8tilføjet af

Peugeot 308 er den godt eller skidt?

Jeg overvejer at skifte bilen med en der køre lang på literen og er stødt på en charmerende peugeot 308, men mine venner fraråder mig at købe peugeot da der vil hurtig opstår problemer med dem. Jeg vil høre fra folk der har erfaringer med denne type bil.
tilføjet af

nogle kan

lide en rød bil og andre kan lide en grøn bil. Og sådan er det også med bilmærker.
Jeg har selv kørt i Peugeot i mange år og har erfaret, at det er et godt bilmærke. Sandsynligvis ikke bedre end andre mærker, men heller ikke dårligere.
Køb du kun en 308, og du vil blive godt kørende.
tilføjet af

Lad være

Hvis du vil have en problemfri bil så skal du ikke købe en Peugeot ... Jeg køre ca 60.000 km om året og har haft 2 af slagsen - sidst en 407 SW .. Der opstår hurtig mange problemmer med det bilmærke med hensyn til det elektroniske samt gearskifte og andre små ting der ikke holder .. Det er nok et typisk fænomen på franske biler, har nemlig prøvet alle de franske mærker .. det eneste positive - Peugeot var ikke den værste af dem ... Har altid haft dem som firmabiler fordi jeg ikke selv kunne vælge, men ville aldrig selv købe en sådan ej heller anbefale andre at gøre det .. Til gengæld kan varmt anbefales tyske mærker ... Har haft 1 Audi, 2 VW, og 2 Opel , og altid helt uden problemmer - Nu køre jeg i en Opel Vetra Diesel , og det er den bedste bil jeg overovedet har haft , den er 2 år gammel nu og har rundet de 100.000 km og har kun fået skiftet 2 forlygte pære.. alt andet har bare kørt og kørt ..
Så tænk dig godt om hvis det er din egen "pengepung" der skal lægge ud ... Franske biler er charmerende og ligger godt på vejen ... men stabile er de ski ikk ....Held og Lykke
tilføjet af

har en 307

og er utrolig glad for den !
7 år nu - ingen nævneværdige problemer - kører dagligt på arbejde + det løse...
tilføjet af

Hvad bruger du din bil til?

Nogle gange kan bilerne simpelthen ikke holde til chaufføren.
tilføjet af

Vi "elsker" peugeot

Vi har haft en 206 og nu 107 [l]

Vi har aldrig haft problemer og er meget, meget glade for peugeot, Det er naturligvis ikke nogen 308, men skulle den være ringere, det tvivler jeg på.
tilføjet af

Hæ hæ

Du fandt vist svaret. 😉
tilføjet af

javel...

Tak for svaret "Den erfarne". Prisen på Peugeot jeg ser rundt om på nettet er meget attraktiv i forhold til de øvrige mærker, og tror jeg at kvalitet følger med prisen.
Jeg har en kørsel behøv på ca. 25000 km årligt, og efter dine erfaringer tror jeg, at jeg skal kigge efter en anden bil end Peugeot. Har været ud og snakket med en Kia forhandler og de giver 5-7 års fuld garanti på bilen. Tyske biler finder jeg ret dyrt, men du har ret man får fuld kvalitet for sine penge.
Hvilken bil anbefaler du/I omkring 200.000 kr med diesel motor?
tilføjet af

NEJ

lad være.jeg har en 206 fra 99. de første 145000 gik fin men så startede problemene også. jeg har skiftet bagbro styrekuler bøsninger foran frostproper i motor og mange andre ting. så hvis jeg havde råd ville jeg skille mig af med den.🙁🙁🙁[:*(][:*(]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.