3tilføjet af

Kom, følg mig, og jeg vil gøre jer til menneskefiskere. - Matt. 4:19

Peter, Andreas, Jakob og Johannes tog straks imod Jesu indbydelse og fulgte ham. Mange kristne i dag har efterlignet deres eksempel. De har også ofret velstand og position i denne verden for at tjene Jehova. Ønsket om ikke længere at leve for sig selv har fået tusinder af Jehovas Vidner til at tjene som pionerer, eller heltidsforkyndere. Andre, hvis omstændigheder ikke tillader dem at være i heltidstjenesten, opdyrker pionerånden og støtter forkyndelsen af Riget så godt de kan. Forældre viser den samme indstilling når de bruger meget af deres tid og ofrer personlige interesser for at give deres børn åndelig oplæring. På den ene eller den anden måde kan vi alle vise at Rigets interesser kommer først i vores liv. — Matt. 6:33.
tilføjet af

hvorfor svare du ikke på mine spøgsmål ftq?

for jeg har da skrivet en masse spøgsmål til dig, som jeg selv syndes er gode.
fx. hvor står der at man er en af de sandekristne, hvis man ryger i biblen?
da du siger du følger biblen. må det jo stå der et sted:)
tilføjet af

Har været lidt omkring

og aldrig fanget et menneske:)
Nyt livet.
Venlig hilsen
Også en fisker
tilføjet af

Organisationen, ikke Riget

Vrøvl, ftg. Det er ikke interesse for Riget, men for Organisationen der kommer først for jer.
Og det er skinhelligt at påstå, at forældre først og fremmest lærer deres små, umodne børn og Riget. Nej, de lærer dem på en stærkt indoktrinerende måde om organisationen Johovas Vidner's lære. Endda så stærkt at det hos børnene har karakter af frygt selv når de bliver modne nok til selv at kunne tage stilling - at kun et fåtal tør bryde ud af JV. Derfor er det også skinhelighed, når jeres love siger at et medlem frit kan forlade JV. For vé den stakkel, der kommer til at stå som udstødt. Selv Jesus gik ind i synderens hus, men hos JV får "synderen" [den udstødte] godt nok kærligheden at føle. Det var vist ikke den samme slags kærlighed - selv til syndere - Jesus forkyndte og lærte.
Jeres behandling (ondskab) af udstødte er et af de mest usympatiske træk hos JV.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.