5tilføjet af

Lige hørt at 100.000

er arbejdsløse.......
jamen dog....... som om det er noget........ i 80'erne var vi over 380.000 og vi fik bare at vide, at hvis vi ville arbejde, kunne vi også sagtens finde noget......
Så hvorfor den råben og skrigen NU.........
Systemet jagter de sygemeldte at de skal arbejde...
Systemet jagter alle arbejdsløse som om de ikke vil arbejde og
dem på kontanthjælp sendes ud i noget, der er til at dø af grin over... HVIS de da overhovet kan sendes ud i noget af nogen art, pga sygdom, forfald, stoffer m.v.
tilføjet af

Rækker ikke

168.000 arbejdsløse og statistiskt er der 10 ledige pr. opslået ledig stilling.
Så er spørgsmålet hvor stor procentdel der er kvalificeret til det aktuelle job og hvor mange der i samme periode mister et job.
Lige så mange, da ledigheden er konstant for tiden.
tilføjet af

Ja ja hørt.

Men jeg tror pionten er lidt i stil med at man bliver set ned på som en doven klaphat, og man bare skal tage sig sammen hvis man bliver syg. Det er sådan folk reagere på de arbejdsløse og de sygemeldte.
Jo, og så bliver de ledige smidt ud i slavearbejds/aktivering som tager værdigheden fra de arbejdsløse så det bliver sværere at komme ud på det rigtige arbejdsmarked igen fordi man ganske enkelt har fået for mange psykiske tæsk.
Prøv engang at tænke over hvor få ledige der ville være hvis vi ikke var ramt ind i krisen.
Det er ret trist at alle dem der mister jobbet og har svært ved at få et job efterfølgende, fordi de enten er under eller overkvalificeret, stadig bliver sat i bås med de luddovne og alkoholikere.
Det mærker de, og det går ud over deres værdighed så meget at de også begynder at se ned på sig selv.
Ja jeg generalisere lidt her. Men jeg taler ud fra situationen oppefra i en helhed.
tilføjet af

Sminkede tal

Næsten 100.000 er i støttet beskæftigelse.
http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2010/NR410.pdf
tilføjet af

Arbejde og jobs pga arb. løshed

Der kom så også fuldtidsarbejde og beskæftigelse til en pr hver fire arbejdsløse; arbejde med kontrol, aktiveringscirkus, kontrol og lidt mere kontrol.??
Så hvis arbejdsløsheden faldt ville ret mange blive arbejdsløse !
tilføjet af

Ja, du finder dem på

Thornings fjæsbog som fan.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.