22tilføjet af

Psykiatrien skaber63.000 selvmord årligt

Ifølge DVD-filmen "Psykiatri, skade og død" forårsager psykiatrien årligt 63.000 selvmord. Jeg husker ikke, om det var alene i USA, eller om det var i hele verden tilsammen, men i betragtning af, at psykiatrien i 70'erne forårsagede omkring 6.000 selvmord og selvmordsforsøg årligt alene i Danmark, passer det vel meget godt med, at de 63.000 selvmord er alene i USA.
Det med de 6.000 selvmord årligt i Danmark i 70'erne er noget, jeg engang læste i et seriøst tidsskrift.
tilføjet af

reality check!!

Stop lige en halv...okay, hvad mener du med forårsager?...Jeg er med på at medicin er et nødvendigt onde for sindslidende, og at der også sker fejl- og overmedicinering.
Du nævner en 40 år gammel artikel som du læste...der er sket lidt siden indenfor medicin, desværre ikke så meget med psykofarmika som måske indenfor andre grupper medicin. Men alligevel så synes jeg dit indlæg "lugter" lidt af at lægge alt ansvar på psykiatrien d.v.s. psykiatere og os der uddeler den ordinerede medicin.
Jeg har oplevet et selvmord i mine 6 år i psykiatrien, og jeg vil påstå at uden medicin og behandling ville vedkomne bare have gjort det meget tidligere, og det tror jeg tit vil være tilfældet.
Men jeg vil hellere slå et slag for at man burde forske langt mere i noget bedre medicin. Psykiatere har jo kun de eksisterende medikamenter at "eksperimentere" med i deres ordinering.
tilføjet af

Har du set den film?

Det skulle man ikke tro.
Med forårsager mener jeg naturligvis, at psykiaterens behandling gør patientens problemer endnu større. Og nej, jeg er ikke enig i, at medicin er et nødvendigt onde for sindslidende. Det gør dem tværtimod til medgørlige og lydige nemme ofre.
Ja, der er sket lidt siden den artikel, jeg læste, men der er ikke sket fremskridt. Der bliver ganske vist brugt flere penge, men der er ikke udforsket ny viden. Psykiaterne er lige så uvidende som for 50, 100 og 500 år siden. OK, for 500 år siden eksisterede psykiatrien vel ikke.
Du "vil hellere slå et slag for at man burde forske langt mere i noget bedre medicin", men også det er et fejlskud, da det slet ikke er medicin, der skal til. Der skal samtaleterapi til, men det kan psykiaterne jo ikke finde ud af.
tilføjet af

Hvilket seriøst tidsskrift?

Nu er scientology jo på ingen måde seriøst, så alt hvad du har fra den "religion" bør du straks arkivere lodret. Det er intet værd.
tilføjet af

Det kan jeg virkelig ikke huske

Spørgsmålet er også, hvor meget din tvivl er værd, men jeg har da lagt mærke til, at psykiaterne ikke skal have klinket noget, når der fremsættes anklager og kritikker mod dem.
Fik du set udstillingerne mod psykiatri i København og Århus? Undrer det dig slet ikke, at psykiaterne slet ikke var interesserede? Har du læst den lange artikel om den farlige diskussion, som psykiaterne ikke tør gå ind i?
Hvis en psykiater gik ind i en sådan diskussion, ville det fra mit synspunkt være det samme, som hvis han blev sat i gabestokken.
tilføjet af

ingen medicin??

Det er vist kun Scientology der mener samtale terapi er det eneste rigtige og ikke mener medicin hjælper!
Jeg kunne nok hurtigt samle flere hundrede underskrifter fra sindslidende, som mener medicinene hjælper dem, i mere eller mindre grad. Og at de ikke ville undværer den.
Har du selv nogensinde mødt et menneske i smerte...onde stemmer som plager, eller hallucinerende? De lider! Medicinen kan tage grundsymptomerne så de kan holde ude at være i nde i sig selv. Der kan man så tage samtaleterapi i brug, men ikke når folk er dybt psykotiske...det kan simpelthen ikke lade sig gøre.
Nej, psykiatere er ikke terapeuter, det giver jeg dig helt ret i. Men at lade folk lide uden medicin, så er vi tilbage i stenalderen, eller i afganistan hvor man binder folk til et træ, eller...i scientology!!
tilføjet af

Seriøst

Du er ikke særligt seriøs. At indgå i en diskussion kræver, at begge parter er indstillet på at der kan være et alternativ. Og det er Scientology jo ikke ligefrem kendt for. Den anerkendte psykiatri vil ganske simpelt bare ikke nedværdige sig til at indgå i en dialog med nogen som tilbeder et rumvæsen. Bemærk at psykiatrien jo heller ikke diskuterer med andre religioner.
Personligt har jeg haft god gavn af psykiatrien og psykofarmaka. Uden havde jeg været død i dag. Og personligt kunne jeg aldrig drømme om at henvende mig til hverken præst, imam eller scientology ved nogen form for problemer. Jeg henvnder mig kun der hvor jeg ved, at jeg får lov at gå igen, såfremt jeg ikke mener at jeg får den hjælp jeg har brug for.
Har du overhovedet studeret andet end scioectologys langt-ude-påstande om psykiatrien?
tilføjet af

Medicin hjælper kun tilsyneladende

Desuden hjælper det kun midlertidigt, og snart skal man have en anden slags medicin. Efterhånden er man et håbløst vrag, som psykiaterne kan behandle som stykker kreaturer, og psykiaterne og medicinfabrikken bliver rige af det. Har du læst det indlæg af "Fnidder" her på SOL indenfor de seneste få dage? Brug søgefunktionen her på SOL. Jeg tænker på det indlæg, hvor Fnidder skriver om de ældre medborgere, der blev narret til at være forsøgsdyr.
tilføjet af

Det er meget sjovt

Det er sjovt, som du eller I allesammen ignorerer den DVD-film og det, jeg har skrevet. Spørgsmålet er, om du er en virkelig patient i psykiatrien, eller er du en psykiater, der har travlt med at forsvare den fallerede psykiatri.
tilføjet af

øhh

Jeg ved ikke lige hvem du mener, men jeg er hverken psykiatri-bruger eller psykiater, men har anden uddannelse og arbejder i psykiatrien.
Ærligt, jeg kender ikke den dvd desværre, men jeg tror ikke det er en forudsætning for at svare på det du har skrevet.
Jeg påstår bestemt heller ikke at psykiatrien er perfekt overhoved. Men det er rent nonsens at påstå at medicin ikke har nogensomhelst berettigelse. Så kan jeg kun tro du må være scientolog,...og så blir det for useriøst at diskutere dette emne desværre.
tilføjet af

Har du selv været under behandling i psykiatrien?

Har du selv været under behandling i psykiatrien?
Jeg synes, at din indstilling er sørgelig.
Jeg har selv haft flere psykiatere og jeg har taget forskellige former for medicin. Jeg ser ikke mig selv som noget offer. Det er da det mest besynderlige, jeg nogensinde har hørt.
Psykiatere er som "almindelige" læger til stede for at hjælpe os, når dette er nødvendigt. Hjernen er langt mere kompliceret ende resten af kroppen, og man kan ikke diagnosticere en psykisk lidelse på samme måde som et brækket ben.
Som du selv siger, så har psykiatrien ikke eksisteret særlig længe. Fremskridtene på psykiatriens korte levetid er faktisk imponerende. Ja, der sker fejl og det kan være meget svært at finde den rette behandling, men psykiatri fungerer også på en helt anden måde. Visse ting kan idag måles og undersøges nærmere fysisk, men diagnosen stilles generelt udfra patientens egen opførsel, oplevelser og beskrivelser.
tilføjet af

Sandheden om Scientology

Dan Garvin was a Scientologist for 27 years and a Sea Org member for 25 years. He worked for ten years in their intelligence, PR, and Legal branch, the Office of Special Affairs (OSA). Dan got out two and a half years ago because a series of realizations that lead him to atheism and skepticism. Dan spoke at James Randi's Amazing Meeting last February and has posted extensively about his experiences on the Clambake message board and alt.religion.scientology.
http://media.libsyn.com/media/infidelguy/Tape193_Scientology.mp3
tilføjet af

Hmmm

Du skriver: "Hjernen er langt mere kompliceret ende resten af kroppen, og man kan ikke diagnosticere en psykisk lidelse på samme måde som et brækket ben."
Jamen en psykisk lidelse har da intet at gøre med hjernen. En psykisk lidelse er udenfor hjernen. Du lyder ikke, som om du har set dokumentarfilmen "Psykiatri, skade og død". Du lyder heller ikke, som om du har oplevet noget af det værste i psykiatrien. Du har været heldig. Og nej, jeg har aldrig været under behandling i psykiatrien. Jovist er psykiaterne til for at hjælpe de psykisk syge, men det forstår psykiaterne bare ikke. Det er jo det, der er det sørgelige.
tilføjet af

Hmm?

"Udenfor hjernen?" En psykisk lidelse er en ubalance i hjernens signalstoffer. Nej, jeg har ikke set den film.
Jeg har rent faktisk ikke været heldig. Jeg gik igennem meget besvær, men jeg var aldrig i tvivl om, at psykiaterne var til stede for at hjælpe mig. Og jo, danske psykiater forstår fint, at de er der får at hjælpe de syge. Det er da en mærkelig måde at generalisere på. Du bliver da nødt til at stille spørgsmål til de informationer du får af filmen og se på de egentlige omstændigheder omkring dig.
tilføjet af

Har intet med hjernen at gøre

Nej, en psykisk lidelse har intet med hjernen at gøre. Det er noget sludder, at "En psykisk lidelse er en ubalance i hjernens signalstoffer". Du bør se den film. Det kan være, du er en patient indenfor psykiatrien eller har været det, men jeg er slet ikke sikker. Du kan være en psykiater eller én, der støtter dem, og som har travlt med at forsvare og redde psykiatriens omdømme.
tilføjet af

Det har alt med hjernen at gøre.

Hvis en psykisk lidelse ikke opstår i hjernen, hvor kommer den så fra? Albuen?
Jeg tror ikke, at psykiatere har behov for at forsvare deres videnskab. Jeg synes virkelig at du bør stille spørgsmål til de ting, du oplever. Det har jo intet med virkeligheden at gøre. Hvordan kan du bare stole på de informationer du får fra en film? Det er da lettere naivt.
tilføjet af

Er du ikke....

...ved at være lidt paranoid nu....?
tilføjet af

Kære Shhansen

Dine indlæg om psykiatrien bliver altså ikke bedre af at du bruger et andet nick.
tilføjet af

Den er ingen steder i kroppen

Nej, den er ingen steder i kroppen. En psykisk lidelse - uanset hvilken - består af de billeder, vi allesammen ser i vores tanker, som man endda kan se med lukkede øjne. En del af disse billeder er "fotografier" fra begivenheder, man har oplevet tidligere i livet. Man har ikke kontrol over dem, og de kan overtage kontrollen over individet og gøre ham ked af livet; give personen en "depression" eller lignende, som en psykiater ville kalde det.
Den slags billeder, man ikke har kontrol over, er kun en belastning for personen; man har ikke noget at bruge dem til. Det lykkelige ved det er, at de kan slettes, og når det er sket, har man ikke sin lidelse mere. Sletningen af sådanne skadelige mentale billeder sker dagligt i Scientology Kirken og i Dianetik-centre.
tilføjet af

Jeg har ...

... det da udmærket.
tilføjet af

Det hedder jo "mental illness".

Du snakker om "mentale billeder". Alt mentalt foregår i hjernen. Det er meget simpelt. Det er defor at det hedder "mental illness". Jeg ved ikke, hvor godt dit engelsk er men det her er fra en ordbog. Slå selv mental op, hvis du ikke tror mig. Du bør ikke bruge ordet "mental", hvis du ikke er enig i ordets mening.
mental
adjective
1 [before noun] relating to the mind, or involving the process of thinking:
His physical and mental health had got worse.
Many people suffer from some form of mental illness during their lives.
She had a mental picture (= a picture in her mind) of how the house would look when they finished decorating it.
tilføjet af

Det er, som jeg skrev

Nej, det har stadigvæk intet med hjernen at gøre. Du kan heller ikke regne med ordbogen, fordi de mennesker, der har lavet ordbogen, forstår det jo heller ikke. Meget af skylden for samfundets manglende forståelse af menneskets psyke kan man lægge over på ham dér Wilhelm Maximilian Wundt. Har du læst bogen "Leipzig Konnektionen" af Lance J. Klass og Paolo Lionni. Bogen beskriver, hvordan det i 1879 begyndte at gå tilbage for psykologien. Du kan låne den på biblioteket.
tilføjet af

selvmord er mord !

FN sundheds afdeling antager at omkring 450 millioner personer er sindssyge . . .
1 million personer begår selvmord om året
Omkring 25 millioner personer er schizophrenia
Omkring 50 millioner personer har epilepsy
Flere end 90 millioner er alkoholikere . . narkomaner

   
   
Selvmord forebygges med omkring 30 metoder i de forskellige europæiske lande men flere end halvdelen er faktisk mere behandling end forebyggelse

Forebyggelse af selvmord blandt elever har haft en effekt
Måske er det der skal til en borgerkontrakt
. . Jeg lover at hvis jeg får problemer vil jeg i overensstemmelse med denne kontrakt rette henvendelse og få hjælp . . . til at tackle mine problemer . .

Måske handler selvmordsrisiko også om mangelfuld ernæringstilstand . . hvis cvitaminmangel kan foranledige skæve ben hvorfor skulle bvitaminmangel så ikke kunne foranledige psykoser . . .
Ligesom antisemitisme måske ikke er foranlediget af et latent jødehad . . men måske er forårsaget af noget andet !
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.