3tilføjet af

Vollsmose-skoler

genindfører modersmålsundervisning
Abildgårdskolen og H.C. Andersen Skolen har besluttet at genindføre modersmålsundervisningen for nogle elever.
Modersmålsundervisningen blev ellers afskaffet i 2002 i folkeskolen og gjort til en sag for forældrene selv.
Nu har Odense Kommunes skoleafdeling bevilget en halv million kroner til deling mellem de to skoler til projektet. Det hilser de velkommen på Abildgårdskolen.
- Vi ønsker, at elevernes eget sprog kommer i spil som en ressource. Det gør vi ved, at forældrene har fået muligheden for at vælge, om deres børn skal have modersmålsundervisning i enten arabisk, somalisk eller tyrkisk, og hvor undervisningen i modersmålet foregår i tæt sammenhæng med det, der foregår i den danske del af skolen, siger Abildgårdskolens inspektør Allan Feldskou.
Det har været et stort ønske for Socialdemokraterne og SF at få genindført modersmålsundervisningen i Odense.
Vi skal behandle sprog som en ressource og ikke som en svaghed. Det er noget, vi har arbejdet for lige siden valget, så jeg er enormt tilfreds med, at vi kan begynde at tilbyde det her på Vollsmose-skolerne, siger Socialdemokraternes politiske ordfører Tim Andersen.
-----------------------------------------------------------------------------------------Ved Kommunal- og Regionalrådsvalget i 2009" blev den daværende Odenseanske Konservative Borgmester , Jan Boye væltet bl.a fordi han havde belønnet højkriminelle muhammeddanere i Odense ghettoen " Dianavænget " , som havde stået for et utal af vold , overfald , ildpåsættelser , røveriske overfald , osv. osv. ( stedetfor at straffe disse ) , med nye elektroniske legepladser , computer rum med nye bærbare computere til fri afbenyttelse ( disse blev stjålet ca. 14 dage efter indvigelsen ) som kostede milioner af skatteyder kroner.

Han blev afløst på posten af Socialdemokratiets Anker Boye , som lovede en mere skærpet tilgang til fremmedkriminaliteten - bl.a ved at love at smide kriminelle ballademagere ud af almennyttige boliger.

Men dette skete bare aldrig - det var kun valgflæsk !.

Nu viser Socialdemokratiet sig også som storsponsor - på vegne af skatteyderne - overfor muhammeddanerne. Man vil nu genindføre skatteyderbetalt modersmålsundervisning under henvisning til at man ønsker at elevernes eget sprog kommer i spil som en ressource.

At denne såkaldte " ressource " kun fremtidigt kan komme til udtryk hvis disse muhammeddanere enten bliver sendt hjem , og de så kan begå sig rent sprogmæssigt i hjemlandet , eller at man regner med at vort nationalsprog i nær fremtid bliver udskiftet med Arabisk/Somalisk/ Tyrkisk , det vides ikke endnu - men så har politikerne da helgarderet sig !. Under alle omstændigheder kan der ikke være andre fortolkninger af ordet " ressource " i denne sammenhæng !.

Når vi nu står på kanten til et Folketingsvalg , så var det måske værd at tage med i overvejelserne hvor man skal sætte sit kryds , at rød blok sandsyneligvis fremtidigt går efter at genindføre landsdækkende modersmålsundervisning , og i det hele taget ikke ønsker at gøre noget ved den stigende fremmedkriminalitet og dens kedelige konsekvenser.

At både blå blok og rød blok begge - på hver sin måde - mere eller mindre har berøringsangst ved at gøre noget effektivt ved de fremmedes tilstedeværelse hèr i landet , netop fordi begge parter har været med til i stor stil at importere dem hèr til landet via " lov om indfødsrets meddelelse ", er desværre et fakta. Dette stiller igen vælgerne imellem valget hvad der er bedst : " pest eller kolera " !.
tilføjet af

Fint de kan sproget

de får brug for det, når de skal hjem.
tilføjet af

Vollsmose-skoler

HVAD HAR JØDER MED DANSKMUSLIMER, DANSKKRISTNE NYDANSKERE OG VOLSMOCESKOLERNE AT GØRE
INTEGRATION
. . . . . . Da portugisiske og tyske indvandre kom til Danmark i flere omgange, altså de der jødeindvandringer hvor der var en indvandringsperiode i 1600 hvidkål og siden opnåede de indvandrede jo ret til at dyrke den del af den jødiske religion som ikke stred mod lovgivningen, og fordi indvandrerne der ved ankomsten var portugisere og tyskere ikke også var kristne medførte det en kulturel påvirkning af samfundet, der resulterede i en årrække med krav om samme frihedsrettigheder til danske jøder som til danske kristne. Da russiske indvandrere kom til landet i begyndelsen af 1900 havde danske jøder og kristne allerede stort set samme frihedsrettigheder.
http://www.sidensaxo.dk/fileadmin/saxo-abstract-uploads/da_joederne_kom_til_danmark_2003_3.pdf
Og sjovt nok blev nydanskerne assimileret eller integreret, selvom et ukendt antal følte sig nødsagede til at konvertere formelt til kristendommen for at blive respekteret, her henholdsvis 400 år og 100 år senere er det en kendsgerning at danske jøder har stor social succes på danske arbejdspladser både som ledere og alm ansatte og måske også i rollen som politikere selvom der nok også er danske jøder på kontanthjælp med sanktioner.
Og det selvom et ukendt antal danske jøder som danske kristne også har gjort, udvandrede løbende og især udvandrede da det zionistiske regime med idealet om en jødisk stat blev startet altså allerede fra 1890erne og fremover, mens danske kristne nok oftere er udvandret til Amerika.
http://www.tidsskrift.dk/visning.jsp?markup=&print=no&id=91080
og så har fx danske jøder og for den sags skyld andre jøder i andre nationer hvor jøder er medborgere jo ikke som jøder i jødestaten annekteret jorde eller deltaget i planlægning og opførelse af illegale bosættelser. Mon ikke de fleste jøder er søde og rare som folk er flest❓Og mon ikke de fleste muslimer med samme friheder og rettigheder er søde og rare som folk er flest ? Og mon ikke både kristne, jøder og muslimer ønsker deres børn og pårørende trives og får en dejlig nutid og fremtid❓
Mennesker har jo stort set samme potentialer hvad angår det fysiologiske, det neurologiske og meget andet, men via social status, politisk orientering, religiøs tilknytning og meget andet påvirkes det enkelte menneske og i frihed formes og realiseres det enkelte menneske i en social og kulturel realisering og realitet, hvor essensen af FRIHED UNDER ANSVAR gør en til det man er.
Men det er måske så meget om samfundspsykologi at det må være op til andre at forklare, hvis ikke det bare er vrøvl. (Fordi hvad har neuropsykologi med jøder eller indvandrere eller samfundskulturelle fænomener som politik, religion, social status, medier og frihed at gøre?)
men se fx http://ibog.psykologiensveje.systime.dk/index.php?id=1331
:1.Nogle personer var så stærkt afhængige af gruppen, at de ikke anede, de svarede forkert på trods af de tydelige forskelle mellem linierne.
2.Nogle personer indrettede deres bedømmelse efter gruppens og gik kritikløst ud fra, at når alle de andre sagde noget andet, måtte det være dem selv, der tog fejl.
3.Nogle personer vidste udmærket, at de havde svaret urigtigt, men havde gjort det, fordi de ikke ville være “anderledes”.
Med et let og simpelt gruppepres svarede 63.2 pct. faktisk rigtigt.
:Disse personer må på en eller anden måde have været i besiddelse af nogle personlige ressourcer til at modstå presset fra de andre i gruppen.
: Grupper har med andre ord en tendens til at påvirke medlemmerne til konformitet og ensartet adfærd. Overholder man gruppens normer, får man positive sanktioner fra de øvrige medlemmer, f.eks. i form af kontakt, privilegier eller blot større imødekommenhed. Udviser man derimod en afvigende adfærd, udsættes man let for negative sanktioner. Det kan dreje sig om forskellige grader af latterliggørelse, mobning og skælden ud, eller det kan komme meget indirekte til udtryk i form af manglende opmærksomhed eller ved at man undgår øjenkontakt med vedkommende, hvorved hans eller hendes muligheder for at kontakte de andre i gruppen begrænses.
tilføjet af

Vollsmose-skoler

Meget kulturberigende.

Matematikprøve 31. maj 2010
Vollsmose skole
Navn:_____________________
Bande:____________________
OPGAVE 1)
Jamael har en AK-47 med et 30 skuds magasin.
Hvis han misser 6 ud af 10 skud og skyder 13 skud mod hvert strissersvin han
ser, hvor mange strissersvin kan han skyde før han skal genlade?
OPGAVE 2)
Sahjeed har 50 gram kokain og han sælger 30 gram til Muhammed for 25.000 kr.
Han sælger 12 gram til Abdullah for 15.000 kr.
Hvad er restværdien af hans kokain, hvis han ikke fortynder den?
OPGAVE 3)
Ayatollah er alfons for 3 ludere. Hvis prisen er 400,- kr for hvert
knald, hvor mange knald må hver luder lave hver dag, for at Ayatollah
skal kunne købe heroin for 4400,- kr pr.dag?
OPGAVE 4)
Ahmed vil fortynde 1 kg heroin for at tjene 20 % mere.
Hvor mange gram bagepulver skal han bruge for at kunne det?
OPGAVE 5)
Raul aftjener en straf på 8 år for overlagt drab. Han fik 220.000 kr.
for drabet.
Hvis hans kone bruger 7000,- kr. om måneden, hvor mange penge har han
så tilbage,
når han kommer ud af fængslet?
OPGAVE 6)
Mustafa røver en bank. Hvis der er 1,8 millioner i bankens kasser da
han røver den og han får 72 % med der fra, hvor mange penge har han så
i sin sportstaske
+
Hvis han så om eftermiddagen slår en gammel dame ned og tager hendes
pung med 3477,25 kr.
Hvor mange penge har han så tjent den dag?
OPGAVE 7)
Ali stjæler normalt 6-8 biler om dagen.
Hvis han først bliver fængslet efter 200 biltyverier, hvor mange biler skal
han så stjæle hver dag, for at blive fængslet om 30 dage?
OPGAVE 8)
Milan er voldsmand. Hvis han sparker en mand i hovedet 6 gange før han
er dræbt, hvor
mange gange har han så sparket, når han har dræbt 12 danskere?
Så vil de til gengæld gerne have fri under ramadanen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.