2tilføjet af

Thailændere så rare hmmm

Man hører altid at i Tahiland kan man gå i fred,de er åhhh så rare og smilende og fredelige derude i Thailand.
Er det nu også sandt,der kommer flere og flere skrækmeldinger om det modsatte.
****************************************

34-årig dansker dræbt i Thailand

En 34-årig dansk mand blev natten til i dag skudt og dræbt, da han sad på et værtshus på Koh Samui i Thailand

Sanne Rosbøg - 11:52 - 14. dec. 2006

Politiet ved endnu ikke, hvad der var motivet til et skuddrab på en 34-årig dansk mand natten til torsdag. Manden sad ifølge Udenrigsministeriet på en bar på Reggae Alley på ferieøen Koh Samui i Thailand, da en mand skød ham med en pistol.
Den 34-årige blev ramt i højre øje og i halsen og var dræbt på stedet. En svensker blev såret under skyderiet. Det er endnu uvist, hvor slemt han er tilredt.
Ifølge vidner havde danskeren og svenskeren kort inden drabet været i skænderi med to thailandske mænd. Det oplyser politiet i Koh Samui til nyhedsbureaet ScandAsia.
Politiet anholdt tidligt i morges en 26-årig thailænder, som er sigtet for mordet. En anden mistænkt er endnu på fri fod.
Den 34-åriges identitet er kendt, men de pårørende er endnu ikke underrettet, oplyser Uffe Wolffheckel,
tilføjet af

Thailænderne er såmænd flinke nok

- men de er ikke så begejstrede for de rockere vi har eksporteret derud...
Lad os nu se, hvem de har skudt. Det kunne være en du "kender".
tilføjet af

thailændere er dygtige og flinke.

jeg har haft utallige rejser til thailand og philippinerne, ikke sex rejser, men som almindelig turist, hvor jeg mødte den lokale befolkning, og så hvordan de høstede ris, og meget andet.
jeg har lige været i cagayan de oro, på nordkysten af mindanao i syd phil, jeg besøgte en familie, som jeg har chattet med i ca. 2 år.
manila er en frygtelig by, med meget snavs og prostition, så jeg tog en færge dagen efter jeg ankom, det tog næsten 3 døgn at sejle derned, men vi stoppede også i mange skønne byer.
denne families indkomst var ca. 500 kr. pr måned, eller ca. 5000 pesos, de havde en åben fireplads hvor konen kogte mad, men de var bestemt ikke fattige set med lokale øjne, datteren studerer, og familien skal selv betale for hendes studier, og mad, mange studenter bor i bordinghouses, en slags billig indkvartering, hvor piger bor for sig, og fyrene bor et andet sted.
man går ikke tur med en pige alene, hun har altid et familiemedlem med, deres moral er helt anderledes end vores, og det kan være vanskeligt at forstå, men jeg lærte meget.
vi ved jo alle, at thailand laver ulovlige kopier af mærkevarer, jeg har ihvertfald kendskab til en fyr som fik lavet lacosta kopi varer, som han prøvede på at sælge i grønland, heldigvis opdagede politiet det.
vi skal ikke dømme thailænderne ud fra denne dårlige oplevelse, utallige danske mænd ændrer deres opførsel når de er turister, og glemmer respekten for de lokale, de har jo penge nok, og mange tror, at alt er til salg.
hvis man er turist i et fremmed land, er det vigtigt, at man har kontaktpersoner, man kan stole på, i mit tilfælde havde jeg den samme taxi chaufør i hele perioden, han var en del af familien, og naturligvis snød han mig ikke.
jeg får mange gange et chock når jeg kommer til kastup, og ser alle de fremmede taxi chaufører, jeg kan ikke lade være med at tænke på, om jeg er i danmark, eller bangladesh, så jeg tager altid en dansk chaufør, selvom han måske ikke holder i første række.
jeg har tidligere kørt med en udenlandsk chaufør fra kastup, og han sad hele tiden og spurgte centralen om vej, på et sprog jeg ikke forstod, det burde være forbudt, at bruge udenlandske chaufører i KBH, det giver turisterne et forkert indtryk af danmark, jeg bad ham om at køre mig til et billigt hotel, for jeg skulle bare sove, jeg kom fra Thule, så min tid var stadig 20, og ikke 24, som tiden var her i landet, så jeg skulle naturligvis finde et sted hvor jeg også kunne få mad, men han kørte mig til et luder hotel i istedgade. derefter fandt jeg en dansk chaufør, som kunne køre mig til et hotel med mad servering, hvilket var dejligt, københavn er slet ikke en by for mig, jeg hader den by, så derfor er det kun et stop over, man kan ikke gå i sikkerhed på gaderne, på grund af kriminelle udlændinge, det er mere sikkert, at gå på indlandsisen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.