8tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Det kan være skræmmende at bo i et område, hvor der er indbrud, røverier eller narkohandel. Faktisk så skræmmende, at nogle danskere vælger at flytte på grund af kriminaliteten.
I følge en opgørelse, som Forsikring og Pension har lavet i samarbejde med Danmarks Statistik, så er 100.000 danskere flyttet gennem de seneste 12 måneder, fordi de ikke brød sig om at bo i det område, de boede i. Og det skyldes kriminalitet, forklarer konsulent i Forsikring og Pension, Riccardo Krogh Pescatori.
- Enten har de selv haft det inde på livet, eller også kender de nogen, der har, siger han.
I alt flytter cirka 16 procent af danskerne hvert år, og undersøgelsen siger ikke noget om, hvorfor tre procent af dem, har følt sig utrygge, siger Riccardo Krogh Pescatori fra Forsikring og Pension.
Men tallene viser, at de selv har oplevet forskellige former for kriminalitet.
Blandt dem, der er flyttet som en direkte følge af utryghed, har knap en femtedel været udsat for indbrud, en fjerdedel har været udsat for hærværk og ca en tredjedel har været udsat for tyveri.
Helt ærligt hvis nu ikke at de røde havde fjernet grænsebommene ville langt hovedparten af de mange danskere havde blevet boende og kunne leve i trykhed istedet for utrykhed!!
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Smukt følsom indlæg [l]
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

dejligt indlæg.
Det har du ret i jeg er selv flytte fra København og ud på landet og Jeg har aldrig fortrudt det,, Væk fra alt balladen og alt det kriminalitet som der er rundt omkring.
København er dejligt men der er Grænser for hvad man skal finde sig i [l]
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Forståeligt.
Her har vi overvejet at flytte den anden vej, altså ind til København, men det overvejer vi ikke længere.
Det har været uforholdsmæssigt dyrt, og gennem de senere år, er der mange forhold som har ændret sig i København, f.eks. problematikken omkring vold, bandemiljø osv.. Vi er positive over for andre kulturer og finder det i orden at andre tager de positive aspekter i deres kultur med når de slår sig ned i Danmark. Men vi vil tilsvarende også gerne have lov til at beholde vores egne kulturelle holdninger, og det føler vi er vanskeligt i København.
Der er jo simpelthen ikke noget man kan foretage sig i København, hvor man kan dyrke meget andet end værtshusliv, hvis man vil føle sig Dansk, og da vi ikke går på værtshus, så er vi bange for at kede os ihjel.
Plads til børn og børnebørn når den tid kommer, vejer også meget tungt.
Senest, hvor man skal forvente at der oprettes et mellemdeponi til atomaffald i Malmø, tror jeg at enhver tanke om at have fast ophold i København er droppet.
Det er jo i forvejen velkendt, at med den løsning der er på Risø, er man kun en ildebrand og en vestenvind fra risikoen.
Skal der nu til at være endnu et deponi i umiddelbar nærhed, så er det helt enkelt uinteressant at satse på det område.

dejligt indlæg.
Det har du ret i jeg er selv flytte fra København og ud på landet og Jeg har aldrig fortrudt det,, Væk fra alt balladen og alt det kriminalitet som der er rundt omkring.
København er dejligt men der er Grænser for hvad man skal finde sig i [l]
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Jeg bruger ikke selv den skrappe retorik som du gør, men jeg må erklære mig enig i det med grænserne.
Schengen aftalen har måske ikke være den bedste idé.. Man skulle i hvert fald nok have sikret sig at de lande der lå yderst i samarbejdet have de midler der skulle til for at lave ordentlig grænsekontrol. Det nytter jo ikke noget at yderlandene bare lukker folk ind fordi de ikke magter at kontrollere deres grænser, og når så illegale immigranter er kommet ind i zonen, så kan de frit rejse videre til de inderste lande i samarbejdet.
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Det hjælper ikke at give yderlandne særlig ret til kontrol ved grænser, for man skal tilsvarende sørge for at der er kontrol i lufthavnene.
Man forsøger i øjeblikket at lukke af ved trafikhavne, men det hjælper intet i forhold til flygtningestrømmen.
Problemet ligger i at man blander toldkontrol sammen med politikontrol.
Retten til varen og arbejdskraftens frie bevægelighed hindres ikke ved politikontrol, og derfor bør alle lande have lov til at kontrollere. Det bør iøvrigt være en pligt, i henhold til terrorbeskyttelse.

Jeg bruger ikke selv den skrappe retorik som du gør, men jeg må erklære mig enig i det med grænserne.
Schengen aftalen har måske ikke være den bedste idé.. Man skulle i hvert fald nok have sikret sig at de lande der lå yderst i samarbejdet have de midler der skulle til for at lave ordentlig grænsekontrol. Det nytter jo ikke noget at yderlandene bare lukker folk ind fordi de ikke magter at kontrollere deres grænser, og når så illegale immigranter er kommet ind i zonen, så kan de frit rejse videre til de inderste lande i samarbejdet.
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Det er da fint du ikke vil flytte til KBH.
Men påstanden om der kun findes værtshuse som underholdning, er det godt nok langt ude på lars tyndskids marker.
Det fortæller helt klart du ikke har sat dig ind i hvad der er i KBH. Men fred med det. Du tager dine valg selv også selv om du tager dem på urigtige oplysninger.
LOL
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Jeg har boet i København.
Når man har været de kulturelle tilbud igennem, så er der jo ikke andet at lave end at gå på værtshus, eller dyrke tidens motion.
Jeg har fuld forståelse for alle dem som flygter ud af København og finder sig et mere indholdsrigt liv.
tilføjet af

100.000 danskere er flyttet fordi de var utrygge

Der er kriminalitet over alt. Det kan godt være der ikke er bandeskyderier langt ude på landet, men så er der andre uheldige sider.
Der er lige så meget kriminalitet i Århus, Hobro, Vordingborg og Randers, som der er i KBH. Forskellen er bare at KBH er stor, og derfor høre vi mere derfra. Hvis vi skal tale om hvad byerne kan tilbyde, ja, så har jeg da altid haft et indtryk af at de små provinser ikke havde andet at byde på end værtshuse.
Jeg bryder mig personligt ikke om at bo i KBH. Har boet der samt mange andre steder fra nord til syd, og øst og vest. Randers hvor jeg bor nu, er der mange rockere og andre kriminelle. Bor i Randers fordi det er billigt. Atrica spare i disse tider ;-)
Prøver bare at sige, der er farligt over alt. Det hjælper heller ikke at flytte til udlandet for at slippe af med røvere og andre bøller . De er over hele verden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.