en regering finde alle de penge, pengene er der jo ikke, og hvis nogen prøver at skaffe de penge, så vil Danmark gå falit, det vil de være nød til, jeg ved ikke hvor mange penge pensionsselskaberene har sat til Pga krisen, men det er saftsusemene mange.
Jeg tror at dem som har indbetalt penge nok godt kan begynde at indse at de aldrig få de penge at se.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hej Poul Jørgensen

er du ikke ham der, med forsikringsssagen? Hvordan gik den egentlig? Har du været i Højesteret?
tilføjet af

Jo det er jeg godt-nok !.

Hvordan det går ?, ja bare jeg vidste det, det sidste jeg fik fra min advokat var en Mail: hvori han skrev at han og tryg`s advokat nu skulle sammenarbejde om hvad de skulle sende til Højesteret ?.
Ja jeg fatter det altså ikke, ikke en meter af det, skal advokaterene nu sammenarbejde om hvad Højesteret må se i min sag?, så kan de 2 advokater jo bestemme, hvem der skal vinde, de kan jo lave en studehandel og aftale hvad de sender, også får Højesteret jo ikke hele min sag.
Og bare det at min advokat påstår at et brev fra D:9 Oktober 1999 fra Den Socialeankestyrelse som de sendte til mig Pga en afgørelse i Højesteret D:5 Oktober som pålagde Arbejdsskadestyrelsen at genoptage min sag, Pga en afgørelse i Arbejdsskadestyrelsen i 1998 som Højesteret underkendte og hvorefter min sag så blev genoptaget i 2001, men det brev påstår min advokat ikke har noget med min sag at gøre Pga det har et forkert Journal Nr, Pga den afgørelse i arbejdsskadestyrelsen i 1998, og det er det brev hele min sag står og falder med og på, for fra 1998 og frem til 2001 er der ikke 5-år, men det påstår tryg`s advokat der er, men han har nok hævet løn for 5-år i den periode, eller hvad ved jeg.
Men!, om jeg er købt eller solgt lige nu ?, det ved jeg ikke, men nu skulle min sag gerne snart behandles i Højesteret, jeg har skrevet til Højesteret Vedr deres afgørelse fra D:5 Oktober 1999, men det er bare lige det, om de må tage mit brev til følge, da jeg jo har en "advokat".
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.