4tilføjet af

2500 tabte sjæle

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/06/03/211149.htm?nyheder
Hvad kan vi gøre for at bekæmpe dette bekymrende problem?
Kunne man tænke sig en konverteringsafgift på f.eks. 1.000.000 kr. indført?
tilføjet af

mens

700 muslimer er blevet kristne,de skulle have en gave.
tilføjet af

100.000 kr for at blive kristen

og stening af dem der forlader folkekirken?
tilføjet af

Ikke meget at gøre ved det

Jeg forstår på sin vis godt at visse føler sig fristet til at konvertere, enten til islam eller f.eks scientology.
Samfundeet, eller "livet" nu om dage er indviklet og en del føler ikke de bliver hørt eller der bliver taget hensyn til lige netop dem.
Hvis der så kommer en veltalende person fra enten islam eller scientology, og siger at de søreme forstår dem og hvis du bare følger mig, så bliver alt rosenrødt igen, er der ikke noget at sige til at en del "svage" sjæle falder for det.
Om det er noget man skal være bekymret for, skal jeg ikke kunne afgøre, men problemet bliver nok ikke det letteste at løse, da man bare ikke kan gøre alle tilfredse eller forsøge at tage hensyn til alle.
tilføjet af

Manglende åndelig føde

Så længe vi ikke giver vore børn og unge åndelig føde men kun stene for brød, vil vi have det her problem.
Åndelig føde behøver jo ikke være sekterisk religion, men giv dem da det tilbud at der er noget der er større end dem. Det hjælper også på ansvarsfordelingen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.