11tilføjet af

senna´s død

som vi næsten alle ved, døde senna pga. han havde sat bilen for langt ned mod asfalten(?), fordi der var pacecar lige før.
så undre det mig, hvorfor skete det så ikke for nogen af de andre kører?
det kan da umuligt kun ha været senna der havde sat sit bil så langt ned.
jeg kan dog godt huske at han havde meget konkurrence fra de andre kører, så som schumacher(der indrømmede på eyrosport at lige meget hvad han gjorde ved bilen, var senna altid 200 milisekunder hurtigere, hvilket passede)
men jeg tror ikke på at senna havde sat sin bil SÅ meget langt (2-3 millimeter) nede imodsætning til de andre kørere.
nå med hvad siger i om det, lyder det ik underligt?
Det med at rattet var knækket, var det jo ikke.
det skete jo først ved impact.
tilføjet af

mangel på tryk

Jo tættere man var på pacecaren, og andre konkurrenter for den sags skyld, jo mindre luft kommer der ind underbilen og dermed mister du "downforce"/undetrykket under bilen.
Det er en større videnskab, så en eksakt forklaring kan man formentlig kun få af nogle ingeniører
tilføjet af

ratte

jamen der var jo noget med at de havde spare lidt på det der rat pjat, og havde lave en rep. på stammen.
jeg vil dog sige at efter det man ser på skærmen så virker det som om at han ikke dreje i det sving ( selvføglig kørte han ikke lige ud med vilje )
tilføjet af

Nej Men

det er rigtigt det du siger men senna kørte alene igennem det sving så det var ikke svigt af downforce.
men jeg vil dog sige at hvis nu senna havde sænket sin bil 2-3 millimeter mere og som vi kender ham, at han havde 30% mere fart på så kan det skyldes at han støtte på med maven.
tilføjet af

haha

"Jo tættere man var på pacecaren"
hahaha..på pacecar..du ved vist ikke hvad en pacecar er.

"og andre konkurrenter for den sags skyld"
ja det er rigtigt men han førte jo, da det skete..han var nr 1.
tilføjet af

nej det var det ikke

det var ikke rattet, det var meningen rattet sku give sig sådan pga. g-krafterne, det havde du vist hvis du så National Geographic Channel for ca. 1 time siden.
de gik i detaljer, og man så senna´s telemetry og var onboard
tilføjet af

kom ind i kampen

hallo hvorfor tror du at den forste bil forsøger at sænke felte i en pacecar situaton, det er sku da fordi han ikke vil have de skal opdage at den køre ind før det er nødvendigt.
Jo Og så er det ikke det vi drøfter det er hvad var det der skete ik?
tilføjet af

ja..

ja det viste de også i computergrafik på NGC, jeg synes bare det lyder underligt, han var jo en meget erfaren mester.
da de havde kørt efter pacecar et stykke tid var dæktrykket faldet, deraf havde bilen sænket sig.
jeg synes bare det lyder underligt, for hvorfor skete det så ikke for nogen af de andre kørere
tilføjet af

hallo

jeg siget ikke det var rattet det knække jeg siger bare at hvis du ser det fra luften af så ser det ud som om bilen ikke drejer i svinget, og jo det er rigtigt det du siger med at stammen giver sig; men hvis du nu læser det der står så skriver jeg ikke, at han ikke dreje eller at rattet knække, men at der var lave en form for rep. på stammen.
tilføjet af

prøv at se den dvd om ham

der bliver udtalt at han, mente at han havde en guds given ret til at vinde, og at han presse bilen til maximum og når man er der ved maximum, så er det som genial og sindsyg det er en hårfin balancen mellem det lykkes eller gårgalt.

Jeg vil meget anbefale at købe dvd`en hvis man er en san fan af senna, den blev udgivet på 10års dødsdagen.....
tilføjet af

endnu en teori

Hans hjulophæng var knækket, så man valgte at svejse det sammen igen, desværre holdte det ikke til presset, og resten af historien kender vi.
tilføjet af

tja.

men så skulle de jo svejse det sammen efter ulykken, og det ku de jo ikke da bilen var i karantæne.
jeg tror også svejsningen var blevet opdaget hvis det var svejset før ulykken..
nå jeg ved ikke..jeg syne bare det hele lyder underligt at en mester kan lave sådan en kæmpe fejl og glemme at bilen sænker sig når dæktrykket falder.
sådan noget ved en mester da.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.