4tilføjet af

'Jeg har et mildt sind og er ydmyg af hjertet.' - Matt. 11:29.

At have et mildt sind forbindes af nogle med svaghed. Men mildhed er ikke det samme som svaghed. Om det ord der er oversat med ’have et mildt sind’, forklarer en græskkyndig: „Det der først og fremmest kendetegner den der [har et mildt sind], er at vedkommende har fuldstændig kontrol over sig selv. Det er ikke en holdningsløs blidhed, en sentimental eftergivenhed, en passiv sindsro. Det er styrke som er under kontrol.“ Jesus havde et mildt sind, men var alligevel modig og stod op for retfærdige principper. (Matt. 21:12, 13; 23:13-33) At have et mildt sind er altså nært forbundet med at have selvbeherskelse. Apostelen Paulus nævnte faktisk mildhed og selvbeherskelse side om side da han opregnede de egenskaber der hører til „åndens frugt“. (Gal. 5:22, 23) Et mildt sind må opelskes ved hjælp af den hellige ånd. Mildhed er en kristen egenskab der bidrager til fred, både med dem uden for og dem inden for den kristne menighed.
tilføjet af

Citater

Jeg er ikke specielt på nakken af dig, men hvad er årsagen til at religiøse mennesker altid blot citerer.
Hvorfor F.... skal du citere en græskkyndig - citer dig selv mand! - DIG SELV - DU! Er jeres hjerner kun lagerplads for gamle tanker - i kan tilsyneladende kun se livet gennem andres briller. Det er ægte sløvsind at køre på frihjul.
Findes du overhovedet? Dit sind er mildt, er det sådan det hedder når der ikke er noget sind.
tilføjet af

Det er større at styre sit eget sind end at indtage en hel stad.

Alle mennesker har deres viden et eller andet sted fra. Ved at citere fortæller jeg dig hvor jeg har min viden fra, det er det hele.
"Det er større at styre sit eget sind end at indtage en hel stad," var et citat af den vise kong Salomon, som regnedes for at være den klogeste mand på Jorden på hans tid.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Lukket

På spørgsmålet om hvorfor du citerer,...... CITERER DU IGEN! Din viden er uvidenhed om viden.
Du er ej klog, din viden er ,..... ikke.
tilføjet af

Bedre med et godt citat ...

... end et dårligt udsagn.
Citat af mig selv, ftg.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.