6tilføjet af

Ålestrup kommune i 2002

Meget interessant P1 dokumentar om en kommune der burde ryste ethvert anstændigt menneske.
http://www.dr.dk/p1/dokumentar/arkiv.asp?action=showarticle&id=13097
Kræver realplayer:
http://www.dr.dk/nav/real/
tilføjet af

Den lov

må straks laves om, så en stakkels fattig kommune ikke skal hænges ud som lovbryder.
Naturligvis bør det være muligt at trække 100% fra dem der ikke gider (bemærk at jeg skriver ikke gider - sygdom og handicaps er noget helt andet)
tilføjet af

og ham med muskelsvind?

Som måske havde 5-6 år tilbage at leve i der blev tvunget i aktivering?
Eller gad du ikke høre udsendelsen til ende fordi den ikke passede ind i dit verdensbillede?
Jeg regnede nu med denne reaktion fra dig. Tak for at bekræfte hvad du er for en endnu engang.
tilføjet af

Manglende respekt og indsigt.

Kedelig mand skrev: "Den lov må straks laves om, så en stakkels fattig kommune ikke skal hænges ud som lovbryder.
Naturligvis bør det være muligt at trække 100% fra dem der ikke gider (bemærk at jeg skriver ikke gider - sygdom og handicaps er noget helt andet)"
Du svarer så:
"Og ham med muskelsvind
Som måske havde 5-6 år tilbage at leve i der blev tvunget i aktivering?
Eller gad du ikke høre udsendelsen til ende fordi den ikke passede ind i dit verdensbillede?
Jeg regnede nu med denne reaktion fra dig. Tak for at bekræfte hvad du er for en endnu engang."
Det, der her bliver bekræftet, er da blot hvor fordomsfuld, dum, respektløs og dårlig til at forstå du er. Jeg henviser her til sætningen:
(bemærk at jeg skriver ikke gider - sygdom og handicaps er noget helt andet)"
Muskelsvind må da så sandelig være såvel et handicap som en sygdom. Hvordan du så får det fortolket på den forkvaklede måde, er stadig et mysterie.
I øvrigt er jeg enig med Kedelig mand i det synspunkt.
Finn Nissen
tilføjet af

nå dada

du har heller ikke lytte til hele udsendelsen.
tilføjet af

Gå efter bolden - ikke manden

Hvorfor spilder jeres tid på at hakke på hinanden - er det ikke problemerne som udsendelsen handler om der skal diskuteres her i stedet for at håne hinanden.
Der er jo bare spild af interesse på noget ligegyldigt at håne hinanden.
tilføjet af

Enig

jeg var bare blevet kørt lidt træt i de peronlige angreb.
Jeg beklager.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.