13tilføjet af

Prisen for en dansker: 850.000 kr.

Så meget mere koster en nyfødt fra fødsel til død for staten og dermed skatteyderne.
Et pyramidespil der kun holder så længe der er flere unge end ældre, flere der arbejder end nyder.
Men nu stopper fester - der bliver færre unge og flere ældre og dertil kan danskerne ikke få nok af velfærd - en velfærd der ikke er råd til hvis der også skal betales til sunde raske 60 årige der vil på tidlig pension!
http://www.berlingske.dk/danmark/prisen-en-dansker-850.000-kr
tilføjet af

tjaaaaaaa

nu har jeg ikke sat nogen børn i verden så jeg har sparet samfundet for mange penge
tilføjet af

Sjovt nok

Dem der er 60+ nu har ikke kostet så meget som nutidens unge.
Der var ingen børnecheck.
Der var ingen vuggestue, børnehave og fritter.
Der var ikke noget der hed SU.
Der var skole uden computer, lommeregner mv., men vi lærte at regne og stave så vi stadig kan hamle op med vore egne børn.
Far tjente pengene til familien.
Vi har arbejdet og betalt skat i mange år, for mit eget vedkommende 43 år.
Jeg arbejder stadig, da jeg har et arbejde og er som du skriver sund og rask.
Men mange kan ikke få et arbejde eller har skavanker uden at være invalid.
Så er takken afskaffelsen af efterlønnen, da der ikke både kan betales for førløn til indvandrere fra en fremmed kulturer, som ikke har det samme forhold til "samfundet" og til dem der har betalt selv, gennem et langt arbejdsliv.
tilføjet af

Betalt

850.000 kr har jeg allerede betalt tilbage i skat til DK, og jeg er opvokset og uddannet i udlandet, selvom jeg er født i DK. Jeg har ikke kostet DK meget i uddannelse eller sygdom. Synes jeg har det godt med mig selv. Jeg har mindst 30 års mere skattebetaling tilbage, så jeg kommer til at bidrag samfundet med mindst 100.000 kr om året i skat, plus jeg har ingen planer om børn, så måske skal vi have flere mennesker som mig i DK.
tilføjet af

60+

Har været historiens dyreste generation. De startede med lav skat - og havde sågar et stattefrit år, og i takt med at den generation ikke gad at tage ansvar for hverken deres børn eller ældre opstod behovet for ældrepleje og børnepasningsordninger. de 60+ årige lod deres egne børn og ældre i stikken - gider i øvrigt ikke være bedsteforældre, og deres boliger med dertil hørende friværdier har været deres måde at suge blod af deres egne børn og børnebørn.
At de så har misbrugt alle friheder så ingen andre end de kan trække sig fra et arbejdsmarked, tegner billedet af en syg og modbydelig snyltergeneration, der ikke under andre end sig selv noget godt. Det er sgu ærligt talt til at brække sig over.
tilføjet af

Så du mener

kvinder skal tilbage til kødgryderne hvor de også lige skal tage sig af den ældre generation og børn og børnebørn i sammen hus?? Eller hvordan? Og hvis vi skal det kommer der mindre skattekroner i statskassen. Nej lad os blive fri for alle indvandrerne der koster, og hvorfor skal det danske samfund betale børnepenge til udenlanske børn der aldrig har boet her bare fordi far har arbejdet her. Væk med denne mentalitet hvor vi da skal betale for alle der kommer til Danmark. Hvis Danmark tog sig af deres egne og ikke skulle være "noget så søde" over for nogle der aldrig bliver en del af det danske samfund så var der sgu nok til alle der havde betalt skat i en årrække. Ung som gammel syg som rask. Den dag alle poliktikkerne dropper deres høje lønninger og goder + pension fordi de har siddet på stolen et år eller to så kan de begynde at tale om at afskaffe efterlønnen.
tilføjet af

Så har jeg købt mindst 7 ...

Jeg vil sku ikke have flere 🙂 Om så prisen blev halveret er det en mega dårlig investering.... 🙂
tilføjet af

Bare en strøtanke

Det er 60+erne der har været med til at grundlægge samfundet som det er i dag.
Så tak for den "gave" i efterlader til os andre at samle op efter.
Det kan godt være at 60+erne, er åh så dygtige. Har arbejdet hårdt for det de har nået. Og de fortjener at have det godt.
Men det er sku da lidt af en bommert, at siden de er så gode. Hvorfor har de så opdraget deres børn til at være sådanne sikkerhedsnarkomaner der skal have SU, socialhjælp, sygehus på hvert hjørne, vuggestuer med døgnbemanding og lommeregnere der åbentbart er så forkastelige???
Jeg spørger bare.
Det er jo fint at have arbejdet i et langt liv, men hvad med at i også havde opdraget jeres børn til det?
Eller er børnene(idags voksne og unge) samfundets problem?
Det spøjst at se sådan et indlæg hvor der klages over ungdommen af i dag. Og fremhæve egne for-træffeligheder(hvilket jeg ikke nedvurdere). Men i glemmer bare at det er jer der har grundlagt dagens borgere og ledere og deres værdier.
tilføjet af

Prisen for en indvandre: 2 mio. kr

Så meget mere koster en nyfødt Ikke-vestlige indvandrere(muslim) (2.-g’ere) fra fødsel til død for staten og dermed skatteyderne
Man tør slet ikke tænke på, hvor mange generationer der skal til, førend denne gruppe indvandrere ligefrem bidrager til økonomien på linje med indvandrere fra såkaldt mere udviklede lande
tilføjet af

Uha-da

Den sved nok mange steder.
Kan du dokumentere noget af dit vrøvl?
Boliger med friværdi, skriver du. Ja det har du ret i. Når man har taget 30 årige lån for mere end 30 år siden, så er gælden i sagens natur betalt af.
Og vi betaler skat for at bo i vores eget hus (ejendomsværdiskat) plus grundskyld/skat
Ja i er nogle forkælede møjunger - nogle af jer og nu vil i have del i vores friværdi.
Hvordan og hvad vil i opdrage jeres børn til?
tilføjet af

Ja og VI skal betale...

hele jeres gilde herunder DIN friværdi... den sidder i mit hus.
...i form af kæmpe gæld.
Skam dig.
tilføjet af

Så skylder vi hinanden en masse penge

Hvor meget koster papiret til en hundredkroneseddel, og hvor mange hænder kan den vandre igennem inden den bliver slidt?
tilføjet af

Det kniber stadig-

med dokumentationen.
Hvordan betaler du min friværdi?
Og hvordan kan den sidde i dit hus?
Hvis du har en kæmpegæld, er det vel dig selv der har købt det. Om 30 år har du også betalt gælden.
tilføjet af

Kilde?

s.mortensen, hvori ligger dit belæg for denne påstand?
Jeg kunne formelt godt bruge denne statistiske belysning, men kun hvis du har en kilde, som kan belyse påstanden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.