4tilføjet af

Livet, kampen og sejren! No pain No glory.

Ærede debattører og gode borgere.
Efter i nogen tid har beskæftiget mig med Jehovas Vidners oprindelige tro og efterfølgende mere og mere gud løse forestillinger synes jeg vi skal ha` en lille pause.
Der findes jo andet.
Her vil jeg gerne vise jer hvorledes man kunstnerisk kan anskueliggøre livet og det der befordre livet og bærer den menneskelige sjæl videre i tilværelsen i evigheden.
Én af mine yndlingskvinder: Irene Papas.
Jesu opstandelse: Opstandelsen Christos Anesti (Resurrection) - Irene Papas & Vangelis http://www.youtube.com/watch?v=AKwizUzyj0I&feature=related

Floden: Irene Papas-LE FLEUVE(THE RIVER) http://www.youtube.com/watch?v=fM0EJlpCrPY
Græske tragedier: http://www.youtube.com/watch?v=gUFMxYPRHBU&feature=related
Det evige liv: http://www.youtube.com/watch?v=gjnhBz4leik
---------------------------------------------------------------------
Kampen og sejren: Nana Mouskouri - Recuerdos de la Alhambra http://www.youtube.com/watch?v=xXcV5p8GIAU
------------------------------------------------------------------------
Glæd dig nu over musikken og glæd dig over livet.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Påsken! Gud med os.

Kære debattører,
Når jeg ofte skriver mine indlæg her sker det i eet eller andet forløb hvor jeg, når jeg ser bagud, ser en sammenhæng jeg ikke lige havde tænkt nøjere over da jeg skrev eller da jeg startede med at skriver mit indlæg.
Jeg tror personligt, at Gud er med mig.
Sådan er det med dette indlæg og den musik jeg her har givet jer. Det er musik jeg værdsætte meget og Irene Papas er en af mine yndling` s kvinder.
Men læg nu mærke til den første melodi: Christos Anesti (Resurrection) - Irene Papas & Vangelis.
Jeg vil bede dig om at tage dig tid at se den. Der åbenbare sig en skønhed fastholdt af kameraet, som er Guddommelig.
Når vi læser i Bibelen læser vi ofte om Naturens skønhed der priser Gud. Så lad denne video prise Gud.
Her er hvad der nu efterfølgende ”presser sig på” for at blive sagt:
”Det, som kan erkendes om Gud, ligger nemlig åbent for dem; Gud har jo åbenbaret det for dem. Thi hans usynlige væsen, både hans evige kraft og hans guddommelighed, har kunnet ses fra verdens skabelse af, så de er uden undskyldning.” Rom. 1:19-20.
Citat fra Bibelen slut.
Hvorfor nu dette? Jeg erfare nu, at Gud vil ha` mig til at skrive om Påsken (selvfølgelig). Påsken, det er jo snart påske.
Det skriftord jeg har givet jer er fra en længere redegørelse fra en af Kirkens store mænd, Pastor N. P Madsen; skrev i 1914 om Guds symfoni, der gennem svundne tider har talt til mange, og peger på storheden i hans skaberværk, som alle kan se og høre. Jeg har valgt at lade noget af det, han skrev derom tale til os i dag: http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=120
Derfor, dette indlæg skal så være til at ”reklamere” for Påsken. Den falder i år fra d. 5. til den 13 April. Ja, den strækker sig over en hel uge.
Vi fejre naturligvis Påske, Påskelammet, grøntsagerne og de andre symboler i selve påskemåltidet, men også blodet over døren og på stolperne. Guds engel gik lydløst igennem det område hvor Hebræerne boede, men skånede de førstefødte af mennesker og kvæg.
Efterfølgende udvandringen fra Ægypten hvor Moses gik foran sit folk, Guds folk igennem havet og ”..de blev alle døbt til Moses”. Mænd, kvinder og børn (både dem der selv gik, men også babyer der blev båret på moders arme).
Medens de vandrede i ørkenen var Jesus deres ledsager. Han beskyttede dem, vejledte dem, men også straffede når de brød pagten.
"Det skal I vide, brødre: Vel var vore fædre alle under skyen og gik alle gennem havet og blev alle døbt til Moses i skyen og i havet og spiste alle den samme åndelige mad og drak alle den samme åndelige drik – for de drak af en åndelig klippe, som fulgte med, og den klippe var Kristus" 1 Korinterbrev kap. 10 vers 1-4
Derfor skriver både Charles Taze Russell som han gør og ligeledes både J.F.Rutherford og N.H.Knorr. De var alle tre klar over Jesu Guddommelighed.
At de så både har fjernet selve fundamentet for Kristendommen i deres Organisation skal jeg være den første til at beklage. (nadveren, som de ikke fysisk tager imod og Jesus Kristus som Guddom, som de nu fornægter)
Imidlertid beder jeg jer om at se den video her og tænke på Jesus og hvad det hele handler om. Det du ser er jo fremstået og består af atomer og molekyler. Det er hvad atomerne og molekylerne udtrykker og fremviser i de smukke blomster.
Atomerne og molekylerne kommer fra Energien og herfra stammer livet. Så i Energien har alt fandtes og det bliver gang på gang åbenbaret f.eks. når vi lægger et lille ”blomsterfrø” i jorden. Det dør for at blomsten kan fremstå.
Det er en naturlov. Så Påsken fremstiller mere end blot Jesu frelsende ”offer”.
Når du nu har set videoen, vil du så læse 1.Korinterbrev kap. 15: ”Men nu er Kristus oprejst fra de døde, som Førstegrøde af de hensovede. 21 Thi efterdi Død kom ved et Menneske, er også dødes Opstandelse kommen ved et Menneske. 22 Thi ligesom alle dø i Adam, således skulle også alle levendegøres i Kristus.
37 Og hvad du end sår, da sår du ikke det Legeme, der skal vorde, men et nøgent Korn, være sig af Hvede eller af anden Art. 38 Men Gud giver det et Legeme, således som han har villet, og hver Sædart sit eget Legeme.
39 Ikke alt Kød er det samme Kød, men eet er Menneskers, et andet Kvægs Kød, et andet Fugles Kød, et andet Fisks.
40 Og der er himmelske Legemer og jordiske Legemer; men een er de himmelskes Herlighed, en anden de jordiskes.
41 Een er Solens Glans og en anden Månens Glans og en anden Stjernernes Glans; thi den ene Stjerne er forskellig fra den anden i Glans.
42 Således er det også med de dødes Opstandelse: det såes i Forkrænkelighed, det oprejses i Uforkrænkelighed;
43 det såes i Vanære, det oprejses i Herlighed; det såes i Skrøbelighed, det oprejses i Kraft;
44 der såes et sjæleligt Legeme, der oprejses et åndeligt Legeme. Når der gives et sjæleligt Legeme, gives der også et åndeligt.
45 Således er der også skrevet: "Det første Menneske, Adam, blev til en levende Sjæl;"den sidste Adam blev til en levendegørende Ånd. 46 Men det åndelige er ikke det første, men det sjælelige; derefter det åndelige. 47 Det første Menneske var af Jord, jordisk; det andet Menneske er fra Himmelen.
48 Sådan som den jordiske var, sådanne ere også de jordiske; og sådan som den himmelske er, sådanne ere også de himmelske. 49 Og ligesom vi have båret den jordiskes Billede, således skulle vi også bære den himmelskes Billede!
50 Men dette siger jeg, Brødre! at Kød og Blod kan ikke arve Guds Rige, ej heller arver Forkrænkeligheden Uforkrænkeligheden.
51 Se, jeg siger eder en Hemmelighed: Alle skulle vi ikke hensove, men vi skulle alle forvandles 52 i et Nu, i et Øjeblik, ved den sidste Basun; thi Basunen skal lyde, og de døde skulle oprejses uforkrænkelige, og vi skulle forvandles.
53 Thi dette forkrænkelige må iføre sig Uforkrænkelighed, og dette dødelige iføre sig Udødelighed.
54 Men når dette forkrænkelige har iført sig Uforkrænkelighed, og dette dødelige har iført sig Udødelighed, da skal det Ord opfyldes, som er skrevet: "Døden er opslugt til Sejr."
Citat slut.
Kommentar:
Det er altså iflg. dette skriftord først, ”….når det forkrænkelige har iført sig uforkrænkelighed, og dette dødelige har iført sig udødelighed, at ”døden er opslugt”.
Under video”skærmen” på Youtube er der nogle små ikoner. Ude til højre er der ”højtaler ikon”, et firkantet ikon og en trekant (pil).
Klik på firkanten og du får fuld billedskærm. Det er det smukkeste musik jeg kender og det skal glæde dit hjerte nu her op til Påsken.
Tak fordi du læste dette jeg her har skrevet.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
PS. Har du holdt ferie i Grækenland og på øerne? Det var her på Patmos, Apostlen Johannes skrev sin Åbenbaring.
tilføjet af

Floden! Livets flod.

Den næste musik LE FLEUVE(THE RIVER), Irene Papas er tanker og følelser. ( ”Still river runs deep”). http://www.youtube.com/watch?v=fM0EJlpCrPY
Her er ”teksten”: "River, {tzanem} my river {hai, hai}, my river, when you swirl and beat and wave, take me, tzanem my river, hai hai, take me with your waves and your turns, my river."
Det er jo ikke de mange ord, vel? Tanken ligger gemt i de få ord og gentagelserne. I Bibelen tales der ligeledes om ”floden”, den livgivende flod.
Hør her, Johannes Åbenbaringen kap. 22:
"Og han viste mig en flod med Livets vand, klar som krystal. Fra Guds og Lammets trone vælder den ud midt i stadens gade. På begge sider af floden vokser livets træ, som bærer frugt tolv gange; hver måned giver det sin frugt; og bladene fra træet er til lægedom for folkene." Salige er de, som tvætter deres klæder, for at de kan få adgang til livets træ og gennem portene gå ind i staden." Citat slut.
Den store Hvide flok! (det er os, dig og mig) glæd dig både nu, hvor vi tilbeder Lammet, men også til evigheden.
”Derefter så jeg, og se en stor Skare, som ingen kunde tælle, af alle Folkeslag og Stammer og Folk og Tungemål, som stod for Tronen og for Lammet, iførte lange, hvide Klæder og med Palmegrene i deres Hænder; 10 og de råbte med høj Røst og sagde: Frelsen tilhører vor Gud, som sidder på Tronen, og Lammet!
11 Og alle Englene stode rundt om Tronen og om de Ældste og om de fire Væsener og faldt ned for Tronen på deres Ansigt og tilbade Gud og sagde: 12 Amen! Velsignelsen og Prisen og Visdommen og Taksigelsen og Æren og Kraften og Styrken tilhører vor Gud i Evighedernes Evigheder! Amen.
13 Og en af de Ældste tog til Orde og sagde til mig: Disse, som ere iførte de lange, hvide Klæder, hvem ere de? og hvorfra ere de komne?
14 Og jeg sagde til ham: Min Herre! du ved det.
Og han sagde til mig: Det er dem, som komme ud af den store Trængsel, og de have tvættet deres Klæder og gjort dem hvide i Lammets Blod. 15 Derfor ere de foran Guds Trone og tjene ham Dag og Nat i hans Tempel; og han, som sidder på Tronen, skal opslå sit Telt over dem. 16 De skulle ikke hungre mere, ej heller tørste mere, ej heller skal Solen eller nogen Hede falde på dem.
17 Thi Lammet, som er midt for Tronen, skal vogte dem og lede dem til Livets Vandkilder; og Gud skal aftørre hver Tåre af deres Øjne.
Amen.
Floden? Vi skal alle ”………over på den anden side”. Som Jesus sagde: Kom, lad os sejle over på den anden side (af søen).
Der er et gammelt Israel ordsprog: ”Når du har ”svømmet” halvvejen, så svøm ikke tilbage.
*
-----------------------------------------------------------------------------------

Vangelis/ Irene Papas - O! Gliki Mou Ear /O! Gliki Mou Ear (Oh, My Sweet Springtime)
http://www.youtube.com/watch?v=gjnhBz4leik&NR=1
(du må gerne skrue lidt op for lyden. Det er fantastisk musik.
----------------------------------------------------------------------------
Eranan ton tafon
e mirofori mira
lian proi elthouse.
------------------------------
thrinon sinekini
i panagnos sou Mitir,
Sou, Loge, nekrothentos.
-------------------------------
Anekrazen i kori
thermos dakriroousa
ta splagxna kentoumeni
-----------------------------
-Oh, gliki mou ear
glikitaton mou teknon
pou edi sou to kalos?
---------------------------
e genee pase
imno tin tafin sou
doksazousin, [kale mou]
-Oh, gliki mou ear etc.
----------------------------
Glæd dig, foråret er på vej. En ny dag. http://www.youtube.com/watch?v=gjnhBz4leik&feature=related
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Hej Vas

Tak for sidst, og en kort svar til dig.
Du skiftede gain ud med glory, Men hvad betyder glory egentlig.
[l]
Nick
tilføjet af

Glory?

Hej dogonboues,
tak selv.
Ja, det er faktisk et godt spørgsmål. Hvad betyder Glory? Hm, hm, jeg mener at det jeg gerne vil sige er, at for at nå et ophøjet mål i livet, kan det godt være man må betale en høj pris for det.
Mange "helte" i vor forstand har sat livet til for at andre kan leve. De kan bevidne i deres livshistorie, at deres ære / hæder/ ophøjede position, har kostet smerte.
Altså man kan ikke opnå noget i livet uden, at det koster.
En violinist kan ikke blive virtuos uden ”smerte” øvelse, øvelse, øvelse.
En fodboldspiller der gerne vil være professionel,
En maraton løber ………….
En forelsket må ligeledes ofre sig.
Forældre til børn koster et livs pain (på en god måde) o.s.v.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.