17tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Regeringen har undervurderet fremgangen i beskæftigelsen i 2014 med cirka 10.000 personer i en prognose, der blev præsenteret mandag.
Det vurderer Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, ifølge Børsen. Og Danske Bank støtter tænketankens vurdering.
- Der er ingen tvivl om, at regeringen kommer til at skulle revidere sin beskæftigelsesprognose op, og blot en lille beskæftigelsesfremgang de kommende kvartaler vil give anledning til, at beskæftigelsesprognosen skal revideres op, siger Steen Bocian, der er cheføkonom i Danske Bank til Børsen.

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6768230/jobmal-for-2014-naet-pa-fem-maneder/
Er opsvinget igang ❓ 🙂
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Se, det er belønningen for, at landets økonomiske politik forestås af kvalificerede økonomer i stedet for lalleglade jurister og andet godtfolk. Tydeligt at regeringens strategi har været:
2½ år med hårde reformer og opgør med kernevælgergrupper.
1 år med blød kurs mod effektiviseringer m.m.
½ år med 'milde gaver' til vælgerne.
For mig har dette stået lysende klart. Derfor vinder regering også næste valg, ikke kun fordi den alternative statsministerkandidat er et fjols, og det alternative regeringsparti (V) er nogle latterlige amatører. Nej, grunden til at regeringen vinder næste valg er, at det efterhånden går op for vælgerne, at det naturligvis koster at rydde op efter en eskaleret abefest i den blå lejr.
God weekend
Livsnyderen
Regeringen har undervurderet fremgangen i beskæftigelsen i 2014 med cirka 10.000 personer i en prognose, der blev præsenteret mandag.
Det vurderer Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, ifølge Børsen. Og Danske Bank støtter tænketankens vurdering.
- Der er ingen tvivl om, at regeringen kommer til at skulle revidere sin beskæftigelsesprognose op, og blot en lille beskæftigelsesfremgang de kommende kvartaler vil give anledning til, at beskæftigelsesprognosen skal revideres op, siger Steen Bocian, der er cheføkonom i Danske Bank til Børsen.

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6768230/jobmal-for-2014-naet-pa-fem-maneder/
Er opsvinget igang ❓ 🙂
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Jeg vil endelig give dig ret, det kan godt værre jeg ikke altid har brudt mig om de valg denne regering har taget men når man ser tilbage på det så har de været nødvendige.
De har taget de valg som man var nød til og set fremad, det kan godt være det har været noget rigtigt lort men det viser sku karakter ansvarlighed og en kølig hånd.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Jeg vil endelig give dig ret, det kan godt værre jeg ikke altid har brudt mig om de valg denne regering har taget men når man ser tilbage på det så har de været nødvendige.
De har taget de valg som man var nød til og set fremad, det kan godt være det har været noget rigtigt lort men det viser sku karakter ansvarlighed og en kølig hånd.

Du sætter altså lighedstegn mellem: at slagte de svageste grupper ifa gensidig forsørgerpligt, kontanthjælpsreform, fleksjobreform, SU-reform, nedskæringer i den offentlige sektor OG et opsving udefra????
Sådan noget forbandet vrøvl. De to ting har ikke noget med hinanden at gøre. Beskæftigelsen har også været høj i perioder med bedre sikkerhedsnet end det der er nu.
tilføjet af

Regeringen har hold hånden under beskæftigelsen

Opsvinget skyldes så en normalisering af konjunkturerne.
Skal økonomien være langtidsholdbar krævede det dog reformer.

Se, det er belønningen for, at landets økonomiske politik forestås af kvalificerede økonomer i stedet for lalleglade jurister og andet godtfolk. Tydeligt at regeringens strategi har været:
2½ år med hårde reformer og opgør med kernevælgergrupper.
1 år med blød kurs mod effektiviseringer m.m.
½ år med 'milde gaver' til vælgerne.
For mig har dette stået lysende klart. Derfor vinder regering også næste valg, ikke kun fordi den alternative statsministerkandidat er et fjols, og det alternative regeringsparti (V) er nogle latterlige amatører. Nej, grunden til at regeringen vinder næste valg er, at det efterhånden går op for vælgerne, at det naturligvis koster at rydde op efter en eskaleret abefest i den blå lejr.
God weekend
Livsnyderen
[quote="anonyym" post=2820458]Regeringen har undervurderet fremgangen i beskæftigelsen i 2014 med cirka 10.000 personer i en prognose, der blev præsenteret mandag.
Det vurderer Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, ifølge Børsen. Og Danske Bank støtter tænketankens vurdering.
- Der er ingen tvivl om, at regeringen kommer til at skulle revidere sin beskæftigelsesprognose op, og blot en lille beskæftigelsesfremgang de kommende kvartaler vil give anledning til, at beskæftigelsesprognosen skal revideres op, siger Steen Bocian, der er cheføkonom i Danske Bank til Børsen.

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6768230/jobmal-for-2014-naet-pa-fem-maneder/
Er opsvinget igang ❓ 🙂[/quote]
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Jeg gentager.
Jeg har ikke altid brudt mig om de valg regeringen har taget, men jeg syntes stadig nogle af dem har været nødvendige.
En af dem jeg forsat er modstander af er Gensidig forsørger pligt da loftet er alt for lavt i min verden. Men jeg syntes deres Su reform Kontanthjælps reform og flexjob reform har været nødvendige selvom jeg syntes det var noget skidt.
Naturligvis har siturationen udefra også noget og sige, men jeg vil hellere have en regering som tager de hårde valg i svære tider istedet for dem som blot venter på et opsving i tyskland og håber på det bedste.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Nu er der så ikke skåret i det offentlige forbrug. Det samlede forbrug ligger stadig højt som anden af BNP.
De andre reformer du henviser til har været nødvendige hvis der skal være råd til sundhedsvæsenet mm.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Jeg gentager.
Jeg har ikke altid brudt mig om de valg regeringen har taget, men jeg syntes stadig nogle af dem har været nødvendige.
En af dem jeg forsat er modstander af er Gensidig forsørger pligt da loftet er alt for lavt i min verden. Men jeg syntes deres Su reform Kontanthjælps reform og flexjob reform har været nødvendige selvom jeg syntes det var noget skidt.
Naturligvis har siturationen udefra også noget og sige, men jeg vil hellere have en regering som tager de hårde valg i svære tider istedet for dem som blot venter på et opsving i tyskland og håber på det bedste.

Alex - det ser ud til at mediernes/regeringens hjernevask med mantraet "Den Nødvendige Politik" har virket godt. Men er der ikke en der kan forklare mig, hvilken sammenhæng der er mellem nedskæringer for de udsatte - og så skabelsen af flere arbejdspladser? Hvordan forvandles tingene rent teknisk: at tage brødet fra den ene - og vupti - så kommer der en tryllestav ud af den blå luft og har skabt en arbejdsplads? Jeg vil så gerne have det forklaret, for jeg forstår det ikke. [???]
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Det næste der står for skud er hospitalerne, hvor der igen er varslet nedskæringer. Personalet er ved at brække sig af stress i forvejen og hygiejnen er i forvejen ikke for god, men der kommer til at ryge hoveder alligevel.
Kommer du til at sige det samme her (den nødvendige politik) ❓ - for det bliver jo middelklassen som bliver ramt af dette.
http://politiken.dk/indland/ECE2303154/rigshospitalets-ansatte-advarer-millionbesparelser-gaar-ud-over-patientsikkerhed/
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Kan du ikke se hvad der foregår?
Lønfest hos Danish Crown direktører: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2294437.ece
Mens man truer med lukning af slagterier, hvis ansatte ikke går 8 % ned i løn: http://effektivtlandbrug.landbrugnet.dk/Artikler/26920/nnf-danish-crown-truer-med-at-lukke-seks-slagterie#.U4jM2_l_vn0
Der er rigeligt med penge - men den lille mand bliver taget ved næsen!
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Nu er der så ikke skåret i det offentlige forbrug. Det samlede forbrug ligger stadig højt som anden af BNP.
De andre reformer du henviser til har været nødvendige hvis der skal være råd til sundhedsvæsenet mm.

Anonyym - jeg skrev til Alex, men svarene er også til dig! [f]
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Der er lukket mange små slagterier de sidste mange årtier.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

For de ældre unge mellem 25-30 handler det jo om de kommer i et uddannelsesforløb.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Der er lukket mange små slagterier de sidste mange årtier.

Jeg kan forstå du ikke rigtigt gider gå ind i det. Lad os se om du (og andre) kommer op af stolen, den dag reformerne breder sig til middelklassen og begynder at kravle op af anklerne! 😃
tilføjet af

Men hvem er arbejdet gået til?

Hvis antallet af indvandrede underbetalte daglejere overgår stigningen i beskæftigelsen, så har vi med skattekroner finansieret offentlige prestigeprojekter der bemandes af 50-kr i timen medarbejdere, der også udhuler velstanden ved, at de aldrig formår at indbetale skat der modsvarer de velstandsydelser, som de kan hæve. Det er ren underskudsforretning for staten (os alle).
Desuden betaler de danske pensionsindbetalere også dyrt til "at-holde-hånden-under-beskæftigelsen-cirkuset og boliggedemarkedet ved at få udhulet pensionerne for at låne penge til beskæftigelsescirkus og boliglånerne.
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Kommer vel an på hvilken vinkel man ser det fra,, med regeringens øjne så ja er opsvinget igang.
Og det regeringen ikke oplyser er jo

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR230.pdf
Faldende ledighed
Bruttoledigheden faldt fra februar til marts med 4.000 og var i marts på 135.800. Tilsvarende er ledighedsprocenten faldet fra 5,3 til 5,1 pct. af arbejdsstyrken. Brut- toledighedsprocenten er hermed den laveste siden juni 2009. Bruttoledigheden er alene siden december 2013 faldet med 12.500. En del af faldet siden december 2013 skyldes dog institutionelle ændringer som følge af kontanthjælpsreformen (for en nærmere omtale se Nyt fra Danmarks Statistik nr. 102). Ledighedstal, der omtales i teksten, er, når intet andet er nævnt, korrigeret for normale sæsonud- sving.
Proof: Forbehold for det markante fald i bruttoledigheden
Som følge af kontanthjælpsreformen samt de fortsatte følger af dagpengereformen fra januar 2013 er der fra og med januar 2014 sket en række institutionelle ændrin- ger, der påvirker personernes placering i forhold til de administrative registre, der ligger til grund for både bruttoledigheden og nettoledigheden. Unge under 30 år uden en kompetencegivende uddannelse kan ikke længere modtage kontanthjælp, men derimod uddannelseshjælp. Tilsvarende vil personer, der falder for den nye nedsatte dagpengeperiodegrænse, modtage den nye arbejdsmarkedsydelse. Disse ændringer har medført et fald i antallet af ledige kontanthjælpsmodtagere og dag- pengemodtagere fra december 2013 til januar 2014, som ikke er modsvaret af en tilsvarende stigning i antallet af ledige personer på de nye ydelser uddannelses- hjælp og arbejdsmarkedsydelse. Om den manglende stigning for disse nye ydelses- typer hovedsagligt skyldes underopdatering i registreringerne eller færre personer, der ønsker eksempelvis uddannelseshjælp, kombineret med, at færre vurderes åbenlyst uddannelsesparate (og dermed samtidig jobklare) er umuligt at sige på nuværende tidspunkt.
Hvorfor siger regeringen ikke sandheden..
http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR102.pdf

Regeringen har undervurderet fremgangen i beskæftigelsen i 2014 med cirka 10.000 personer i en prognose, der blev præsenteret mandag.

Det vurderer Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, ifølge Børsen. Og Danske Bank støtter tænketankens vurdering.
- Der er ingen tvivl om, at regeringen kommer til at skulle revidere sin beskæftigelsesprognose op, og blot en lille beskæftigelsesfremgang de kommende kvartaler vil give anledning til, at beskæftigelsesprognosen skal revideres op, siger Steen Bocian, der er cheføkonom i Danske Bank til Børsen.

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6768230/jobmal-for-2014-naet-pa-fem-maneder/
Er opsvinget igang ❓ 🙂
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

Det er det der er interessant ved statistik. På folk, der ikke sætter sig ind i det virker det troværdigt og man kan bruge det til at twiste sit eget budskab frem.
Som eksempel kan nævnes at statistik kan bruges til at gøre flytransport til både den mest sikre og mindst sikre transportform.

Kommer vel an på hvilken vinkel man ser det fra,, med regeringens øjne så ja er opsvinget igang.
Og det regeringen ikke oplyser er jo

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR230.pdf
Faldende ledighed
Bruttoledigheden faldt fra februar til marts med 4.000 og var i marts på 135.800. Tilsvarende er ledighedsprocenten faldet fra 5,3 til 5,1 pct. af arbejdsstyrken. Brut- toledighedsprocenten er hermed den laveste siden juni 2009. Bruttoledigheden er alene siden december 2013 faldet med 12.500. En del af faldet siden december 2013 skyldes dog institutionelle ændringer som følge af kontanthjælpsreformen (for en nærmere omtale se Nyt fra Danmarks Statistik nr. 102). Ledighedstal, der omtales i teksten, er, når intet andet er nævnt, korrigeret for normale sæsonud- sving.
Proof: Forbehold for det markante fald i bruttoledigheden
Som følge af kontanthjælpsreformen samt de fortsatte følger af dagpengereformen fra januar 2013 er der fra og med januar 2014 sket en række institutionelle ændrin- ger, der påvirker personernes placering i forhold til de administrative registre, der ligger til grund for både bruttoledigheden og nettoledigheden. Unge under 30 år uden en kompetencegivende uddannelse kan ikke længere modtage kontanthjælp, men derimod uddannelseshjælp. Tilsvarende vil personer, der falder for den nye nedsatte dagpengeperiodegrænse, modtage den nye arbejdsmarkedsydelse. Disse ændringer har medført et fald i antallet af ledige kontanthjælpsmodtagere og dag- pengemodtagere fra december 2013 til januar 2014, som ikke er modsvaret af en tilsvarende stigning i antallet af ledige personer på de nye ydelser uddannelses- hjælp og arbejdsmarkedsydelse. Om den manglende stigning for disse nye ydelses- typer hovedsagligt skyldes underopdatering i registreringerne eller færre personer, der ønsker eksempelvis uddannelseshjælp, kombineret med, at færre vurderes åbenlyst uddannelsesparate (og dermed samtidig jobklare) er umuligt at sige på nuværende tidspunkt.
Hvorfor siger regeringen ikke sandheden..
http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR102.pdf

[quote="anonyym" post=2820458]Regeringen har undervurderet fremgangen i beskæftigelsen i 2014 med cirka 10.000 personer i en prognose, der blev præsenteret mandag.

Det vurderer Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, ifølge Børsen. Og Danske Bank støtter tænketankens vurdering.
- Der er ingen tvivl om, at regeringen kommer til at skulle revidere sin beskæftigelsesprognose op, og blot en lille beskæftigelsesfremgang de kommende kvartaler vil give anledning til, at beskæftigelsesprognosen skal revideres op, siger Steen Bocian, der er cheføkonom i Danske Bank til Børsen.

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6768230/jobmal-for-2014-naet-pa-fem-maneder/
Er opsvinget igang ❓ 🙂[/quote]
tilføjet af

De økonomiske mørkemænd på SOL debat

Med de økonomiske mørkemænd her på SOL debat, mener jeg nogen, som helst ser, at det går dårligt i Danmark, fordi vi har en rød regering.
Mørkemændene har ikke haft ret hidtil, for økonomien er forbedret. Væksten i bruttonationalproduktet er et mål for aktivitetsniveauet i økonomien, og udviklingen ser sådan ud:
2008 2009 2010 2011 2012 2013
-0,8% -5,7% 1,6% 1,1% 0,6% 1,6%
http://www.eu-oplysningen.dk/fakta/tal/BNP_vaekst/
Fordi de er mørkemænd med et fragmenteret samfundssyn, bruger de andre argumenter, og ser i stedet på udviklingen i beskæftigelsen - idet de bruger fragmenterne til at sammensætte "dagens ret".
Arbejdsløsheden er den laveste i fire år, men mørkemændene peger på, at beskæftigelsen ikke er steget, og de har også forklaringen på den uoverensstemmelse: De arbejdsløse falder ud af dagpengesystemet (hvilket er regeringens skyld).
Ved andre lejligheder kan mørkemændene imidlertid se andre fragmenter, og det sker, når de andre fragmenter kan bruges til at sprede mørke i danskernes humør.
Det sker f.eks., når de de ældre ses som en byrde, fordi danskerne føder for få børn (og derfor er de nye årgange på arbejdsmarkedet mindre end de store årgange, som forlader arbejdsmarkedet så vi bliver nødt til at skære ned på velfærden).
Hvis de nu ikke havde været mørkemænd, så havde de også husket, at de nye årgange på arbejdsmarkedet er mindre end de store årgange som forlader arbejdsmarkedet, når vi snakker om beskæftigelse og økonomisk vækst.
Mørkemændene havde også erindret det fragment, som hedder produktivitet (vi bliver næsten nødt til at øge produktiviteten ved at indføre ny teknologi, hvis mørkemændene ikke skal få ret i, at de ældre bliver en byrde i fremtiden - industrirobotter sveder nemlig ikke).
Her er Berlinske Business netop kommet med en artikel, som sætter mørkemændene i skammekrogen: Produktivitet overrasker med pæn fremgang
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.