4tilføjet af

ifølge 60 minuttes får dygtige lærere 125.000 doll

om året, de mindre dygtige får under halvdelen.
her i landet får de vel mindst 45.000 kr. om året, selvom de kun arbejder 22 timer om ugen.
tilføjet af

Startlønnen for en lærer

En lærer tjener i starten ca. 25000 kr. om måneden
og slutlønnen er ca. 6000 højere. Desuden har de mere
end 22 timers undervisning og forberedelse om ugen.
tilføjet af

Lærerløn

Jeg er nyuddannet lærer, og tjener 22.220 om måneden FØR skat. Desuden er min arbejdstid væsentlig mere end 22 timer. Men som sædvanligt aner folk ikke hvad de snakker om, når samtalen falder på læreres arbejdstid. Hvis man lægger min forberedelse og Forældre-Forplejning sammen, så er min arbejdstid minimum 40 timer om ugen. Så det er ikke alverden man fra samfundets side syntes det job er værd. Sammenholdt med hvor besværlige børn/unge og deres forældre kan være, så er det et job man skal brænde for.
tilføjet af

faglærerne på Ålborg kokkeskole

arbejder mindst 37 timer om ugen, og de har ingen forældremøder, til gengæld møder de nogle gange kl. 04 for at køre til diverse fiskeri aktioner med lærlingene, for at købe fisk, og undervise i fagkundskab.
jeg er klar over at der findes flabede elever og forældre, men det er i bund og grund lærernes egen skyld, de kan bare være mere konsekvente.
mange lærerer er også utroligt fraværende, jeg fatter ikke at systemet tillader at de bare bliver væk fra arbejde konstant.
på diverse produktions skoler hvor eleverne er over 18 år møder de kl. 10, og går hjem kl. 14, så det må give en masse fritid til lærerne også.
jeg forstår heller ikke hvordan elever i fks, Gjellerup kan forlade skolen med en karakter på 3,4, når man helst skal have 10 for at få en videregående uddannelse, det må da være en falliterklæring til lærerne.