13tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Jeg er dybt rystet. Jeg har lige set en udsendelse i fjernsynet om SEAS behandling af deres kunder. En kunde har modtaget en regning på over 200.000 brugt på ganske kort tid.
Selv om det bevises sikringerne springer ved så stort en forbrug vil SEAS alligevel ikke indrømme, der må være sket en fejl.
Vi sidder her og tænker: Godt det ikke er os. Men det kunne det jo hurtigt blive. Man er jo hjælpeløs i dette land. En arrogant direktør står og afviser, at der kan være fejl i deres målere, men specialister siger noget andet.
Vi burde danne en forening, som kan hjælpe det enkelte menneske. Alene kan man intet gøre, men sammen kan vi gøre meget. Findes der ikke nogle kloge hoveder, som kan gøre noget. Vi melder os straks ind i sådan en forening.
Man kan jo hurtigt skulle gå fra hus og hjem, hvis ikke vi står sammen og gør noget mod sådan et firma.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1637178.ece
Det kunne ramme os alle. Den magt burde fratages sådanne virksomheder. Er det overhovedet et retssamfund vi lever i. ?? 😃
Hvad mener I andre. [???]
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Der er fejl på den måler, selv om den udmærket kan have kørt smukt i de 24 timer teknikerne evt. har ladet den køre.
Ca. 25 kWh i timen som er brugt i perioden er urealistisk.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Jeg har læst andre steder familien kunne have skrevet et for lille forbrug på i flere år og derfor blev regningen så stor, når de ikke selv skal aflæse mere.
Men det kan man vel nemt konstatere, [???] for man kan da sammenligne forbruget med det nuværende og de sidste mange år. Er det ikke et bevis for enten det ene eller andet. [???]
Jeg mener det var en forfærdelig måde familien bliver afvist på af en arrogant direktør. Alle, med en smule forstand ved jo det ikke kan passe, alt teknik kan fejle.
Vi har meget lidt retssikkerhed i dette land, men sådan er det vel i hele verden. Der for mange magtbegærlige mennesker overalt.
Nogle gange lader man som om man vil hjælpe et land. Det er bare andre magtbegærlige mennesker, der vil have magt. 😖
Jeg kender et menneske, som "tabte" en retssag. Han fik blot at vide fra "retten", der ikke var tid til at tage sig af hans sag, så der skulle bare betales ved kasse 1. Hans advokat stod helt uforstående over for det, men var ikke så stor en kanon, at han kunne gøre noget ved det. Selv om skriftlige beviser, kontrakt o.s.v. var i orden, hjalp det ikke, da "magten" kom til. Der blev ingen sag om det. Man tror det er løgn. Man tror ikke den slags kan ske.
Nå, det betød ikke så meget, han kunne betale. Men hvor er retfærdigheden. [???]
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

For 15 år siden boede jeg i SEAS leveringsområde,og fik en kvartals regning på 15000,kr
hvilket ligeledes var urealistisk.vi protesterede men uden held vi kom en dag hjem til en lukket måler.Da vi er førtidspensionister havde vi ikke mugligheden for at betale,så vi fik kommunen til at lægge ud mod tilbage betaling hvilket er rimelig,så ca 5år efter fik vi en rykker skrivelse hvor de påstod at de 15000 kr ikke var betalt,vi henvendte os til den kommune som vi på tidspunktet,boede for at skaffe kvitteringen for indbetalingen,de kunne ikke finde den p.g.a. den tid der var gået 5år,og denne var arkiveret,vi betalte ikke igen og har siden ikke hørt noget.Det havde jo været fint for SEAS hvis de kunne skrabe beløbet ind 2.gange.Heldigvis er der nu frit El valg.
tilføjet af

Hvor er ministrene henne??

En af dem må træde i karakter og stoppe den forstilling.
tilføjet af

De skal have fat i Mette Gjerskov

Hun er forbrugsminister, så hun skal gå ind i sagen.

Ikke at det vil hjælpe, løftebrudsregeringen vil jo skide almindelige danskere en hatfuld.
Puds BT på ministeren.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Da det er et ganske anseeligt beløb, havde jeg fundet en paragraf (eller flere) og meldt SEAS til politiet.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Den fejl med ikke at selvaflæse har jeg selv lavet, og så sætter de jo et estimeret forbrug, hvilket også så meget pænt ud op årsopgørelsen
Det kostede mig lidt 😖
Men i sagen her drejer det sig om 4½ måned hvor man næsten skulle tro at S-togsnettet havde været koblet på, og desuden findes der præcendes i form af at teleselskaber samt fjernvarmeselskaber godt kan finde ud af at undersøge tingene nærmere hvis der er et enormt forbrug.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Jeg fik også engang en høj (men langt fra lige så voldsom) elregning, men på grund af en tast-selv-fejl(har siden sendt målertallene med posten), men siden fik jeg penge tilbage fra DONG, i øvrigt på et dårligt tidspunkt, da jeg var på førtidspension og det regnedes for "lønindtægt".
Tidligere, da jeg boede et sted i NESAs forsyningsområde opfordrede de kunderne til at spare på strømmen, men satte siden taksterne op, da de havde solgt for lidt strøm.
tilføjet af

Det har intet med selvaflæsning at skaffe

Vi har digtale målere der selv sender hele tiden til SEAS/NVE.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

tibiaCLAUSa skriver:
Tidligere, da jeg boede et sted i NESAs forsyningsområde opfordrede de kunderne til at spare på strømmen, men satte siden taksterne op, da de havde solgt for lidt strøm.

Så sluk dog et par dynamoer og fyr de folk der passer dem, det er sådan private virksomheder gør når der mangler penge i kassen.
Og når sparer folk på vandet får kommunerne underskud og sætter prisen op.
Vismænd forudser at man i løbet af nogle år får langt mindre ind i tobaksafgifter, så mangler staten også de penge.........at der bliver sparet sundhedsudgifter kommer slet ikke med i det regnskab 😃
tilføjet af

Er smuglersmøger da sundere??

Du får det til, at lyde som de hardcorerygere der er nu holder op med ryge.
tilføjet af

Hvordan er det SEAS behandler kunderne

Du får det til, at lyde som de hardcorerygere der er nu holder op med ryge.

+ alle de unge der beslutter sig at lade være med at starte.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.