17tilføjet af

PX 88 365

Kære NCC medarbejder i Volkswagen Transporter pickup med registreringsnummer PX 88 365.
Var det virkeligt nødvendigt, at ligge ca 2 m bag mig gennem Bregnerød fordi jeg formastede mig til at køre 45 km/t, på en vej med bump (hvor den anbefalede hastighed er 40 km/t, og man max må køre 50 under alle omstændigheder) kl. 6.45 her til morgen. Havde det virkerligt så stor betydning for dig, at overhale mig umiddelbart efter denne strækning så du kom 3 sek. før frem til det kryds, hvor du alligevel skulle svinge.
Håber det reddede din dag!
tilføjet af

Fedt så kan de lære det !!!

Det er pi... irriterende at folk typisk med firma biler tror de ejer vejen. Oplever det tit på vej til job på motorvejen. Håber da at NCC læser dette eller kunne man jo sende deres direktør en høflig e-mail.
tilføjet af

Min Mening

Hvorfor er det at der altid skal komme de lamme komentere fra jer der ikke kan lette foden fra bremsen, det er muligt at du kørte hvad du måtte, men har man lyst til at overhæle så overhæler man, selvfølgelig hvis det er forsvarligt, uanset om det hjalp eller ej, så giver det en føelse af sejr, eler alt det man har siddet on bandet over, forsvinder når man får lov at komme foran.
SÅ... Karsten kørelære og politi- Frans!!!
Pas din kørsel, så passer os der har travlt (og firmabil) vores..!!
tilføjet af

god idé

Jeg tror direktøren vil tage det alvorligt. Det er jo ikke ligefrem god reklame for firmaet. I øvrigt kører flere firmaer for tiden den slags "kør ordentligt i firmavognen" kampagner over for deres kørende medarbejdere.
tilføjet af

Kør lidt før hjemmfra

Hvad er det du vil først til, vi holder jo alligevel ved siden af hinanden ved næste lyskryds. Mon ikke det var smartere at afreagere et andet sted, Brian.
tilføjet af

Jo jo

Tror jeg er blevet misforstået.. det var ikke mig der kørte i den bil der er debat om..
Men at skrive til firmaet er da for lavt, selvfølgelig skal man køre ordenligt, om det er firmabil eller ej, men hvorfor skal i blande jer i den slags... Nu er i ligepludselig elite bilister fordi der er en der laver en fejl.. tænk jer om, og få glorien væk fra hovedet.. I er nok heller ikke selv helt fejlfri i trafikken...!!
tilføjet af

Hæ hæ

Jeg vælger at opfatte dit indlæg, som dårlig og umoden humor.
2 ting:
1. Du kalder det konsekvent overhæler! Det er vist mere end bare stave/tyrkfejl.
2. Lette foden fra bremsen. Jeg tror da vist ikke, at jge gav udtryk for, at jeg kørte og bremsede (det ville jo også før eller siden betyde, at jeg holdt stille), så smut du bare i skole, så kan vi håbe på, at du kan lære et eller andet.
tilføjet af

Ikke en kamp, men samarbejde..

så¨ville det måske glide lidt lettere. Jeg tvivler på, at han kørte over bumpene med den angivne hastighed for at genere NCC manden.
Selvfølgelig er vi ikke fejlfrie, men man behøver da ikke bevidst fabrikere de situationer, der kan forårsage ulykkerne.
tilføjet af

Netop.

Jeg kørte som teksten angiver, faktisk mere end den anbefalede hastighed, men ikke mere end den tilladte. Jeg er s'gu' ikke interesseret i at ødelægge mine støddæmpere, da jeg selv skal betale (har ikke firmabil).
Hvis man i øvrigt har brug for den slags "sejre" så er man da vist noget kuet og hæmmet.
tilføjet af

Grove overtrædelser af færdselsloven

Jeg kunne udstille minimum 3 bilister på intertnettet om
dagen, for grove overtrædelser af færdselsloven. Så
kunne vi jo ikke bestille andet i dette fora. :-)
tilføjet af

Sikkert.

Men nu ville jeg bare have luft for en gangs skyld. Og om hvorvidt der er 3 eller 3000 er vel underordnet. Antallet af overtrædelser retfærdiggør vel ikke overtrædelsen? Eller????
tilføjet af

nummerplade

Ring til firmaet og fortæl dem at du synes de reklamerer for dem selv på en rigtig dårlig måde.
tilføjet af

hvorfor

skal vi ikke blande os????????
Var det den bilist der overhalede midt i gågængerfelt og som så kørte mit barn over, der havde skylden - eller den bilist der var så venlig at holde tilbage for mit barn.
Bilisten der overhalede mente helt bestemt det var den holdendes bilist skyld - for han kunne jo bare lade være med at holde stille!!!!!!!!
Ved du hvad narrøv - vi skal blande os - ingen bilist skal ønske sig at "pløje" nogensomhelst ned hvis jeg er i nærheden!!!!!!!!! Sådan er det......
tilføjet af

PX 88 365

Træd hårdt på bremsen næste gang, så kan han vel lære at holde afstand !!
tilføjet af

Umoden.. Hvem

Troede ikke dette havde noget med vores personlige evner at gøre, men hvis det er sådan du ser det, så er det vist ikke mig der er umoden..
Siger lige igen at det ikke var mig der kørte i NCC bilen, men at jeg synes det er lidt vildt at blæse det så meget op som det bliver gjort i den her debat.. Ingen tvivl, færdsels reglerne skal overholdes, men... tilbage til det jeg skrev før.. hvis i ikke selv har eller laver fejl i trafikken.. så vil jeg sgu gerne se dig/jer til en køreprøve..
Kan sagtens følge jer i at man burde skrive til firmaet, men tror ikke der ville komme noget særligt ud af det, efter som chefen nok tror mest på sin ansatte. Og det var jo "bare" en lille fejl fra hans side. Ligesom han måske mente det var en fejl fra din side at du ikke kørte hurtigere.
Og det har ikke noget som helst med tidligere debatindlæg om en der var blevet kørt ned.. der er stor forskel på en trafik forselse og et uheld.. Måske er det en andet debat du søger
tilføjet af

Det er jo ulovligt...

at foretage en opbremsning uden grund.. Er står i færselsloven at man ikke må foretage hård opbremsning for individer mindre en en hund. Så hvis han følger dit råd - og gør det for "sjov" - overtræder han selv loven og kan som følge heraf være skyld i en ulykke. Så det er ikke måden at løse problemet på men blot et tåbeligt svar på et alvorligt problem der dagligt opstår på de danske veje..
tilføjet af

ncc

>NCC
Du så ikke hvem der kørte bilen?
evt. bring et billede online!
Det kunne jo være, det var en af de der narkokurer,
som burde hænges i deres egen snørebånd!
tilføjet af

Svar fra NCC

Kære alle
Der skal ikke herske nogen tvivl oim, at alle vore medarbejdere i NCC skal overholde gældende regler,- herunder færdselsloven.
Dette indskærper vi ofte og det har i flere tilfælde fået ansættelsesretlige konsekvenser for de implicerede, hvis vi konstatere overtrædelser.
jeg vil derfor bede de af jer der har haft negative oplevelser om at kontakte mig direkte på chh@ncc.dk, hvorefter vi vil følge om på hændelsen.
Venlig hilsen
Christian Herskind
Koncerndirektør
NCC Construction Danmark A/S
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.