1tilføjet af

hjælp til IT eksamen..!

hej jeg sidder med nogle spørgsmål som jeg mangler lidt hjælp til, så håber der er nogle der ude der gider tage sig lidt til til at hjælpe mig lidt 🙂
først har jeg lige et lille spørgsmål.
1)hvilke fordele og ulemper kan der være ved e-handel, både for kunder og for virksomheder som eks. TDC
så kommer det lidt størrer spørgsmål så 😕
2)Redegør for hvad internettet kan bruges til i dag, for borgere, virksomheder og myndigheder.?
håber der sidder nogle kloge hoveder der ude et sted der gider hjælpe mig lidt på vej😃
tilføjet af

Ærgeligt internettet ikke var opfundet

da jeg var under uddannelse, for sikke da de svar jeg kunne have fået på alverdens spørgsmål.
Lidt hjælp du selv må bygge videre på.
Fordele for kunder:
Let og overskuelig adgang til at få informationer om varerne og sammenligne dem, da det hele kan ordnes fra et sted, uden at du skal i flere forretninger.
Vareudbuddet, f.eks ved køb af CD og DVD skiver er let overskueligt, da du ikke behøver at rode en hel plade forretning igennem for at finde det du ønsker.
Prissammenligning er lettere, igen fordi du ikke skal rende i alverdens forretninger og se priser.
Ulemper for kunderne
Den sædvanlige porto, som skal indregnes, og besværligheder ved defekte varer, hvor hjælpen kan være besværlig, da varerne skal sendes frem og tilbage, hvis man i det hele taget kan få forretningen til at acceptere reparationen.
Det kan være vanskeligt f.eks ved tøjkøb, at se størrelsen, pasformen og de rette farver, for slet ikke at tale om kvaliteten.
For butikkerne er fordelen at man ikke behøver de store forkromede lokaler med udstillingsvarer, men udelukkende behøver lagerplads.
Ved reklamationer kan butikken have svært ved at finde fejl, da kunden ikke personlig kan vidse fejlen, men butikken/værlkstedet må holde sig til en fejlbeskrivelse lavet af kunden.
Det "store" spørgsmål....

Tjahh.. Stort set alt kan ordnes per internet i dag, så skattevæsenet og andre offentlig har ikke samme behov for store skanker hvor "kunderne" flokkes om at komme til at tale med en der ved noget om et eller andet.
En masse papir arbejde, kunne i teorien ordnes per mail eller indtastning på en hjemmeside, hvis altså man får en ordentlig sikkerheds garanti.

Hvis man skal have kontakt til det offentlige, en person i et firma, what ever, behøver man ikke at skulle fange personen i et ledigt øjeblik per telefon, men kan sende en mail. Ulempen er så hvis personen påstår ikke at have fået mailen/beskeden. Det er lettere at kunne sige at man har snakket i telefon med vedkommende.
Det er også en ulempe at ikke alle vil eller kan bruge nettet til f.eks skatten.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.