13tilføjet af

1100 kr. for vand/varme i 68m2?

Nu har jeg lige fået en ekstraregning for vand/varme i min lejlighed på 68m2, hvor vi bor to personer. Den er på næsten 2700 kr. Så nu vil boligselskabet have sat min aconto op så jeg kommer til at betale næsten 1100 kr. pr. måned for vand og varme. Jeg har aldrig været en der fråser med varmen, jeg sparer faktisk ret meget på den, og der er altid pissekoldt i lejligheden. Desuden går vi begge to kun i bad her hveranden dag, da vi ellers går i et fitnesscenter hvor vi er i bad der. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det er en fuldstændigt vanvittig pris for vand og varme i en 68m2 lejlighed. Jeg fik også en ekstraregning sidste år på over 3000 kr. Jeg klagede til beboerklagenævnet over den, men jeg har ikke hørt noget fra dem. Normalt lyder acontoen på 775 men de mener åbenbart jeg er en person der bare fyrer løs og skider det hele et stykke, så regningen bliver så dyr at den nu skal sættes op. Jeg fik dog også at vide sidste år at lige netop min lejlighed er meget dyr, og de sidste der boede her fik en ekstraregning på noget med 5000. Hvad i alverden skal jeg gøre ved det? Jeg nægter simpelthen at betale de penge, jeg ved jeg ikke har brugt for alt det! De andre lejligheder hvor jeg boede, har jeg fået penge tilbage for varmen! Der må jo for fanden være noget galt, oppe i denne her lortelejlighed! De gider slet ikke høre på hvad jeg siger når jeg ringer derind, men siger bare at der er ikke noget galt, og jeg har åbenbart bare brugt for alle de penge! Jeg bliver på pissehamrende sur, at jeg har lyst til at tage derind og kvæle dem alle sammen!!!
tilføjet af

Det virker meget normalt

Hvis I bor i en dårlig isoleret taglejlighed.
Du kan nemt finde en bedre lejlighed, og
flytte ved først kommende lejlighed.
Gratis link til en bedre lejlighed:
http://www.ledige-lejligheder.dk/
http://www.boliga.dk/leje
Desuden har mange boligselskaber ikke
længere ventetid, fordi folk kan bo
billigere i en ejerbolig.
Held og lykke!
tilføjet af

Tjae

1100 for vand og varme om måneden. Det tror jeg mange betaler.
Men de kunne i det mindste svare ordentligt. Man er på "herrens mark" med den slags. Måleren viser det vel, men der er ingen garanti for, den viser rigtigt. Og det er de sikkert helt ligeglade med. Det er jo bare nogle kontorfolk , som ikke tager sig af den slags.
For år tilbage flyttede jeg fra en lejlighed. Der kunne til tider være en mindre ekstraregning. Men da jeg var flyttet kom der en regning, flere måneder efter, på nogle tusinde. Man er totalt tabt, har bare at betale.
tilføjet af

Du har billig vand og varme

Vi er også 2 personer i vores husstand, men har 80M2 og vi betaler 2000 pr måned i vand og varme, så jeg vil da mene, at du bor et sted med særlig billig forbrugs priser.
tilføjet af

Kender det

Jeg boede også i en lejlighed for et halvt år siden, hvor jeg blev ved med at betale mere og mere i varmen, men jeg brugte aldrig særlig meget varme. Som du sparede jeg også på den. Alligevel fik jeg konstant ekstra regninger og der var ingen der kunne forklare mig hvorfor.
Jeg ved ikke hvordan den nye lejer har tænkt sig at leve med det, men jeg er flyttet ud og bor i en ny og bedre lejlighed. Det var dog ikke pga regningerne at jeg flyttede ud, men fordi jeg ville købe en lejlighed selv i stedet.
Jeg kender godt til din frustration. Det er noget uigennemskueligt noget.
tilføjet af

Husk på miljøafgifterne

De grønne afgifter, som skal få os til at spare på energien, vand osv.
Jeg får også efterhånden altid efterregninger. Selvom jeg sparer.
tilføjet af

....

Det er en taglejlighed, og den er pivende utæt selvom det hedder sig den er højisoleret.
Det "sjoveste" ved det hele er jo, at dem der bor i de andre lejligheder, kun betaler 775 for samme størrelse lejlighed. Hvorfor skal jeg så betale så meget? Det er jo det der er lidt mærkeligt, og som de ikke kan forklare mig.
Til dig der skriver du betaler 2000 om måneden vil jeg da bare sige det er komplet vanvittigt! Det er ikke min varme der er billig, men din der er dyr! Det jeg også er sur over er jo, at da jeg flyttede ind skulle jeg betale 775, men pludselig som lyn fra en klar himmel, stiger den med 325 om måneden, det har nok ikke det helt store med grønne afgifter at gøre, især når man tænker på de andre lejligheder stadig betaler 775. Det er vel ikke kun mig der alene skal betale de afgifter? Jeg har også en terasse og altan, så lejligheden i sig selv er kun omkring 60m2.
Det kan jo ikke passe at jeg er den eneste, i hvert fald af dem jeg kender i området, der pludselig skal til at betale mere, og at lige netop min lejlighed er dyrere end de andre?
tilføjet af

Du kan sagtens sparer

Hvis du sparer for meget, så går der
fugt i isoleringen. Dårlig isolering
får forbruget til at stige.
tilføjet af

Jeg: 57 m2

Hej med dig:
Jeg bor alene på 57 m2, og frådser heller ikke med varmen.
Inkluderet i min månedlige husleje er der afsat 400,- /mdl til a conto varme.
-Ved ikke hvor stor en del af dette der går til vand, har aldrig tænkt over det.
Men: hvert år får jeg ca. 800- 900 kr. refunderet i varme.
Ergo lyder det dyrt..
Mindes dog at jeg engang har læst en artikel ell. lign. om, at det samlede vandforbrug for en hel ejendom/ opgang splittes ud i lige store dele til hver husstand. Altså hvis du og jeg sparer, men naboen bruger voldsomt meget vand, kommer vi to til at bøde for naboens store vandforbrug.
Held og lykke.
-Giraffen
tilføjet af

Ja.

Jeg har boet her i to år, den første regning kom for et år siden. Tror ikke lige det er mig der har ødelagt isoleringen.
tilføjet af

....

Ja sådan er det nogen steder med vandet, men her har vi målere på. Det har mine forældre fx ikke, og skal betale hvis andre fråser med vandet. Nu er de så nok ikke lige dem der tænker over at spare selv.
Men det lyder da rimeligt billigt med din varme. Jeg sidder og kikker efter et nyt sted, jeg gider sgu ikke bo i det her lortehul mere.
tilføjet af

fugt i isolering, det er sandelig....

Hvis din varme indendørs har noget med fugt i isoleringen at gøre, så er det sandelig ikke din skyld, men fordi den såkaldte "dampspærre" er sat på den forkerte side af isoleringen, hvilket den "desværre" ofte bliver af de "kloge" håndværkere. 😮
tilføjet af

80 kvn 18000 kr

Vi bor i en 2 værelses på 80 kvm.
Vi betaler 18000 kr om året i vand/varme!
PUHA DYRT:
Og vi har ca 20 gr varmt i lejligheden i vinteren.
tilføjet af

har læst det de andre skriver.

mig og min teenager søn bor på 87m2 og tager bad hver dag,og har varme i alle rum og der er gulv varme i gang og wc og jeg giver 600 i varme og 400 i vand pr mdr og får altid en del penge tilbage år året er omme. (ca 2000 kr i alt) Så er ikke enig i at det er billigt hvad du/i betaler. Flyt da til et sted der er billigere...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.