7tilføjet af

Rationering af WC-papir fra år 2010

Det lader til, at der kommer et EU-direktiv i løbet af efteråret om rationering af toiletpapir med ikrafttrædelse pr. 1. januar 2010. Det både af hensyn til regnskovens miljø og papirfabrikkernes CO2 udledning i atmosfæren!


Netto er som det eneste supermarked herhjemme begyndt at sælge toiletruller med påtrykt centimetermål, og som den gode samfundsborger jeg er, købte jeg straks 20 ruller inden rationeringen træder i kraft. Anbefalingen lyder på max 20 centimeter pr. toiletbesøg!
Jeg synes, det store påtrykte centimetermål (blåt tryk på ubleget & ikke blødgjort papir)signalerer miljøbevidsthed fra min side, men sønnike var knap så tilfreds, da han opdagede, at det var de eneste toiletruller, vi havde i huset!
Selv min meget pædagogiske forklaring om ´Omsorg og omtanke for miljøet´ faldt ikke i god jord hos sønnike. Han vil have det almindelige bløde toiletpapir tilbage - koste hvad det koste skal - var hans meget prompte verbale reaktion efter at have afprøvet det nye papir!

Utroligt så lidt som nutidens ungdom lærer om ”samfundssind” i skolen, tænker jeg så! Her har jeg prøvet at forklare ham om min barndoms toiletpapir! – Husker I den brune pergament rulle ”OO” med både ru og glat side, og hvorledes man kunne sidde i timevis og nulre papiret blødt?
Dette nye fremtidige papir er fløjlsglat sammenlignet med ”OO” og endda med meget fine påtrykte centimeterstreger og forperforeret til afrivning.

Jeg synes, ungdommen er sød, men også lidt forkælet😃[f][s][l]

BMW – nu i højt feriehumør.
tilføjet af

Hmm, kønsdiskriminering...

Det lyder ikke helt rimeligt, da kvinder i almindelighed bruger toiletpapir til flere ting end mænd gør. Derfor må reglen være, at kvinder ikke længere må skide.
tilføjet af

Det er da bedre

at have en håndbruse ved siden af sit toilet, altid ren og nyvasket 😉. Jeg har kun toiletpapir for gæsternes skyld [f]
God ferie din rævepels [l]
tilføjet af

Hejsa

tak drude.
regner med vi ses et snedigt sted 😉[s][l][f], inden vi hopper i hullet.
tilføjet af

ingen kønsdiskreminering, tak

Det var udregnet pr. besøg 😉😃[f][s][l]
tilføjet af

Heldige asen...

I mit barndomshjem var der ikke penge til toiletpapir i fattigfirserne. Så istedet "lånte" min far som er tømrer lidt sandpapir med hjem i ny og næ. så når vi skulle på toilettet blev der uddelt 2 stykker sandpapir (i bedste fald korn 200) afmålt i fem centimeters længde.[:*(]
Så jeg syntes ikke du skal tale om at være forkælet... Du havde trodsalt glat papir😮
tilføjet af

I disse strenge tider

----må kan bruge lokumspapiret på begge sider
--------ja minsandten selv på kanten.

Hæng den op så sønnike kan se den.
tilføjet af

Det er vel ikke for meget...

...forlangt, at bede ungdommen om at klemme balderne sammen ?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.