17tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden i Danmark?
tilføjet af

Prøv det

...og du skal finde svar på dit spørgsmål.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden i Danmark?

Man kan sagtens overleve, men leve livet kan man nok ikke. 😕
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden i Danmark?

Er det et brutto, netto, rådighedsbeløb eller hvad der er til diverse ?????
Det vil svaret helt klart afhænge af !
For 8.300 før skat: Nej
For 8.300 til diverse : Ja
Hvad mener du ??
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Folk bliver sgu da overfede hvis de spiser for 280 kr. om dagen, medmindre de gør det på restauranter.
Har Du ikke råd, sælg computeren så vi slipper for alle de dumme spørgsmål.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Folk bliver sgu da overfede hvis de spiser for 280 kr. om dagen, medmindre de gør det på restauranter.
Har Du ikke råd, sælg computeren så vi slipper for alle de dumme spørgsmål.

Du er hermed opfordret til at spise for mindst 280 kr/dag - Fik du den ??
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Det kommer da an på, om du også skal betale husleje ud af de 8300 kr?? Og om det er før eller efter skat??
tilføjet af

Det er for lidt, hvis du er kulturberiger med BMW

Så skal du have det dobbelte i kontanthjælp.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

tja min søn har su udbetalt 4900 og 3200 kr fra mig om måneden. Bor i 2 værelses lejlighed klarer sig fint
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Er pt på su, hvilket er væsenligt lavere, så ja det kan du sagtens..
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

8300,- hvis du er alene og det er efter udgifter er betalt. Vi er fire personer i vores husstand og efter alt er betalt og bilen er tanket op har vi i gennemsnit 2500-3000 at leve for om måneden. Så dem der ikke kan klare sig for 8300,- om mdr kun til mad og hygge trænger til at se på sig selv og sin økonomi.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

hehe søde [l]
Du repræsenterer altså bare partiet så godt.
Knus




Folk bliver sgu da overfede hvis de spiser for 280 kr. om dagen, medmindre de gør det på restauranter.
Har Du ikke råd, sælg computeren så vi slipper for alle de dumme spørgsmål.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Kunne man ikke ville der ligge mange døde danskere rundt omkring.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

De 8.300 kr. er, hvad en enlig kontanthjælpsmodtager uden børn har udbetalt, når boligsikringen regnes med. Beløbet skal dække udgifter til bolig, alle faste udgifter, tøj og kost osv.
tilføjet af

Det kommer an på hvor meget din mand

tjener vil jeg mene.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Hvid du (som jeg)lever meget af grøntsager, brød, grød og ris/pasta osv, og du køber en del af dit tøj i genbrugsbutikker, så går det lige....Men det er ikke udpræget morsomt!Kærlig hilsen fra en pensionist.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Jeg lever for 5500.
tilføjet af

Kan man overleve for 8.300 kr. om måneden?

Er du enlig voksen og pludselig ryger på kontanthjælp og får 8500 udbetalt, kan du godt lige klare dig. Men så også kun hvis du ikke har en gæld du betaler af på i forvejen.
De 8500 kan godt række til at betale billig husleje, AC forbrug, licens, internet, telefon, sæbe, rengøring, frisør, tøj, mad. Men kun hvis du virkelig tænker dig om.
Betaler du af på SU lån, banklån, lån til tandlæge osv, er det meget surt at stå med så lille indtægt.
Når du er jobsøgende er det jo vigtigt du ser soigneret ud, og derfor har jeg regnet frisør og tøj med som en vigtig del i budgettet.
Knækker du ellers lige et par tænder, kan du godt glemme alt om at få dem lavet med det samme. Går du langtidsledig, og bare ikke har til at lave din knækkede tand, vil den blive meget hurtigt yderligere beskadiget, og det kan betyde at man kan miste tænder på den konto.
Det er noget lort at havne i sådan en situation, men det er der mange der gør.
Det er ikke optimalt at leve for 8500 i dagens samfund. Alt fra mad til benzin stiger heletiden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.