5tilføjet af

Ris/Ros om Canon eos 1000d

vi står og skal købe nyt kamera, vi har mistet det gamle, og vi har fået en datter for 4 måneder siden, og nu vil vi jo gerne tage nogle rigtige gode billeder, og så har jeg luret lidt på et spejlrefleks kamera, men er det det værd at "slæbe" det med fremfor et kompakt kamera? og opvejer billede kvalitet det med at det ikke bare lige ryger ned i lommen i jakken?
tilføjet af

Kameraer

Hej
Nu kender jeg ikke lige noget i Canon eos 1000d kameraet.
Men generelt om det skal være et kompakt eller et spejlrefleks, skal du finde ud af.
Hvis du gerne vil kunne ændre i indstillinger, og den slags og få præcis det billede du gerne vil have, så skal du vælge spejlrefleks.
Men hvis du bare vil have et kamera du kan have med på stranden sat på "auto" så kan du lige så godt vælge et kompakt.
Jeg tager fx. naturbilleder, og nærbilleder. Der er det fx. godt at kunne sætte den på manuel fokus, og manuel lukkerhastighed og den slags.
Men det kommer som sagt an på hvad du skal bruge den til.
tilføjet af

prøv sony

Vi har købt et Sony dsc HX 1. Vi er rigtg godt tilfreds med det og det ville være ideelt til børn da det kan tage 10 billeder i samme serie så du kan få hvert sekund med af det første skridt. Vi har før haft Canon EOS 350 D men vi har fundet ud af at sony er bare bedre. Gå evt ind på sony hjemmeside.
tilføjet af

Nikon

Jeg har et Nikon D3000
Den er kåret til at skulle være det lettest anvendelige spejlrefleks kamera, fordi der er en god guide funktion og man kan læse hvad hver indstilling ændrer på.
Den kan også tage 3 billeder i sekundet, og en masse billeder i 1 serie.
Da det jo er et digitalt kamera, kan man jo tage 6 billeder fordelt på 2 sekunder, og så vælge lige dét billede hvor personen har det rette udtryk.
Men ingen kameraet kan dog tage 3 billeder i sekundet med blitz, fordi den skal bruge et par sekunder på at lade strøm.
Men jeg er meget glad for mit Nikon d3000 VR kit.
I det sæt følger der en 18-55mm linse med, med autofokus og VR (Vibrations Reduktion)
Den kan også fokusere på noget som er meget tæt på, og tage knivskarpe billeder af selv små vanddråber.
Jeg har selv eksperimenteret med at fange en dråbe lige det den rammer vandoverfladen.
Det blev et rigtig flot billede!
Jeg kan i hvertfald varmt anbefale: Nikon D3000 18-55mm VR kit.
Jeg købte den hos www.dustinhome.dk til jeg tror 3300kr.
(Husk et hukommelses kort, IKKE det billigste, det skal nemlig gerne være lidt hurtigt. Så gå efter 15-20mb/s)
tilføjet af

hvordan så med fokus?

jeg var inde i photocare en dag vi var ude og handle, og så spurgte jeg ham hvad forskellen på eos 450 og 1000 var, og han sagde at 450 var afløst af eos 500, og så at i 1000 d er der ikke billede stabilisator "staves vist ikke sådan" hvad vil det sige når dette mangler?
tilføjet af

hm...

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål...
Men hvis du spørger om hvad "Billedstabilisator" er, så er det at den selv fjerner de værste rystelser når du fx. har zoomet ind og skal tage et billede længere væk.
Hvis du så kommer til at ryste for meget med kameraet bliver billedet jo nemlig sløret, og det hjælper billedstabilisationen på.
Du siger:"så spurgte jeg ham hvad forskellen på eos 450 og 1000 var, og han sagde at 450 var afløst af eos 500, og så at i 1000 d er der ikke billede stabilisator"
Altså mener du så at der er et kamera som hedder:
Canon eos 450
Canon eos 500
og Canon eos 1000d
??
Men ellers så spørg ude i butikken, der ved de sikkert hvad det hele betyder.
Men jeg vil klart anbefale dig at købe den over nettet, da du kan spare mange penge på det!
Brug evt. www.edbpriser.dk til at finde det billigste kamera af den type du nu leder efter, og så tjek om websiden er troværdig, for at være sikker på de ikke snyder alle deres kunder, på www.trustpilot.com
Der taster du bare hjemmesiden ind, og så kan du se kommentarer og bedømmelser fra. 1-10.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.