17tilføjet af

I 2001 var Danmark det mest "lige" land i EU

Siden har Danmark haft den næststørste stigning i antallet af fattige i Vesteuropa, og i dag er det kun Storbritannien, Tyskland, Spanien og Grækenland blandt de vesteuropæiske lande, der har en større andel langvarigt fattige end Danmark.
Vi er ikke længere blandt de lande, der har en lille forskel på de rige og de fattige.
Det svarer til, at antallet under OECD's fattigdomsgrænse er vokset fra 217.713 til 332.892 personer i samme periode.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/432106:Danmark--Der-bliver-flere-og-flere-fattige-danskere
tilføjet af

I 2001 var Danmark det mest "lige" land i EU

Ja ja er det ikke meningen med VKo politikken-dem der har power og vil noget med livet skal frem -og taberne der kun kender vejen til bistands/arbejdsløshedskassen må lære at skære ned på bajerne
tilføjet af

Dit idol ser gerne større ulighed

tilføjet af

Hun er da god

til at sørge for selv at blive rigere.
Folk vil bedrages.
tilføjet af

Det bliver det aldrig igen

AFØ ville sikkert kunne klare opgave, ved at jage alle rige ud af landet,så alle blev lige fattige , men eftersom der har parkeret al magt hos R, så kommer dette ikke til at ske.
Den bliver tværtimod mere synlig de par år ABØF sidder.
tilføjet af

Det er ikke lige det, hun siger

Desuden er Helle ikke mit idol.
Jeg ved, det lyder mærkeligt, hvis man er til førerskikkelser, selvom jeg holdt på den anden formandskandidat.
Frank Jensen vil jeg nu heller ikke kalde mit idol.
Jeg tror ligesom ikke på mennesker på den måde.
Derimod tror jeg på, at stor ulighed fører til et voldeligt samfund.
Bare se på USA, hvor middelklassen ikke tør gå en tur på gaden i den indre by i storbyerne.
tilføjet af

Det bliver det aldrig igen

Hvad bygger du det på?
Når den nye skat på de allerrigeste kommer, og resten beholder den skat de har - vil vi da få mindre ulighed.
I løbet af de ti år vi får en rød regering, vil vi også få markant mindre ulighed.
De Radikale bryder sig heller ikke om ulighed.
Jeg kiggede lige på deres hjemmeside, og der fandt jeg, at de Radikale klandrer regeringen for den øgede ulighed:
"Og så peger vi på Helle Thorning som statsminister. Fordi der er mere, der samler, end der skiller os ad.
Danmark er blevet et fattigere sted de sidste 10 år med en borgerlig regering ved roret: Der er blevet flere fattige danskere. Andelen af unge, som får en ungdomsuddannelse, er faldet. VKO har sat en holdbar og bomstærk økonomi over styr. Udlændingepolitikken er nu Europas strammeste, og skolerne er bundet af et regeltyranni."
http://valg.radikale.dk/2011/08/26/klar-til-valg/
tilføjet af

De rige drikker mest

Ja ja er det ikke meningen med VKo politikken-dem der har power og vil noget med livet skal frem -og taberne der kun kender vejen til bistands/arbejdsløshedskassen må lære at skære ned på bajerne

Løkke og Pind er gået foran og har ladet skatteyderne betale deres alkoholforbrug, og de rige i erhvervslivet trækker det fra i skat.
Det fremgår af mit link, at flere undersøgelser har vist, at virkeligheden for danskere med de laveste indkomster er børn, der ikke bliver fejret på deres fødselsdag - eller voksne, som undlader at købe nødvendig medicin for i stedet at få mad på bordet.
tilføjet af

kære anklager, Grønland er ikke medlem af EU

jeg sidder her i min lille hybel i Athen sammen med min filipinske mand, og vores søn på 4 år.
Grækenland er på lige for med Grønland styret af nepotisme og uduelige politikere, der pludselig har fået udskiftet deres isbjørnebukser, med fine og dyre jakkesæt, men desværre fulgte der ikke de nødvendige kvalifikationer med det nye tøj.
i Grækenland som i Grønland er det eneste krav, at man kan tale det lokale sprog, og pludselig bliver man headhuntet til en plads i hjemmestyret.
i Grønland findes der utallige hulledamer fra dengang EDB kom til landet, og de blev naturligvis opkvalificerede til mægtig fulde - fuldmægtige - på bekostning af de danske udsendte.
de danskere som udfører hjernevridnings opgaver i Grønland, har alle en længere universitets uddanelse bag sig, og eskimonaerne må, trods deres høje og fejlagtige løn, gennemgå op til 9 adgangsprøver på Herenhut fabrikken, også kaldet Nuuk universitet - efter de sidste prøver som 56 årige består de endelig en "uddanelse, og pensionen er sikret.
nådig fruen Poppel skulle skrive en Ph d afhandling om hustruvold før kolonitiden, kolonitiden ophørte i 1953 da Grønland blev et dansk amt, og i 1953 var der sikkert ikke så mange kvinder at det var muligt at udføre hustruvold, de fleste kvinder var fangerkoner, der rangerede lige under slædehundene.
al transport foregik i kajak eller konebåd - konebåd betyder, for dem der ikke ved det, at konerne roede en stor skindbåd, med kogegrej, hunde, børn, og fangstredskaber, og mændene sejlede i kajak med en pagaj som åre, samt en harpun og en svømmeblære lavet af sælmave.
på den tid var det livsfarligt at sejle i kajak, for der var utallige ondskabsfulde hvalrosser der hamrede stødtænderne fast i kajakken, og trak fangeren ned under vandet, til den visse kolde drukne død.
næsten på samme måde fungerer det her i grækenland, grækerne vil have at vi rejser hjem igen, men dette vil væe utopi, for hvis ikke der var gæstearbejdere her i landet, så ville intet arbejde blive udført, grækerne har en arbejdsuge på 46 timer, og deraf går de 2 timer dagligt med frokostpause, men de får alligevel løn for de 46 timer, også selvom de konstant er fraværende, du kender nallergaq systemet fra Grønland.
desværre kan jeg ikke stave til måske på grønlandsk, men maybe kan måske gøre det, vi ved alle at måske betyder at arbejdet aldrig bliver udført, medmindre der kommer en nyansat dansker der overtager arbejdet.
salige afdøde Motzfeldt har fyret utallige danske direktører og embedsmænd under hans evige fuldskab, og hjemmestyret har betalt uhyrlige milioner af kr. som kompensation for de ulovlige fyringer, alene advokaterne har scoret 46.000 kr. for hver eneste ulovlig fyring.
lars senil hansen har kørt royal greenland så langt ud på slædesporet, at virksomheden nu har et underskud på 1 miliard kr.
tilføjet af

I 2001 var Danmark det mest "lige" land i EU

how come sol foll me like that, I'm not going to repete my self again.
tilføjet af

kære anklager, Grønland er ikke medlem af EU

I just make a very small spelling mistake, sorry guys.
tilføjet af

Lighed = marxisme

Et land med lighed er også et land, hvor det ikke kan betale sig at tage en uddannelse, hvor det ikke kan betale sig for de arbejdsløse at finde et arbejde, hvor det ikke kan betalde sig at starte egen virksomhed op, og hvor det ikke kan betale sig at investere noget som helst.
tilføjet af

kære anklager, Grønland er ikke medlem af EU

Tak for pengene.
Vi får vores løn til tiden, og det er dejligt at få tid og råd til at sejle ud og nyde naturen i det sidste frie land i verden.
Det vil aldrig lykkes at tage lommeknivene fra indbyggerne her - eller at forbyde dem at færdes som de har lyst til ved hjælp af skøder eller privat ejendomsret til landet.
Hele landet kan nydes med den samme selvfølgelighed, som retten til at bruge ilten i luften til at trække vejret i andre lande.
Luften er desuden frisk og ren, og skulle der komme en bureaukrat medbringende en masse forbud ligesom i Danmark, så bliver han hængt ned i en gletcherspalte i en hundeskagle, indtil han også begynder at sætte pris på friheden.
tilføjet af

Lighed = marxisme

Sjovt nok var Danmark verdens 6. rigeste land, dengang Danmark var det mest lige land i EU i 2001 - og Danmark er dykket ned på rangstigen i takt med at uligheden er vokset.
De mere lige lande i resten af Norden har overhalet os økonomisk i den samme periode..
Har du trukket din eksamen i en automat - eller tænker du bare som en automat?
tilføjet af

I 2001 var Danmark det mest "lige" land i EU

Det retter Lars Løkke op på efter valget od det med fuld opbakning af Dansk Folkeparti.
Arbejde til alle der vil og kan arbejde.
Sådan!
Forza DF
tilføjet af

Lighed = marxisme

Jeg vil nu mene hans argument giver ganske god mening? Hvis ikke det var fordi jeg gerne ville være sikker på at få lidt bedre løn og arbejdsmuligheder end de fleste ville jeg da ikke være gået i gang med en universitetsuddannelse i år?
tilføjet af

Det modsiges jo af udviklingen

Jeg vil nu mene hans argument giver ganske god mening? Hvis ikke det var fordi jeg gerne ville være sikker på at få lidt bedre løn og arbejdsmuligheder end de fleste ville jeg da ikke være gået i gang med en universitetsuddannelse i år?

Er det ikke det, jeg peger på?
Her kan du se, hvad der skete med dansk økonomi i takt med, at vi blev mere ulige.
http://www.business.dk/oekonomi/verdens-rige-lande-danmark-nu-ud-af-top-10
Hvordan harmonerer det med, at det bedre kunne betale sig for de rige at arbejde?
tilføjet af

De mest lige lande har klaret sig bedst

Et land med lighed er også et land, hvor det ikke kan betale sig at tage en uddannelse, hvor det ikke kan betale sig for de arbejdsløse at finde et arbejde, hvor det ikke kan betalde sig at starte egen virksomhed op, og hvor det ikke kan betale sig at investere noget som helst.

I den periode, hvor Danmark har haft den næststørste stigning i antallet af fattige i Vesteuropa, er Danmark blevet overhalet økonomisk af de mere lige lande: Finland, Sverige, Island og Norge.
Det modsiger jo din teori.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.