15tilføjet af

Tør du være i Kbh d.14/12 ?

Anarkisterne bliver smidt ud af Ungdomshuset d.14 december (jeg mener det er den 14, men ret mig hvis jeg tager fejl) De har bedt anarkister fra resten af Europa om at komme og støtte dem i kampen. Politiet tager det roligt men hvad mener du? Kommer København på den anden ende og synes du det ville være bedre at have dem samlet i Ungdomshuset hvor de ikke laver ballade ??
tilføjet af

Jada

Lad da bare de wannabe-BZere komme an, så kan de lære hvordan vi gjorde i gamle dage, hvor tingene blev gjort ordentligt og med hjertet og hvor man ikke bare stillede sig op og smilede genert ind i et kamera.
tilføjet af

gi hele sværmen vandkanonen

sæt forsvaret ind om nødvendigt. gadens parlament skal ikke tro de bestemmer de har lavet lort nok i tiden
tilføjet af

Det bruger man andre steder i verden

så hvorfor ikke i DK.
tilføjet af

De skal blive voksne

og tag lidt ansvar for deres handlinger. De vil ikke have en stat, men de vil gerne modtage SU. De vil gerne modtage en masse ydelser fra staten, men de gider ikke have en stat. Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår deres tankegang..
Og hvis ikke de vil have en stat, hvilken type samfund vil de så have ?
Jeg er forvirret
tilføjet af

Jeg skælver...

Ville ikke være meget for at være i nærheden, ærligt talt !
Det er den blødsødne regerings skyld at vi borgere skal føle frygt...
Jeg er sikker på at hvis vi havde haft Helle hardcore i regering, så havde hun givet dem valget imellem røde roser og militærpolitiet !
Da ca en tredjedel danskerne er til røde roser, så havde deres interne stridigheder om valget jo udmundet sig i at militærpolitiet ville kunne rydde borgerhuset i ro og mag...
Husk nu på at Helle jo også...
Bebrejder Onkel Anders at han både fører politik efter meningsmålinger og samtidig ikke lytter til folkets røst...
Hun kender nemlig den umulige vej i det opstillede paradoks, som den eneste !
tilføjet af

Lige en tanke

Hvad ville ungdomshuset brugere gøre, hvis det feks var en muslimsk sekt der ejet huset. Ville de kæmpe på samme måde, eller ville de flygte. Den eneste grund til at de tør at kæmpe, er fordi at de ved at politiet ikke må gøre noget primitivt. Det kunne sgu være fedt hvis sådan en muslimsk sekt ville lave huset om til en moské´, de unge ville næppe turde at røre dem, nogen pisse snobbe børn de der unge mennesker.
Nar rawe...
tilføjet af

Ja da...

Men ville ikke tage bilen med omkring Jagtvej, det ville være dumt ;-))
tilføjet af

Jeg vil gerne komme

til København og give politiet en hånd med, med at smide ballademagerne ud af huset.
En granatkaster med tåregaspatroner, en Man-13 fra Forsvaret til at køre dem væk i og en flok raske betjente... så skulle det være klaret i løbet af et par timer.
Ingen problem... de kan bare ringe hvis de vil have hjælp!
tilføjet af

Hvad behager?

Skal det forestille at være ironi?
tilføjet af

Absolut ikke ironi !

Jeg syntes ikke at det er en særlig tryg situation.
Og jeg er fuldstændig sikker på at Helle Hardcore ved nøjagtig hvordan at den løses fredeligt.
Bare vent ! Hvis det går helt galt derinde, så skal hun nok fortælle os alle bagefter hvad det rigtigste egentligt var.
Sådan er hun bare. En dame som har en knivskarp fornemmelse for hvad der skulle være gjort.
Hendes eneste mangel, som jeg mere ser som charme, er at hun er så genert at hun aldrig når at komme frem med det sande budskab i tide.
tilføjet af

Ja spul dem rene

hvis det et muligt....
tilføjet af

Jeg har ikke ...

Noget problem med at bevæge mig i Kbh i de dage.
Jeg er sikker på at politiet har styr på situationen ellers må vi jo stritte den ansvarshavende minister ud.
Men derfor forstår jeg stadig ikke hvorfor ordensmagten ikke er udstyret med vandkanoner og taserguns ( en slags strømpistol der bruges med succes af militærpolitiet og andre landes politi).
tilføjet af

Desuden....

forstår jeg ikke helt hvad disse utilpassede unge mennesker vil opnå, de vil gerne have SU og andre ydelser fra staten men de er samtidig imod statsmagten........ Hmmmm jeg gad vide hvad de vil?
tilføjet af

Ja, hvis jeg har tid

så kommer jeg og nyder synet, når disse halvhjerner vippes ud af gøgereden. Jeg vil klæde mig varmt på, købe et stort krus gløgg og nogle dejlig varme æbleskiver. Det bliver en fest.
Efter sceneriet kan jeg måske sælge plaster og gazebind til en billig penge, det er jo snart jul.
tilføjet af

Det var et FEDT svar :-D

Det kan jeg more mig længe over :0)
Jeg har godt nok heller ikke ret meget tilovers for de mennesker længere. Har ellers prøvet at have det, men jeg kunne til sidst ikke forsvare det længere
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.