24tilføjet af

I vil ikke høre. 100.000 jobs.

Jeg har sagt det til jeg før. I vil ikke høre.
Nu tilbyder jeg jer 100.000 nye jobs og I har frit slag i bolledejen.
Omsætning? fra 40 milliarder.
Det er svært at få armene ned. Desværre er der "stopklodser" så som silverfoxdk og mange andre betonkommunister, der ikke er interesseret i, at I skal få tordnende succes.
Hvorfor?
Fordi det er imod deres ideologi (læs, religion).
Enoch
tilføjet af

Hej Enoch bin Laden

Lad os få en smagsprøve på de job du kan tilbyde os.
Giv os lige nogle adresser så vi kan ringe og aftale hvornår vi skal møde på mandag.
tilføjet af

Et konstruktivt modspil

Han må meget gerne komme med adresserne, og
så skal arbejdsgiverne sætte kravene ned.
Kravene til stillingerne er så høje, at det
kun drejer sig om tyveri af medarbejdere
fra andre firmaer.
Hvornår lærer arbejdsgiverne at stille
realistiske krav?
tilføjet af

Ja, lige præcis

silverfox & co. er uden for rækkevidde og trækker flere ned i faldet.
Der er arbejde til alle og derfor burde der i tider som disse helt lukkes for nassekassen... så skulle de luddovne nok finde et job!!!
tilføjet af

Hej, "jobsøgende"?

Du kan ganske enkelt ikke være det bekend, du kan ikke.
Det er ikke godt, at være så umotiverede og så infantil, at du til enhver tid vil gøre grin med din egen "rede".
Dersom du begynder, at tage det jeg skriver alvorligt og dit liv i al almindelighed ville vi lige pludselig have noget konstruktivt at tale om.
Som du agere er det omsonst, at forklare dig noget.
Enoch
PS. Det er jop trods alt vort land Danmark vi taler om.
tilføjet af

ibmichael,

Ja, det giver jeg dig ret i.
Som situationen er, burde den offentlige hjælp formidles til at få folk på arbejde.
Men, som nævnt, modarbejder AF, kommunerne og andre i mellemlederstillinger af anden politisk ideologi regeringen.
Det er sørgeligt, men sandt.
Enoch
tilføjet af

Ingen overraskelse

Kommer det virkeligt bag på dig at ingen gider høre på dig ?!?!
tilføjet af

Heil IbMichael!

Har du ikke andet end den gamle bessefar-kliché på det ynkelige repetoire?
tilføjet af

Hvor?

Hvor findes de 100000 job? På AF er der pt. 18000 ledige stillinger - alt inklusiv. Dvs. alt lige fra fuldtidsstillinger over tre timers rengøring om ugen til fritidssælger af diverse produkter.
Men hvis du har kendskab til konkrete virksomheder der står og mangler folk, så sig endelig til.
tilføjet af

Bud

Fjolset vil da have dig til at dele Vagttårnet ud.
Du får intet for det, bortset fra din "løn" i himlen.
Du forventes ligeledes at læse bladet op for de læsehæmmede .. Du får en LANG arbejdsdag.
tilføjet af

du skal den onde lynemig ikke

kalde mig for kommunist din naturkatastrofe.
Før du bøvler op omkring de 1000.ooo jobs så vis os dem isteden for det bavl.
citat>Opgør i regeringen om beskæftigelse
25. aug. 2006 06.19 Politik Opdat.: 25. aug. 2006 09.00
De Konservative vil gøre op med den hårde linje i beskæftigelsespolitikken, som Venstres beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen står for.
Tiden er inde til at erkende, at ikke alle er i stand til at arbejde, mener den konservative arbejdsmarkedsordfører Jakob Axel Nielsen.
citat slut
link til hele artikelen >http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/08/25/060840.htm?rss=true
desuden er arbejdsløshede sgu ikke nogen relifion tværtimod, den er kommet af fejlslagen regering og især den vi har nu!
de skaffer arbejde på papir men det ser sgu da mærkeligt ud at de aldrig vil frem med f.eks hvor mange som er i aktivering/fleks/ job træning så ville tallet være lidt anderledes end det er nu.
Desuden ser det sgu mærkeligt ud at der er så mange jobs og de stadig oprette nye aktiverings steder?
Bland mig venligst uden om dit pjat, jeg har sgu da hverken tid eller lyst til at kommenter det samme pjat hver gang fra dig.
Kom med nogle tal på bordet der er til at tage og føle på

silverfoxdk
tilføjet af

Enoch = komiske Ali´s lillebror

Først var det 1.000 jobs, så blev det til 1.200 jobs, og nu er det pludselig 100.000 jobs. I næste uge har fantasten Enoch garanteret 1. mill. jobs i sin kurv og inden årets udgang er tallet uden tvivl vokset til mindst 1. milliard jobs.
Endnu har jeg ikke set varmluftsballonen Enoch eller hans venner henvise til et eneste konkret, ledigt job - underligt ikke?
I øjeblikket ligger der på Jobnet 215.415 CV'er på mennesker der søger jobs. Hvorfor ansætter arbejdsgiverne ikke nogen af dem??????
Statistik kan bruges og ikke mindst misbruges til meget.
tilføjet af

du er sgu naiv

silverfox & co. er uden for rækkevidde og trækker flere ned i faldet.
citat slut
Er du en narhat eller hvad???
Jeg trækker ikke nogen nogen steder hen såvidt jeg ved, dette er et debat forum hvor der kommer påstande og mod påstande.
Lads os se nogle poster på hvad der er at tilbyde af arbejde og i hvad regi?
Eller hoppper du på den med *at folk har ikke job og det er p.g.a at de ikke gider arbejde??*
citat>
Der er arbejde til alle og derfor burde der i tider som disse helt lukkes for nassekassen... så skulle de luddovne nok finde et job!!!citat slut
den udtalelse er for gammel find på noget nyt selv rent ud sagt viser det sgu da bare at man lever i sin egen sure verden
se rundt på de forskellige job ansøgnings steder som er på nettet og se på tallene for hvor mange cv der er i forhold til job? træk 50% fra som er folk i arbejde og bare søger nyt job så vejer tallene alligevel ikke op desuden skal du jo nok trække dem som er nævnt her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/08/25/060840.htm?rss=true
så skån mig for den skrøne som er ude af propertioner, trækker der nogen folk med er det sådan noget bavl som enoch og du fyre af jeg ved ikke hvor mange gange han har skrevet at han vil/kan hjælpe folk i arbejde og går man ham nærmere på klingen får man en sang fra de varme lande (dansk folke sang) eller ingen svar hvis det ikke er optrækkeri ved jeg da fa'en hvad det er.
tilføjet af

bravo

lad os se nogel tal over folk i aktivering/jobsøgningskursus og arbejds prøvning
silverfoxdk
tilføjet af

Der mangler seriøse statistikker vedr. ledigheden

Du har fuldstændig ret.
Hvis jeg ikke har sagt det før, vil jeg gerne gentage det:
"Der mangler i uhyggelig grad seriøse statistikker på arbejdsløshedsområdet!!!"
At sammenligne det samlede antal ledige med det samlede antal opslåede stillinger, er som at sammenligne æbler og pærer.
Hvis der f.eks. mangler 1.000 læger, kan man jo ikke bare sætte 1.000 tilfældige arbejdsløse til at uddele medicin til patienterne eller for den sags skyld skære i dem.
Jeg fatter ikke, at regeringen, Socialforsknings-Instituttet, Rockwell-Fonden eller andre ikke kan finde ud af at lave en statistik, der faggruppe for faggruppe sammenligner antal ledige med antal udbudte stillinger.
Hvor svært kan det være???
tilføjet af

Så er vi helt enige

Virksomhederne skal tvinges til, at
ansætte meddarbejdere med den rigtige
uddannelse. Dermed skal det være forbudt, at
stille høje og urealistiske krav. For
erfaringen kommer med tiden.
Dermed kan vi afskaffe arbejdsløsheden, og
resten skal overføres til førtidspension.
tilføjet af

En fornuftig grund

Folk bliver dummere, når de
tager en akademisk uddannelse.
HD, cand. cerc, cand. polit mv.
er ikke fem flade øre værd.
tilføjet af

Åhh gud!

Til alle (især Enoch): Vil I ikke godt være så venlige, at læse jeres indlæg igennem, for I lægger dem ud? Det ligner altså nogen gange japansk ordblindeinstitut. Man fatter ikke en skid af hvad der står. De fleste af jer har vidst en uvane med at tro, at I er så interessante at høre på, at indlægget bare skal ud hurtigst muligt, og man gider altså ikke læse sig gennem et langt indlæg, der ligner noget lille Gertrud på 4½ år har skrevet til sin mor, juleaften.
tilføjet af

Ja tak.

Ja tak silverfoxdk.
"Kom med nogle tal på bordet der er til at tage og føle på".
Jeg har gennem et år fodret dig med tal og oplevelser og mennesker der går fra succes til succes.
Hvad ønsker du dig? Hvad du end måtte ønske vil jeg gi` dig.
Enoch
tilføjet af

Eksempel?

Kan du gi` mig blot et eksempel, mulligvis
forexample.
Derfor, at skulle nævne grunde for, til en bedre fåregang.
Enoch
tilføjet af

Se nu stiger solen....

En tåbe ler hurtigere end en bonde kan få flyttet sin traktor i stormvejr.
LO Ugebrev fra 9/1 06 meldte bl.a.:
”…I 1980 var Irlands bruttonationalprodukt per indbygger blot 65 procent af gennemsnittet i EU-landene.
Arbejdsløsheden var enorm – i enkelte dele af landet så høj som 80 procent – og irere flygtede i hobetal til især England og USA i jagten efter et arbejde og en højere levestandard.
To årtier senere er alt ændret. I dag vender tusinder af irere tilbage til Irland for at tage del i det økonomiske opsving, der har sat tydelige spor på alt fra huspriser til restaurationsmiljøet.
Opsvinget har medført, at Irland med en bruttonationalindkomst per indbygger på mere end "31.000 euro" i dag er blandt EU og verdens allerrigeste lande.
Også i 2006 forventes Irland at give resten af den vestlige verden baghjul på den økonomiske front.
Afgørende for den fortsatte succes er imidlertid, at de irske og udenlandske virksomheder kan få den arbejdskraft, som de har behov for. Og her spiller indvandringen fra de nye EU-lande en helt central rolle.
den 26. maj 2006, at af 112.000 der modtog irsk pas i 2005 var 65.000 polakker, 18.700 litauer, 9.200 slovakker, 4.500 tjekker, 9.300 letter.
Irland har nu nogen af de "laveste skatter i Europa" efter omlægningen fra perioden før 1992-93, hvor irerne selv udvandrere i stor stil.
Polske arbejdere i fremmarch
06. apr. 2006 07.48 Penge Opdat.: 06. apr. 2006 08.57
De arbejder hårdt, gør hvad, de får besked på og overholder de sikkerhedsregler, der er udstukket for håndværksvirksomhederne.
Og nu bliver der lempet på reglerne når 50.000 overenskomstdækkede virksomheder fremover kan få forhåndsgodkendelse til at ansætte statsborgere fra de nye EU-lande. Det er forligspartierne bag den såkaldte øst-aftale blevet enige om.
Aftalen får rosende ord med på vejen fra både arbejdsgiver- og lønmodtagerorganisationer.
Kun få lande har ikke begrænsninger.
EU lukkede dørene op for en stribe østeuropæiske lande 1. maj 2004. Men frygt for, at billig østeuropæisk arbejdskraft vil dumpe lønningerne i Vesteuropa fik de fleste af de gamle EU-lande til at indføre nogle særlige krav til østeuropæere for at arbejde i det gamle vesten.
Idag er det kun Sverige, Irland og Storbritanien hvor østeuropæiske arbejdere ikke møder forhindringer.
I de øvrige lande skal de enten have en arbejds- og opholdstilladelse for at arbejde her i landet eller arbejde som udstationerede for et firma fra deres eget land.
Strid om antallet.
Cirka 8.000 har fået en arbejds- og opholdstilladelse. De fleste arbejder indenfor landbrug og rengøring.
Interesseorganisationen Dansk Byggeri oplyser, at 500 af dem arbejder i byggebranchen, hvor der i alt arbejder 162.000 mennesker.
Derudover anslår Dansk Byggeri, at der arbejder cirka 1.500 østeuropæere i byggebranchen som udstationerede.
Men det er meget lavt sat mener fagforbundet for Træ-Industri-Byg, TIB, der anslår, at tallet ligger mellem 20.000 og 30.000, for ved de sager hvor forbundet er involvereret, er der altid langt flere polakker i spil end først antaget.
EU Parlamentet har netop diskuteret om der skal lempes på de krav, der stilles til arbejdskraft fra østeuropæere, hvis de vil arbejde i de gamle EU-lande.
Og så sent som i går blev partierne herhjemme enige om, at der kan ske en forhåndsgodkendelse af virksomheder, der er omfattet af en overenskomst.
Ja, ja da, ser man det, ser man det. Jeg forudsiger, at 200.000 østeuropæiske arbejdere foruden kvinder og børn, vil komme til Danmark inden for et par år.
Tak for kaffen.
Enoch
tilføjet af

silverfoxdk.

200.000 østeuropæiske arbejdere!.
Det er din nye oplevelse i Danmark.
Enoch
tilføjet af

Her

"Du kan ganske enkelt ikke være det bekend, du kan ikke.
Det er ikke godt, at være så umotiverede og så infantil, at du til enhver tid vil gøre grin med din egen "rede".
Dersom du begynder, at tage det jeg skriver alvorligt og dit liv i al almindelighed ville vi lige pludselig have noget konstruktivt at tale om.
Som du agere er det omsonst, at forklare dig noget.
Enoch
PS. Det er jop trods alt vort land Danmark vi taler om."
Bekend (bekendt)
umotiverede (umotiveret)
agere (agerer)
jop (jo)
og det var så bare et enkelt af dine indlæg.
tilføjet af

Tak sigge.

Hej sigge,
Ja, du har ret.
---------------------------------------------------------------
"Du kan ganske enkelt ikke være det bekend, du kan ikke.
Det er ikke godt, at være så umotiverede og så infantil, at du til enhver tid vil gøre grin med din egen "rede".
Dersom du begynder, at tage det jeg skriver alvorligt og dit liv i al almindelighed ville vi lige pludselig have noget konstruktivt at tale om.
Som du agere er det omsonst, at forklare dig noget.
Enoch
PS. Det er jop trods alt vort land Danmark vi taler om."
-------------------------------------------------------------------
Bekend (bekendt) . Svar: ja, korrekt.
umotiverede (umotiveret) . Svar: Korrekt, men jeg vil forbeholde mig retten til, at "lege" lidt med formen, men du har ret.
agere (agerer). Svar: Korrekt.
jop (jo) . Svar: Det er en smutter ( p ).
og det var så bare et enkelt af dine indlæg.
------------------------------------------------------------------
Jeg siger tak til dig. Imidlertid må du også medgive mig, at det kan være lidt svært nogen gange i farten, spredte stillingtagen til forskellige problemstillinger og så tanke og formulering til hvem?
Alligevel skal jeg ikke forsøge, at bortforklare noget, men acceptere dit indlæg. Tak for det.
Enoch
tilføjet af

Hej Enoch

Det var da så lidt, skulle det være en anden gang
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.