8tilføjet af

skrammende vagttårn blad 15/10-08

Paragraph 8: "The danger exists that a Christian might let health concerns push Kingdom interests into the background."
oversat til:
§ 8: "Faren for, at en kristen kan lade sundhedsmæssige betænkeligheder skubbe rigssalens interesser i baggrunden."
hvad siger i til dette korte stykke?
kilde http://www.jehovahs-witness.com/6/166397/1.ashx
tilføjet af

hvor må det være en

mørk og uhyggelig presset tilværelse at være JV'er.
Hele tiden skal man mindes om straffen for ikke at følge, hele tiden en løftet pegefinger, og en viden i baghovedet om at ens nærmeste JV-ven kan stikke en til hver en tid.
Det er trist at se.
mvh multani
tilføjet af

Jamen altså,

har deres manglende respekt for deres medmennesker, da ingen ende? Kan man nu ikke engang være syg i fred eller have et dårligt helbred i fred som JV? Muligt at dette stod i litteraturen allerede da jeg var med. Og gjorde det, må jeg nok med skam meddele, at jeg slugte det råt. Husker bare intet af det.
De gør alt, heeeeelt ned til mindste detalje for, at huske alle JV'ere på, at rigssalens JW/WTS's interesser kommer først frem for alt.
Frem for dødsfald pga manglende blod.
Frem for seksuelt misbrug fra selv den nærmeste familie, grundet beskyttelse af Jehovas navn, eller skal vi sige Organisationens navn?
Frem for et sygt/kronisk sygt helbred.
Frem for, at en familie er nød til af "kærlige" årsager, at udstøde/udelukke selv deres nærmeste børn.
Har denne respektløse sekt for deres medmennesker da ingen grænser??????????
Hvad var det Jesus sagde: Elsk din næste som dig selv.
Er det en måde at vise kristen næstekærlighed på??????????????????
Jeg er hamrende mega lykkelig over, at jeg kan ærligt sige: JEG ER IKKE LÆNGERE EN DEL AF DENNE SEKT.
Hilsen Manjana
tilføjet af

ganke rigtigt

og netop næstekærligheden som er så vigtig i kristendommen, smider JV helt og aldeles væk.
du skriver citat:
Jeg er hamrende mega lykkelig over, at jeg kan ærligt sige: JEG ER IKKE LÆNGERE EN DEL AF DENNE SEKT.
Jeg tror vi er mange der er ligeså hamrende mega lykkelige på dine vegne.
mvh multani
tilføjet af

Tusind tak

multani, det varmede at læse. 🙂
Håber bare at mange andre JV'ere "ser lyset" 😃 og kommer ud. 🙂
Mange hilsner
Manjana
tilføjet af

Hellere DØ som JV'er for JW/WTS - end leve for GUD

´

... Er åbenbart det nye slogan -
Gravskriftet kan så lyde noget ala:
Han døde mere og mere fra HUS til HUS i sin smukke
missioneren for GUD JW/WTS (eller er det JW/WTS-Guden?)
Den smukkeste DØD man kan gå i møde - Er Døden for sin TRO!

....... At den Gode GUD så havde ladet mennesket opfinde antibiotica betød mindre .......

Forstå det hvem der kan - Jeg ka' sgutte!
Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Det allermest fantastiske er...

... at det åbenbart er voksne mennesker i sektens ledelse som sidder og skriver det nonsens der står i de mærkelige blade som sekten lever at at rundsende "gratis".
Det meste af det de skriver lyder mest som noget ironisk eller sarkastisk drilleri som skal få os andre til at grine. Det er faktisk tekster som ville få folk til at skrige af grin hvis en stand-up'er sagde dem fra scenen.
Desværre - for de indfangne - er der intet humor i noget af det, det er faktisk dødelig alvor. Sekten ER netop komplet ligeglad med dens medlemmer og deres helbred. Det eneste der tæller er dørklokkestemmeri.
Så Onceinalifetime, jirene og de andre alumner må finde sig i at blive sparket til hele tiden - og de er så hunderædde at de ikke tør komme med det mindste pip.
Jeg kan ikke forestille mig ret mange andre (end JV'ere) som ville finde sig i, at en foreningsledelse eller et firmas ledelse ville udtale den sætning, som sveland har gengivet (og som jeg har checket ved kilden).
"The danger exists that a Christian might let health concerns push Kingdom interests into the background."
Det er simpelthen en HÅN mod ethvert menneske at blive udsat for den.
Men i tilfældet JV sker der ikke noget. De klapper hælene sammen og siger "Javel" - og så angiver de gerne deres nabo hvis han udebliver fra noget på grund af sygdom.
Det må IKKE være sjovt at se sig selv i i øjnene i et spejl hvis man er JV'er.
JensenK
tilføjet af

Ja, at dø for sin tro. som en selvmords bomber.

men sandheden er jo nok mere, at sekten kan ikke bevare hjernevasken, når de ikke kommer, og de begynder at finde andre mere fornuftige vejen at gå, end den dumme vej, sekten har at tilbyde ;)
tilføjet af

Det er jo svært at sige fra for en JV'er

´

... De har jo solgt deres legeme, med hud og hår, ben og Sjæl til bevægelsen,
mod forventet efterbetaling i form af det skønne Evige Liv, altså Hvis Harmagedon
alligevel, skulle snyde lederne, fra det fascionable Palads, Brooklyn Heigts, og komme 😉

Mange hilsner
😃
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.