15tilføjet af

Kan man klare sig for 13.467,57 kr. pr. måned?

Det er, hvad jeg får udbetalt pr. måned som nyuddannet social- og sundhedsassistent på et plejehjem for 160,33 timer pr. måned.
tilføjet af

for lidt.

det var godt nok meget lidt og du arbejder da også mange timer,måske du skulle skifte job ellers tror jeg du død af sult... lidt over 12000kr er hvad jeg fik på bistand som forsørger og jeg lavede ikk en skid,er dog statet i voksenlære som gulvlækker så jeg skal nok klare den,jeg syntes du skulle snakke med din fagforening eller din boss for det er sku for lidt..knæk og bræk med fremtiden. b
tilføjet af

Sæt tæring efter næring

Så finder Du jo også ud af at der skal sluges nogle kameler for at frigøre sig fra mors gratis mad og tøjvask og offentlig betaling af uddannelse.
tilføjet af

Jada...

som hk ansat er lønnen 101,93 kr, det giver en udbetaling pr måned ca 10.000 og det er der mange som lever af..
Tæring efter næring 😉
tilføjet af

øhhh ja da

selvfølgelig kan du det mange må klare sig med langt mindre, prøv med 6.400 om måneden i bistand som min veninde
tilføjet af

kommer an på

Det kommer an på om du har gæld og betaler leje for dit hjem, eller om du drukner i udgifter.
Jeg har f.eks ingen gæld på mit hjem, og mine udgifter er derfor meget lave, så jeg klarer mig på et par tusind i måneden ;)
tilføjet af

Hvis du ikke kan...

...er du da lidt af et fjols.
Det kommer selvfølgelig an på dit liv.
har du familie? Bil? Lån? Hvor stor husleje?
Jeg bor alene i en lille lejlighed, har ingen gæld, cykler eller går til det meste, ellers tog/bus. Jeg betaler medielicens og har forsikringer. Jeg bruger 6000-6500 kr pr måned til alle faste udgifter, incl. mad.
Jeg går sjældent ud for at spise og SLET ikke på café for at drikke kaffe. `´En kop kaffe latte koster ca 40 kr. 4 kopper kaffe hver uge = 160 kr pr uge = 8000 kr hvert år for kaffe på café. Det er en hel uges ferie i syden!
tilføjet af

Det er der

Mange der gør og også for mindre end det
tilføjet af

jeg får ca 10.000 kr pr mdr udbetalt

og jeg lever stadig. det kræver blot du lige lære at spare
tilføjet af

Jeg har mindre.

Der er 1% der sidder på 80% af verdens rigdomme, og du og jeg er ikke en af dem.
tilføjet af

Ja, eller læse videre

Det beløb ligner det jeg har udbetalt for ca 10 timer mindre, som ufaglært inden for pleje og omsorg. Fed løn for aften og week-end.
Men ingen tvinger, hverken du eller jeg. Vi kan jo bare læse til noget ordentligt.
Men ja, det må du klare dig for med den uddannelse.
tilføjet af

Ja selvfølgelig

For som nyuddannet (efter en uddannelse der i høj grad har været lønnet), så har du jo ikke de store udgifter endnu. Så sæt tæring efter næring, så skal du såmænd nok klare dig.
tilføjet af

Ja, 23500 - 24500 før skat?

Det er vel ca. 23500 - 24500 før skat og en hæderlig indtjening som startløn efter en lønnet uddannelse?
tilføjet af

Ja sgu da - er du i tvivl?

Hvordan fremkommer det spørgsmål?
tilføjet af

Nej - det gjorde du ikke

du har andre ydelser indregnet. Lad være med at forplumre debatten med løgn.
tilføjet af

Brok!

Det er da ret godt, hvad tror du f.eks butiksansatte får? Og mennesker, som arbejder for mindstelønnen? Nej hver du glad for, at du har et arbejde😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.