11tilføjet af

Lastbiler (bus)

Den er lavet til at køre 99 (100) 😮
Hvad uddannelse skal man have for at tror at man kan køre 99 (100) i alle forhold
som f .eks. bussen i tyskland der forulykket
Som personbils bilist betyder at køre efter forholdene noget helt andet 😉
Hvad synes du ?
tilføjet af

Den måtte ikke

Køre 100, har lige været i tv at den kørte 99, men den havde hænger på og derfor var højeste tilladte fart 80, men uanset så kører man efter forhold, som man kan se fra tidspunktet fra ulykken, så sner det lidt og kørebanen ser lidt fedtet ud.
Og på baggrund af det kører man kun 70-80.
tilføjet af

Ikke alle chauffører -

- er lige rutinerede..
- Jeg har stor respekt for de mange, mange dygtige og rutinerede turistbuschauffører, som der heldigvis er flest af -
- men når det er højsæson tager nogle vognmænd u-rutinerede folk ind - bare bussen kører, så skide være med det..!
- jeg fik ved 'et uheld' udstedt et buskørekort da jeg for 30 år siden tog kørekort til lastbil - jeg har ALDRIG siddet bag rattet i en bus..
- men qua min alder ville jeg faktisk kunne 'lyve' mig til en erfaring i lastbil/stor bus - tage et uge-kursus i hvidt/blåt bevis - og så futte en tur til Østrig med 40-50 mennesker..
Og tro mig - det foregår faktisk sådan rundt om....😮
tilføjet af

Faktisk kan du

lige efter en 10 timers arbejdsdag på "fabrikken" hoppe ind i en bus og så køre der ud-af, køretiden begynder jo først når du er bag rattet.
Det er ikke helt lovligt men kan ikke forhindres.
tilføjet af

Hvad jeg mener

Jeg mener, at mange buschauffører kører meget dårligt. De kører alt for hurtigt efter forholdene. Her, hvor jeg bor, er vi flere der er bange for at køre med bussen.
De kører alt for hurtigt på den smalle vej. Hvis jeg vidste, hvor jeg kunne klage ville jeg gøre det. Om det hjælper, nej, det tror jeg faktisk ikke. De er jo alle "rutinerede" chauffører.
Bussen har været væltet og kørt galt nogle gange. Det er naturligvis ikke den "rutinerede" chaufførs skyld.
Jo det er, der bliver kørt for hurtigt på dårlige veje. Man skulle tro vi var ved at lette med et fly. Jeg ved ikke, hvad de tænker på, måske at de er usårlige.
Efter ulykken i tyskland tør jeg ikke tage til byen med bussen i denne vintertid, hvor vejen er endnu smallere på grund af sneen.
Lastbilchauffører er ikke bedre.
tilføjet af

Det her er løgn

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/28570620/

alle med et kørkort burde vide at hvad farten for en trailer inden kan køre med en
jeg kender regler
tilføjet af

Se her

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/176/25/koreplan_vinteren_2010_-_d.260809.pdf
kig på kørreplanen
kig på antal km
regn selv nødvendig fart ud
tilføjet af

Hvad mener du

Det er et gennemsnit på 55 km i timen
tilføjet af

Helt rigtigt!

Hvem er det som i virkligheden er skurkene mht. for høj fart mv?
Dem der lægger planerne eller chaufførerne?
Ovenstående eksempel giver et gennemsnit på 55 km t. for en given strækning. Hvor meget hensyn mon der er taget til påstigning af passagerer og afsætning af samme, herunder ældre og dårligt gående, samt diverse forhindringer under vejs som f. eks andre billister, cyklister mv. Her kan vi vist roligt sige; absolut ingen hensyn. Det er op til chaufføren at gennemkøre strækningen til tiden, bedst muligt uden at lave ulykker naturligvis. Men konsekvensen af de stramme planer er som regel lige til at få øje på. Så lad lige være med at give chaufførerne skylden. De vil hellere end gerne give sig bedre tid til hele forløbet hvis det er muligt.
tilføjet af

padborg-wörgl

glem at kigge på den samlede tur
kig nu på afstanden mellem statoil i padborg og banegården i wörgl!
find den krævede gennesnitsshastighed
husk at en chauffut må højest køre 4,5 time i træk
der er 2 chaufutter på bussen men der skal skiftes og folk skal nok lige strække benenene og det koster på gennemssnittet
turen er sat hårdt op af rejsearrangøren sikkert efter pres fra kunderne
hvem er den skyldige?
hvem bliver straffet?
tilføjet af

Hvad er det dog du siger. !!!!!!!!!!

citat
Så lad lige være med at give chaufførerne skylden. De vil hellere end gerne give sig bedre tid til hele forløbet hvis det er muligt.
citat slut
Naturligvis er det chaufførene, der har skylden, for de har ansvaret. Det er dem, der er kaptajn på skuden. Det er dem, der skal overholde færdselsreglerne. Det er dem, der får skylden, hvis der sker noget.
Kan det ikke lade sig gøre at holde planen, så kan det ikke. Alt andet er ansvarsløst.
tilføjet af

Hvad jeg synes?

Jeg synes du ikke er den skarpeste kniv i skuffen!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.