2tilføjet af

Kraftig PC til under 8000 kr?

Hejsa
Jeg leder efter en kraftig PC til under 8000kr. Skærmen har jeg. Maskinen skal bruges til tungt grafik og meget tunge beregningsprogrammer. Jeg har fundet denne:
http://www.edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=23754&Type=4&ID=1
Er der nogen, der har bedre forslag?
tilføjet af

Hej

Jeg vil varmt anbefale du besøger www.shg.dk, hvor du selv kan samle din egen komputer og de bygger den for dig.
Da du ikke nævner computer spil, går jeg ud fra du ikke skal have top of line grafik kort til det du skal, så du kan bestemt købe en rigtig god PC.
Hvor meget du ved om komputere er selvfølgelig en faktor, du kan også kigge på deres Medie linie hos www.shg.dk.

Uanset hvad du gør, så køb ikke din computer i Bilka eller hvor fanden de nu sælger dem.
tilføjet af

hmm, shg er ikke "gud"

Nu bor jeg selv tæt på shg i Højbjerg/Slet, og efter min erfaring er det ikke *alt* de har. Føniks Computer ligger også i Århus, hvis du ser på stykkomponenterne, så synes jeg ikke shg kan hamle op med den.
Jo jeg skal bruge tung grafik, som jeg nævner, dog ifb. med postporcessering af de tunge beregninger, hele miljøet er Linux Ubuntu.
Jeg ved en del om software/kode men ikke så meget om hw, det er derfor jeg spørger her...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.