12tilføjet af

Kvinde snydt for 5.000 ved telefonopkald

Dum sjællænder franarret 5.000
En kvinde får et opkald og en mand taler med indisk accent på engelsk, at han er fra Microsoft og at hun skal overføre 5.000 kroner til en udenlandsk konto for at løse hendes pc. problemer. Underligt. Hvordan kan nogen være så dumme og overhovedet overføre flere penge end et Windowsprogram koster til en udenlandsk konto? 🙂
tilføjet af

Kvinde snydt for 5.000 ved telefonopkald

Kan kun sige: MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES!! Altså. hvor hjernedød kan man dog være? Ubegribelig, at der stadig er personer, der tror på Gud og hvermand, og udleverer sine dybt personlige koder, pinkoder, og lignende, eller tror de gør deres livs handel, og sender tusindvis af kroner til en tilfældig Western Union. Det er endnu ikke ulovligt, at bruge sin sunde fornuft, og tænke sig om. Disse, fortrinsvis Nigerianske, svindlere er overalt på nettet, og vil gå meget langt, for at få fat i dine penge eller kontooplysninger.
Så brug indersiden af hovedet og spar pengene
tilføjet af

Kvinde snydt for 5.000 ved telefonopkald

Kan være hun er sosjalakrobat.
Der findes stadig, tro det eller ej, kvinder hvis største problem i livet er om læbestiften matcher neglelakken.
tilføjet af

Kvinde snydt for 5.000 ved telefonopkald

selvom jeg har en del med Microsoft at gøre pga mit job, så ville det stadig undre mig hvis de ringede til mig i privat og bad mig overføre penge til en undenlandsk konto for at løse computer-problemer...
Microsoft ringer netop IKKE til folk. De tager bare en masse penge for windows i forskellige mere eller mindre funktionsdygtige udgaver, brænder det på CD/DVD og bliver rige...
Altid noget at Bill Gates ind i mellem giver noget til velgørenhed ;)
tilføjet af

Når man har en pc

Må man derfor vide at der skal være en hvis sikkerhed.
Og derfor følger man diverse fora om it osv.
Der er blevet advaret i aviser og selv på Microsoft egen side.
Jeg er også blevet ringet op af sådan en, for at gøre det kort, kaldte jeg ham en idiot
og smed røret på.
tilføjet af

Når man har en pc

Hvordan er det lige...? Hvis én fra udlandet ringer op, skal vedkommende så ikke betale opkaldet? Hvis ja, smider jeg sgu da røret på men venter lææænge.
tilføjet af

Synes det virker for frækt og uanstændigt...

...i det hele taget at ringe nogen op - og BEDE dem om at gøre et eller andet... Allerede der burde alarmklokkerne ha kimet højt... Det virker faktisk endnu mere uanstændigt end at ringe og lokke nogen til at købe en avis...
123456+ > Ja - der kan sgu være nogen om snakken... he he
tilføjet af

Når man har en pc

Ja - hvis jeg havde haft 2 telefoner i forsk. nr...så havde jeg ventet en måned med at lægge røret på... 😃
tilføjet af

Når man har en pc

Jeg HAR faktisk 2 telefoner.
Den ene ringer "familien til"... altså dem som jeg er blodsbeslægtet med eller som er særligt gode venner /kærester....
Den anden er til alle de andre....
Og så fordobler det levetiden hvis jeg skal være længe væk fra en oplader... ;)
tilføjet af

Muligt hun burde have vist det

men det er jo stadig ikke OK at svindle andre uanset hvor godtroende de er. Blandt ofrene kunne også være børn og alderssvækkede.
Måske er den næste de ringer til din gamle mor eller de kommer og vil sælge hende en helt fantastisk superstøvsuger til 10.000 kr eller en kopimaskine hun aldrig får brug for...så tror jeg ikke du er så hovskisnovski omkring det længere.
tilføjet af

Jeg formoder at vi er enige

om at det er forbudt at svindle og udnytte at der er nogle der måske er lidt naive i ond tro.
tilføjet af

Du har en pointe der

Det kunne rent faktisk godt have været Helle Thorning 😃
tilføjet af

Du har en pointe der

haha ja Helle kunne have været Sælger i Elgiganten.
Hun kan i hvert fald sælge ting som ikke kan det hun siger de kan ;)
Faktisk er hun ekspert i at gøre det modsatte af hvad hun lover ;)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.