21tilføjet af

sol 1277

Forvirret.
På min telefonregning er der trukket 45 kr for en sms til 1277🙁, hvilket undrer mig.
Er der nogen der ved hvad kan man opnå hvis man sender en sms med teksten sol til nr. 1277.
Den undrende.😮
tilføjet af

Ja, det er sgu sært -

- fandt det her på google:http://deducta.dk/creative/blog/2008/01/17/ny-konkurrence-pa-nutelladk/
Jeg synes at have hørt det der 'skriv XXXXXX og send til 1277 - så deltager du i'.....
Med andre ord, jeg tror at 1277 bruges til mange forskellige konkurrencer og lign.
Se f.eks her:http://www.wspa.dk/din_hjaelp/Giv_et_bidrag/sms.aspx
- måske dit teleselskab kan kaste lys over hvem der har modtaget beløbet?
Vh.
tilføjet af

skod-link

tilføjet af

Se her..........!

Er det ikke dig selv, så må det jo være anden der ligeee har "lånt"
dil mobil 🙁 http://www.tv3.dk/content/view/18751/2094/
tilføjet af

....

" din " mobil sorry 😮
tilføjet af

HVIS nu -

- nogen har fundet det sjovt at misbruge 'den undrende'nes mobil, kunne det eddermanme' være fedt hvis den rette ejer vandt gavekortet på 25.000......
Held og lykke!! 😃
tilføjet af

Just præcis

Gavekortet MÅ tilfalde mobil- nr. og dennes ejer 😮
Så hep hep på lidt held i fald 😃
tilføjet af

tak for svarene

Tak for avarene.
Det giver mig en ide om hvad brugeren lige har brugt nummeret til. Så er der jo kun at bede den der har "lånt" telefonen om at betale ved kasse 1, hvis hun da ellers fortsat skal kunne bruge den.
den lidt indre undrende
tilføjet af

...

Det er en service hvor du kan sende et nummer til, hvor derefter at den sender info til dig om nummeret..
tilføjet af

Har det samme problem.

Har lige opdaget der skulle være sendt 3 beskeder til 1277 og jeg ved med garanti at jeg ikke har sendt noget til dem og ved at ingen har kunne bruge min mobil... Hvad gør man så lige??😮
tilføjet af

Samme problem

Jeg har samme problem.
Købte i maj ny tlf og nummer og har i juni måned fået 4 sms'er fra 1277 og er hver gang blevet trukket 25,00.
Gennem min teleudbyders hjemmeside har jeg fundet ud af at 1277 er http://www.wirelessfactory.dk så nu har skrevet til dem og afventer svar.
tilføjet af

Wireless Factory

Har lige opdaget, at der er trukket 2 gange 50 kr. på min søns mobiltlf. regning for "sms services" også til 1277. Hvad sker der??? Har fået spærret al henvendelse fra wireless factory via mit mobilselskab, men skaden ER jo sket! Skal de virkelig slippe afsted med det her? Eller kan man gøre noget?
tilføjet af

Samme problem

Jeg har haft lidt samme problem. Jeg modtog dog en sms om at jeg var blevet faktureret 50 kroner for et eller andet jeg ikke ved hvad er og aldrig har bestilt.
Herefter ringede jeg til mit telefon selskab og fik spærret for betalinger til 1277.
I dag modtog jeg så endnu en besked fra 1277 om at jeg var blevet faktureret 45 kroner. Det viste sig dog at det var telefonselskabet der var lidt sløve. (får refunderet beløbet af dem)
Mit telefon selskab kunne oplyse mig om hvem der ejede 1277 servicen. Det firma der så har købt sms servicen og har bedt 1277 om at fakturere mig (uden at jeg har bestilt noget eller har kendskab til hvad betalingen skulle være for) hedder Mobafone. Det har pt. ikke været muligt at få fat i dem for at få en forklaring og refundering. De er sgu nogle røvhuller!
tilføjet af

Samme oplevelse som ovenstående

Jeg har haft de samme problemer som dig torsdag den 1 juli fik jeg også en kvittering på de havde trukket 50 fra min konto for et abonnement jeg ikke har og i torsdags modtog jeg så en endnu en SMS om at de trak 45 kr og jeg skal nu snakke med mit teleselvskab om at alt fra dem 1277 skal blokeres.. Og ja det er også mobafone med mig og de kan ikke kontaktes det er svindel efter min mening
tilføjet af

Opdatering

Lige en lille opdatering på min sag. Det lykkedes mig at få fat i mobaphone (hende der lyder som en russisk tøs) Hun siger at de har bevis for at jeg har begyndt download af noget. Jeg prøvede at fortælle hende at jeg ikke har prøvet at hente noget og at det desuden slet ikke er nok da det ikke er bevis for at jeg har bestilt noget. Det er ulovligt. Hun blev ved, vi kom op og skændes. Nu skulle mailen komme i morgen og så kan jeg måske se hvad det er for noget pis de laver.
Jeg vil ikke gå i små sko, men et lorte svindel firma som dette kan jeg slet ikke klare. Det bringer virkelig mit pis i kog. Det er noget af det jeg hader mest i denne verden!
Uheldigvis er deres telefon tider rimelig dårlige. Men jeg skal nok skrive mere når jeg finder ud af mere!
tilføjet af

Svindel..

Jeg tror også det er svindel.. jeg har fået trukket i alt 235 kr.. fucking nedern.. når man ringer til dem er det en eller anden invandrekvindestemme der fortæller at der kan være ventetid.. GRRRRR!!
tilføjet af

operation x

Man burde melde dem til Operation X! Hader virkelig folk der kan finde på sådan svindel! HMPF"!"#¤%#&%
tilføjet af

Opdatering del 2

Som man havde forventet har jeg jo intet modtaget fra Mobafone. Jeg har undersøgt det med forbruger ombudsmanden og det er dybt ulovligt det de gør.
Læs feks under kapitel 2 her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1843#K2
Jeg har dog kontaktet Wireless Factory (telefon: 7020 1292) forklaret dem om Mobafone og at jeg ikke har bestilt noget derfra (de mente at have gennemgået alle brugere af deres gateway og tingene skulle være lovlige) men de skulle ikke overtales og var meget hurtige til at love mig tilbage betaling af mine penge. Et beløb der ifølge dem var 100 kr højere end hvad jeg havde fået besked om på de smser jeg havde modtaget fra Mobafone. (i alt 195) Jeg har ikke modtaget pengene endnu, men håber de snart er der. Opdatering vil følge.
Jeg vil opfordre alle til at gøre det samme. Dels for at få deres penge igen og dels for i håb om at få Wireless Factory til at stoppe deres samarbejde med Mobafone! Den slags skal stoppes!
Så vidt jeg kan læse ud fra andre forummer har de tidligere brugt gatewayen Uniwire. Måske de blev smidt ud derfra pga svindel med kunder....
tilføjet af

Sidste opdatering

Wireless factory har overholdt deres løfte om at tilbagebetale hele beløbet til mig. Jeg har modtaget det og eftersom min telefon er spærret for indholdstakseret sms forventer jeg ikke at få flere problemer med dem. Men jeg vil stadig forsøge at gå videre med sagen...
tilføjet af

jeg kender det!!!!! SUK

Har lige skrevet følgende til alle deres mailadresse (og til Operation X OG Basta tv2)
SUK!!!!!!


"Hej Unwire, mobafone, wireless factory mv.
Jeg er nu af flere omgange blevet takseret penge per sms for en service jeg IKKE kender til...
Det drejer sig om sms'er med følgende indhold:
den: 4/7/2010
"Kvittering: du er takseret 50 kr. for dit fortløbende 5406 abonnement. Opsig abonnement: send M 14STOP 5406 til 1277. Udbyder: Mobafone. Tlf. 36980499"
og
den: 26/7/2010
"Kvittering: du er takseret 45 kr. for dit fortløbende FULLTRACK abonnement. Opsig abonnement: send M 14STOP FULLTRACK til 1277. Udbyder: Mobafone. Tlf. 36980499"
Efterfølgende har jeg sendt koden og HAR fået at vide at jeg er afmeldt.... men det kan jo være lige meget, hvis I bare sender mig ting jeg ikke kender til under nye navne.
Jeg ved at det ikke er store beløb (1x50 og 1x45) det drejer sig om, men det kan da ikke være rigtigt???
Jeg har prøvet at ringe til jer, men ender bare på en telefonsvarer, som informere om at jeg HAR ringet inden for åbningstiden, men der ikke er nogen på kontoret - jeg kan lægge en besked eller maile på en adresse som ikke er til at tyde pga. knas og gebrokkernt dansk.
Når jeg ringer til mit teleselskab (Telia) som nu har spærret min konto for fremtidige indholdstakserede sms'er - de henviste til jer: Wireless factory, men kunne ikke gøre andet. (og jeg kan nu ikke købe togbilletter mv. over sms)
"Det er sådan i Danmark, at man kan ikke kræves betaling for en service man ikke har bestilt. Det burde egentlig være logik for burhøns, men iøvrigt så fremgår det af forbrugeraftaleloven at hvis en erhvervsdrivende leverer en vare som forbrugeren ikke har bestilt, så kan forbrugeren beholde varen uden beregning.
Se kapitel 2 i forbrugeraftaleloven: https://www.retsinformation.dk[...]
Hvis nogen vil have dig til at betale for noget, så er det altså dem der skal bevise at du har bestilt det de kræver betaling for. Det er iøvrigt ikke nok at kunne bevise at du har undladt at melde tilbage. "
Min mobil er ikke et dankort i bare kan hæve penge på!
Jeg ØNSKER ikke jeres service (som jeg ikke engang ved hvad er) - og ønsker mine penge tilbage. - og så ville det være rart hvis i ville lade mig være i fremtiden
Jeg vil til slut informere jer om at jeg også har taget kontakt til diverse forbrugerprogrammer, i håb om at de vil stoppe for lignende sager.
Hvis jeg ikke får kontakt med jer snart og får mine penge tilbage, så ser jeg mig nødsaget til at kontakte forbrugerrådet i håb om at de vil gå i retten med dette."
tilføjet af

mobafone

Har fået der fra også, har stoppet det via min mobil opperatør, Håber de svin bliver sat bag lås og slå, Lad endelig være med at svare på sms og heller ikke prøve og afmelde den ring til din udbyder og stop de svin.......
tilføjet af

samme problem

jeg er også blevet trukket med ca. 100 kr. pr. måned i de sidste halve år uden at min udbyder 3 kan gøre noget. Jeg betaler multimeter skat og skulle efter sigende ikke have nogen rengninger. Det burde kunne straffes????????
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.