53tilføjet af

Hvordan vil du fejre 15. aug 2007?

Jeg vil en tur på et hyggeligt restaurant med en god veninde, i det sydfynske, når de nye regler indføres på denne skønne dato.
Det skal lige nævnes, at det er et restaurant som til dato har tilladt rygning, men også et restaurant som har set frem til datoen, hvor indeklimaet pludselig bliver forvandlet til noget tåleligt for både gæster og personale.
tilføjet af

Jeg vil formentlig sidde i røg og damp

- og hører noget godt musik. Det ser ud som om rygeforbuddet bliver udskudt i Randers grundet festugen. Arrangørerne har i hvert fald meddelt, at de ikke kan håndhæve forbuddet.
tilføjet af

en tur over grænsen

på en god restaurant hvor der må ryges er vel en passende måde at vise at jeg har den dybeste foragt for vore folkevalgte. Så kan vi nyde vores tobak under middagen imens vi planlægger vores næste offensiv.
tilføjet af

Jeg vil mindes....

En halvdjævelsk debattør,trods røg og brosten, måske hejse flaget i sjoverhytten, men under alle omstændigheder sende en venlig tanke og måske en røgsky!
Hæ hæ! ;-))
tilføjet af

Jeg skal arbejde

Men der har været rygeforbud på min arbejdsplads længe, så mærker ingen forskel. Der er dog områder man kan ryge og det virker faktisk fint nok. Ingen grund til at tage liver af folk :-)
tilføjet af

Jeg vil

brænde et par gamle bildæk af i min baghave samtideg med at jeg nyder en stor cigar, og når det er slut vil jeg tænde min brændeovn og iføre mig en røghat samtideig med at jeg starter min diesel-genator og mine rygeovne.
tilføjet af

jeg vil

sidde på en restaurant og spille den af imens jeg ryger
tilføjet af

Blæse ikke-rygerne et stykke !

Jeg vil købe en STOR fed cigar og gå rundt og pulse alle jer forkvaklede og brokkende ikke-rygere i hovedet...
Og jeg vil gøre det udenfor hvor det trods alt endnu er tilladt at ryge !
For så kan I sateme lære det, pampere !
tilføjet af

Jeg vil

holde 2 min.stilhed og så tænde mig en smøg.
tilføjet af

Jeg ved jeg

vil blive noget så sur hvis jeg gik ud og spise eller på cafe eller andet hvor jeg ikke må ryge. SÅ JEG BLIVER HJEMME. I mit hjem må der ryges næste over det hele. Minus børnenes værelse og mit soveværelse. Og jeg har også min have. Men lur mig om man ikke snart skal søge om at få lov til at ryge i sin stue...
Respekterer ikke rygere og går gerne i et ryger rum men dette findes ikke ret mange steder. Rigtig mange værtshuse mm er går ned pga de nye rygeregler.
tilføjet af

Jeg vil i hvert fald

Fejre det med en cigar . haha meget morsomt ik❓.. not
tilføjet af

Er det ikke også ..

.. det rygere plejer at gøre❓..
tilføjet af

Noget i samme stil...

...der er snart blevet lidt langt imellem, men en lårrullet må vel være på sin plads den dag? :-)
MoN
tilføjet af

jeg vil på diskotek

for det har jeg ikke prøvet i mange år. tænk at jeg nu kan komme sådanne steder, trods min sygdom... nøøøøj, den dag skal da fejres.
Glædelig røgfri 15'nde august!
tilføjet af

Tjaaa.

Min arbejdsdag bliver nok lidt anderledes end den plejer fra den dato af.
Det bliver rart at komme fra arbejde uden at man hørmer af gammel tobaksrøg og halsen er sat til af "krilder".
Hvem ved, måske vil jeg ligefrem have lyst til at tænde en smøg efter fyraften, nu jeg ikke har været tvunget til at ihalere andres røg, hele aftenen.
tilføjet af

Nææh !

Normalt er vi såmænd meget bevidste om IKKE at puste jer stakler i hovedet, men 15.08 skal I fandme få røg så hatten passer !
tilføjet af

Du har ret!

Der har ikke været de store hensyn fra rygerne endnu... så mærkeligt hvis det ligefrem skulle ændre sig.
tilføjet af

Yrsa !

Nåååh din lille stakkel, er du ved at omkomme af røgforgiftning ?
Bare vent til R-dag 15.08 (R = RYGERDAG) - så skal du få endnu mere røg !
tilføjet af

ligegyldigt

bare jeg ryger
tilføjet af

Big mouth!

Small dick!!!
tilføjet af

Smiling

How do you know? You havent had the pleasure darling!!!
tilføjet af

Med en fin cigar

der kan forlænge livet endnu en uge.
tilføjet af

Glæde mig over alle de emsige og forkælede rygere

der nu ikke må ryge og som udmærket godt vidste at dette ville ske, men som åbenbart synes det er forkert at tage hensyn til andre. DET vil jeg glæde mig over rigtig meget he he :-D
tilføjet af

Stanken

bliver hængende et stykke tid i vægge og gardiner, men der kan nok mærkes forbedring allerede fra den første dag.
tilføjet af

Der har længe været røgfri restauranter

og hoteller, vi har kunnet vælge/fra vælge i flere år,- det har også betydet en fremgang for flere barer (rygning tilladt) at en stor del gæster fra de røgfri restauranter er gået tidligere end før for at nyde cigar el. cigaret i rygerbarer.
P.S mange ansatte på hoteller restauranter barer ryger selv, og det er bestemt ikke alle ikke rygere som glædes over loven.
tilføjet af

Helt sikkert

Det vil være klart mærkbart allerede fra første dag. Og sikke mange rygere der nu vil gribe chancen og forsøge sig med rygestop.
Herefter finder de så ud af, at der er andre nydelser en røgelse, feks. det kulinariske - lidt sjovt er det, at en del af de der skriver herinde, sætter mere fokus på om der må ryges på restauranterne fremfor smagsoplevelsen ved maden, men det fortæller jo bare noget om, hvor stor effekt tobaksrøgen har på smagsløgene (kan lige høre dem, i deres afhængige, hæse, hostende og fornærmede tone... "vi vil altså ikke spise her hvis vi ikke må ryge, så vi tager istedet hen til skodrestauranten henne på hjørnet, hvor det i forvejen går så dårligt, og de derfor er nød til at overtræde rygereglerne, for i det hele taget at kunne få det til at løbe rundt" - ingen andre end nogle få, dybt afhængige rygere fra soldebat-forumet, gider komme der)
tilføjet af

Jeg vil nok ikke lige

gøre noget ekstraordinært på selve dagen, men næste gang jeg skal ud at spise med familien (rygere såvel ikke-rygere), vil vi nok alle nyde indeklimaet og maden mere end vi plejer. Det bliver lettere at vælge restaurant fremover, nu vi ikke behøver gå på kompromis for hinandens og fredens skyld mere.
tilføjet af

En god restaurant uden røg

Det bliver simpelthen skønt. Jeg glæder mig helt vildt.
Og jeg kender stedet. Også her ser de frem til at kunne fjerne alle askebægere uden at skulle diskutere med de afhængige. De har prøvet før med flere forskellige tiltag, og hver gang har rygerne himlet op og været ganske ubehagelige, så stedet har opgivet igen. Jeg har selv overværet en episode hvor en ryger råbte og skreg på en meget ubehagelig måde, der ødelagde stemningen totalt for alle tilstedeværende.
Men nu kan rygerne himle alt det de vil, der er ingen kære mor.
tilføjet af

McDonalds og Jensens Bøfhus

Er de restauranterne der der røgfri.
Hotelværelser, ja, barer nej!
Og (ud)valget er meget lille. Der er uendelig få steder der er røgfri nu. Det er enten de såkaldte familieresturanter eller ekstremt dyre steder.
Jeg ser frem til at du fremover er tvunget ud på gaden med din gift. Det bliver en fornøjelse at kunne færdes alle steder uden at være tvunget til at inhallere de kræftfremkaldende stoffer sammen med sådan nogen som dig.
tilføjet af

er det sydfyns eneste restaurant?

Den mulighed har I vel haft altid, men det hænger måske mere sammen med din mentalitet i forhold til andre mennesker - skadefryd, måske?
Hvordan er det at være så lille et menneske?
"Når man ikke selv kan opnå succes, er de andres ulykke det man må sætte sin lid til"
tilføjet af

Og anti-rygerne

har pludselig fået overvældende trang til at gå ud og spise? Det vil da glæde restautørerne. Det har jo aldrig været Jer de levede af før.
tilføjet af

rolig

der skal nok være nogen til at himle - hvis det altså står til troende hvad folk med deres yngel siger. Så det ender nok med at både du og folks unger himler op.
Røgfri - ja. Folks larmende unger i hobetal - NIKS.
Jeg stemmer for unger forbudt på restauranter. De burde forblive på Jensens og de gyldne måger!
tilføjet af

Og de afhængige

Slipper vi så for i samfundet fremover. De er så gennemgribende negative, og kan ikke se ude over eget snudeskaft.
Ikke-rygerne har naturligvis spist ude før. Hvorfor tror du vi har fået gennemtrumfet loven om rygeforbud? Det har vi jo naturligvis fordi det har været et kolosalt problem at du og andre har spredt jeres gift uden omtanke.
tilføjet af

Har du set dig selv i spejlet for nyligt?

Eller du kan måske ikke nå højt nok op?
Små mennesker er sådan nogen som ikke tager hensyn til andre. = Rygerne!
Ikke-rygerne tager ganske meget hensyn til rygerne. Vi forbyder jer ikke at gå udenfor, for at stille jeres afhængighed. Vi forlanger bare et røgfrit indenmiljø.
Men det har jeg ingen forventning om at du kan forholde dig til. Så små mennesker... skaf dig en skammel og se dig selv i spejlet. Måske kan du få øje på noget menneskeligt.
tilføjet af

DET FØRSTE JEG VIL

GØRE ER, AT TÆNDE EN SMØG PÅ MIN ARBEJDSPLADS for at se om de så afskediger mig, det vil være et tab for virksomheden da de ikke kan finde en til at erstatte mig *lol*
Det næste jeg vil gøre, er at finde en restauration som indfører rygeforbud, og bede om tilbud på min næste fødselsdag til 50 personer, for så at afbestille fordi der ikke må ryges, så kan de lære det kan de.
Med ildelugtende rygerånde
Det talende askebæger
Dukkedrengen
tilføjet af

Nej da!

Hold da helt op... vidste du slet ikke at der findes masser af restauranter på sydfyn? Du trænger vidst til at komme lidt ud, så du kan opleve lidt andet end røgtåger!
Men når jeg går på restaurant er det for madoplevelsen og hyggen, og ikke for at sidde og pulse løs på noget der ødelægger det halve af smagsoplevelsen for mig selv, samt hyggen for størsteparten af gæsterne. Og så handler det nok også lidt om at det er dejligt at få lov at prøve andre fremragende spisesteder end lige de samme man er vant til at besøge.
Men ak... det fatter du sikert ikke meget af!
tilføjet af

Av da!...

det er da noget der virkelig vælter kejler, hva'?
Er du også en af de der uundværlige, det først går op for for sent når fyresedlen ligger trygt i lommen, at du sagtens kunne erstattes alligevel.
Selvom du uden tvivl elsker dig selv meget højt, så er du ligeså nem at erstatte som alle andre. Pas på du ikke falder for hårdt når du finder ud af det.
tilføjet af

Præcis

dejligt vi nu har muligheden, uden der hænger en selvfed rygende ryger på hver side af os.
tilføjet af

Alle kan erstattes!

Også dig!
ISÆR! også dig!
tilføjet af

korrekt

altså - så må vi håbe der er "hænder" nok - især i den her tid hvor alle skriger efter "flere hænder"!!!
tilføjet af

Det er der

Og det her gamle fjols der hyler op her, er jo alligevel på vej på pension. Han har sikkert mange kollegaer der ser frem til den dag med længsel.
tilføjet af

15 aug.

kvitter jeg tobakken :-)
tilføjet af

!!!

Thats the spirit !
tilføjet af

lad os

for jer selv, os andre og alle der betaler skat håbe at flere følger dit gode eksempel
tilføjet af

Vil nok

tage på bar eller noget dagen før, og udnytte at man kan ryge der, en sidste gang. Og så ellers holde op med at gå ud på barer og cafeer osv..
tilføjet af

Yes Sir!

Lyder som en god idé.
Jeg bruger af og til tøserne her http://pretty-girls.dk/ . De er skandinavere og meget "pæne" piger. De ser også hammer lækre ud og man får fuld valuta for pengene.
tilføjet af

TRÆLS

at høre på jeres forlorne meninger om rygere. Da I blev ammet, lå I garanteret med aske i øjnene fra jeres mor, der røg som en skorsten uanset om I lå ved patten eller ej.
I har sgu ikke taget anden skade, end at I er blevet hykleriske.
Vorherre bevares.
tilføjet af

Tak skal du have, min ven.

Der er nu bestilt tid til på onsdag, hvor mit rygestop skal fejres med et knald! Kimmie http://pretty-girls.dk/?id=16 er tøsen jeg fejre mit rygestop sammen med.
Iøvrigt bliver der rigeligt råd til et besøg hos dem, mindst en gang om måneden hvis de lever op til forventningerne, med alle de penge jeg spare på smøger.
tilføjet af

Min mor røg ikke

Så det er helt skudt forbi!
Men jeg er ret sikker på, at der er noget om snakken: Børn af rygere er dummere end børn af ikke-rygere.
tilføjet af

ENIG

og min mor røg heller ikke ... !
tilføjet af

Min mor og far var begge storrygere

ligesom jeg selv er og hør hvor klog jeg er blevet, og det selvom jeg kun gik i skole til 7'nde klasse og har været på bistand og siddet i spjældet det meste af mit liv!
tilføjet af

Jeg skal karte får

Jeg har lovet min veninde at hjælpe hende med at samle får ind og karte dem
tilføjet af

Ja dem herinde på sol?

Ja de er ligeså hysteriske som rygerne herinde. Glæd dig over at IRL er det meget anderledes :-)
tilføjet af

Ej ej ej

Jeg skal jo ikke karte fårene, jeg skal jo klippe dem, for fanden :-D
Squeeze me
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.