16tilføjet af

år 607 - Hvor går JV galt...................

...........Det kan næsten ikke være tydligere:
http://www.quotes-watchtower.co.uk/607_b_c_e.html

Du kan selv søge Google på hver enkelt KONGE der omtales. På de sider, viser det sig, at nye dokumenter, samt tydningen af andre dokumenter, sender JV's LØGN om 607 - "LANGT UD I SKOVEN!"

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du tror ikke engang på biblen.

Så tror du heller ikke på det du selv skriver.
tilføjet af

sludder Birthe !

Man kan sagtens afgøre om sovsen er brændt på uden at være mesterkok !
Ligeledes kan man sagtens afgøre om JV-ernes teori vedr. 607-1914 er i overensstemmelse med bibelen eller ej, uden at være en overbevist kristen. Det er blot et spørgsmål om at forholde sig til de facts som bibelen i virkeligheden giver og derefter sammenholde dem med historien.
Jeg tror at grunden til at det går galt for VT_selskabet i den her sag, er at de een gang for alle har lagt sig fast på at deres fortolkning ER "sandheden". Den bygger i virkeligheden på forældede oplysninger.
De har heller ikke forstået at de 70 år der nævnes i den omtalte profeti er for Babylon, og ikke som de tror, for Jerusalem.
mvh JensP.
tilføjet af

Det kan jeg spørge min mor om,

for hun ved det.
tilføjet af

sovsen..

.. eller 607 ??? ha ha !
mvh JensP.
tilføjet af

Jeg troede du var seriøs.

Birthe.
tilføjet af

undskyld...

..min syge form for humor !
Jeg er skam seriøs, og jeg vil til hver en tid diskutere 607-1914-teorien med dig ,din mor ,ftg og alle andre.
mvh JensP.
tilføjet af

Hvorfor vil du diskutere?

Er det ikke bedre at undersøge hvad der er rigtigt?
tilføjet af

gerne..

..for min skyld.
Det er jo faktisk det jeg har sagt hele tiden,-
lad os undersøge hvad bibelen virkelig siger.
Her kunne man selvfølgelig indvende, at det her er et diskussions-forum, altså et sted hvor man diskuterer, så helt galt er det vel ikke at opfordre til debat.
må jeg spørge dig,- er du selv et Jehovas Vidne ?
mvh JensP.
tilføjet af

Det må du gerne spørge om,

men jeg vil gerne vide hvorfor du spørger.
tilføjet af

fordi ..

.. jeg er lidt i tvivl om hvad det er vi diskuterer.

Er det VT-selskabets 607-1914 teori, -
eller
er det folk som ikke tror på bibelen, om de har ret til at stille spørgsmål til dogmer og lære-
sætninger ?
Uanset hvad det er vi diskuterer, kunne jeg forestille mig at hvis du er JV-er, så har du en forudfattet mening om disse ting.
mvh JensP.
tilføjet af

Kære Birthe West - Hvis du er JV...................

......tror du jo heller ikke på Bibelen, men på noget Fred Franz har forfattet = NWT.
Men føst emnet år 6o7!
Eftersom jeg ikke er farvet af Dogmer, har jeg jo en helt ren indgangsvinkel til stoffet, da jeg IKKE har en "kirke" hvis meninger jeg skal beskytte.
Forøvrigt er udregningen af 607 contra 5876/7, kun et spørgsmål om konggerækken i de pågældende lande.
Hvordan JV har kunnet få det til at blive 607, går over min forstand. - men det er jo en helt anden debat.

Re.: Det Gamle testamente (GT), er der næsten "kun" en anke, det er at betegnelsen Jehova IKKE eksisterede på den tid, som den "Historie" omtaler, men til GT, havde Fred FRANZ også hjælp af eksperter.
Men efterhånden som arbejdet skred frem, og disse eksperter så hvad det var FRED FRANZ var i gang med, forsvandt disse eksperter skyndsomst,
Hvis du er interesseret i Hvad de forskellige Eksperter mener om NWT, er de fleste af dem samlet her:
http://www.forananswer.org/Top_JW/Scholars%20and%20NWT.htm
Og så glemmer du en ting i din protest med at jeg ikke er Troende, det er Årstallene 587 eller 607, er Historiske fakta.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Det er altså Jens P. jeg taler med i øjeblikket.

Birthe.
tilføjet af

Hvad får dig til at tro at jeg er JV-er?

Dette har aldrig sagt. Vil det sige at du drager dine konklusioner på baggrund af forudfattede meninger, og ikke på virkelige kendsgerninger?
tilføjet af

Kære Birthe West - Hvis du lige..................

.......tjekker ud, hvem der har skrevet indlægget, og hvor det er jeg svarer..........................Kan du se hvad jeg mener "kære" Birthe....?

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du overfalder uskyldige kvinder

Desuden tror du ikke på det der står i biblen. Det du skriver er altså noget Volapyk. Hvordan skulle jeg kunne hente oplysninger hos dig?
tilføjet af

Jeg...

... har aldrig påstået at du er JV-er - vel ?
Jeg har SPURGT dig om du er, og du har oven i købet selv sagt at jeg gerne måtte spørge- ikke
sandt ?
Nu skal du høre, - jeg tror faktisk ikke at du er interesseret i at diskutere noget som helst med mig, - og det er da fair nok.
Så lad os bare stoppe her.
Kan du have en rigtig god dag.
mvh JensP.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.