3tilføjet af

230V netværk

Jeg har lige set det ugentlige reklameskrift fra Silvan.
De har bl.a. en TOPCOM Power LAN på 'tilbud'.
Er der nogen der har haft erfaringer med at LAN-kommunikere via husets 230V ledningsnet?
Jeg kunne tænke mig, der er visse begrænsninger. Så som at begge enheder skal være på samme fase og muligvis endda samme sikringsgruppe.
Eller ?
Dette kunne være en nem måde at slippe om ved det problem mine forældre har. De vil gerne have lavet en forbindelse fra kælderen, hvor kontor og internetforbindelsen er (eneste tlf. stik på den linie!) og til 1.sal, hvor der også er en maskine. Jeg vurderer alm. trådløs som marginalt, da afstanden er for stor. (2 etager)
tilføjet af

trådløst ikke noget problem

umiddelbart vil jeg sige at trådløst burde række over to etager.. så det tror jeg nok du kan bruge.
det andet har jeg ingen forstand på...
mh Jacob
tilføjet af

fremtid

Det bliver helt sikkert fremtiden idet det er meget lettere at stille op eller få til at fungere uden en masse sikkerhedsindstillinger der kan virke uoverskuelige for menigmand, pt er prisen nogenlunde den samme, men som du selv siger kan der være problemer hvis der er afbrudt faserne imellem, men prøv at søge efter oplysninger på nettet, her for nyligt var der en artikel om netværket. Jeg har et godt tillidsforhold til min pc forhandler, han har rådet mig til at vente lidt med det trådløse.
tilføjet af

Har ikke personlig erfaring

Men hvad jeg kan læse mig til på Internettet så fungere det udemærket, dog skal man passe på med "lysdæmpere" i nærheden da de "støjer" en hel del pga. at strømmen bliver splittet op i små bidder for at kunne sænke/øge strømstyrken.
Og ja ! De skal installeres på samme sikrings-gruppe for at fungere.
Mit råd ville være, som en anden indlægsskriver, at sætte en trådløs op (husk at sikre den)
MVH.
Sharkeye
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.