6tilføjet af

144001 Frelsere?

Jehovas Vidner siger ofte de tror Jesus. Her er, hvad de i virkeligheden mener, når de siger sådan:
1) Jesus er kun mellemmand for de 144000 Jehovas Vidner som kommer i himlen ("Insight to the Scriptures", Vol 2, side 362)
2) Men Jesus er ikke mellemmand for de nulevende Jehovas Vidner
3) Det er de 144000 der er mellemmænd for de nulevende Jehovas Vidner ("Insight to the Scriptures", Vol 2, side 363)
Er Jehovas Vidner kristne? Eller er de bare en samling Gudsbespottere?
--------------------------------------------------------------- Dokumentation ---------------------------------------------------------------
Jesus er kun mellemmand for de 144000:
CITAT: "Likewise, the Greater Moses, Jesus Christ, is not the Mediator between Jehovah God and all mankind. He is the Mediator between his heavenly Father, Jehovah God, and the nation of spiritual Israel, which is limited to only 144,000 members." (The Desire for Peace and Security Worldwide, 1986, side 10)
-------------------------
Resten af Jehovas Vidner har ikke del i den pagt (covenant), Jesus var mellemmand for. De er afhængige af de 144000 for at bevare deres forhold til Gud:
CITAT: 'They recognize that they are not in the new covenant mediated by Jesus Christ, nor part of the 'chosen race, a royal priesthood, a holy nation... To keep in relationship with 'our Savior God,'the 'great crowd 'needs to remain united with the remnant of spiritual Israelites.' (Watchtower, 11/15/1979, side 27)
--------------
Og her er det hele samlet i et citat:
CITAT: "At a time when God was selecting those to be taken into that new covenant, the apostle Paul wrote that Christ was the “One mediator between God and men.' (1 Tim. 2:5) Reasonably Paul was here using the word 'mediator” in the same way he did the other five times, which occurred before the writing of 1 Timothy 2:5, referring to those then being taken into the new covenant for which Christ is “mediator.' So in this strict Biblical sense Jesus is the “mediator” only for anointed Christians. The new covenant will terminate with the glorification of the remnant who are today in that covenant mediated by Christ. “This great crowd” of “other sheep” that is forming today is not in the new covenant. However by their associating with the little flock of those yet in that covenant they come under benefits that flow from that new covenant." (Watchtower, 4/1/79, side 31
tilføjet af

Dygtige...

Det´ er I. Again, Enoch, Fedebritt, Pølsemanden,
MEN, i trætter os "almindelige" brugere af et ellers rimeligt simpelt og smart forum med AL JERES GUDESNAK...Julen ER overstået...Jesus ER død, nå nej forresten....eller...
Men, det skal i alligevel have...for jeres ihærdighed og ufattelige og utrættelige rimsen ditten og datten op fra den en skrift efter den anden...
Kan I ikke selv se det?
Det er et vildspor!
I er kørt helt derud hvor det nærmest er værre end det værste narkotikum...
I udstiller jo en helt vild afhængighed af opmærksomhed..
Okay, jeg er en simpel psykopat, så siger vi det, men jeg vil lade jer beholde (besudle) dette forum for jer selv fra nu af, og så nøjes med at "KIGGE" på hvad i fremover skriver.
Det begynder at blive helt morsomt.
Godt liv til Jer. (suuuuk)
tilføjet af

Du har skudt forbi

Again og Enoch svarer bare igen på forvanskningerne fra JV.
Fedebritt og Pølsemanden taler da vist ikke religion, de kan højst komme med nogle dumme bemærkninger.
Prøv at sætte dig ordentligt ind i hvad der foregår.
Hilsen fra SorteSara, der hverken har hale eller horn.
tilføjet af

Øv..

Du fik mig...jeg havde ellers lige lovet resten af verden at jeg kun ville "KIGGE" fra nu af...men, nu jeg "har dig", så ser jeg at du er en "af dem"..."forvanskningerne" skriver du..?
Ak,ak, al den Gudesnak...
tilføjet af

Det var ærgerligt...

Men det var da hyggeligt, så længe det varede:-)
PS: Hvis du ikke bryder dig om, at diskuterer religion, er du så ikke landet det forkerte sted?
Eller synes du vi diskuterer religion på den "forkerte" måde?
Nå, det får jeg jo så aldrig svar på! Men du må hygge dig:-)
tilføjet af

Godt liv!

Skrevet af Denrigtigeselvfede , 5.jan.2006, kl.22:11
Okay, jeg er en simpel psykopat, så siger vi det, men jeg vil lade jer beholde (besudle) dette forum for jer selv fra nu af, og så nøjes med at "KIGGE" på hvad i fremover skriver.
Det begynder at blive helt morsomt.
Citat slut.
Hej Denrigtigeselvfede,
Kan jeg fange din opmærksomhed blot et lille øjeblik? Der er intet i vejen med dig. Intet. Du skal blot være helt dig selv og sige lige hvad det passer dig og give udtryk for lige nøjagtig hvad du selv mener og tror.
Du er derved lige så ”betydningsfuld” som ”os andre”, OK?
Enoch
tilføjet af

Jeg er også .......

Hej
Jeg er også ude efter dig. Kunne du ikke blive gode venner med Sorte Sara?
Og mig?
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.