20tilføjet af

Har VKO efterladt DSB-fallitbo?

Socialdemokraterne anklager den tidligere VK-regering for at have efterladt et fallitbo i DSB
Anklagen kommer, efter at det er kommet frem, at DSB står over for en fyringsrunde. Ifølge Dansk Jernbaneforbund står mellem 234 og 544 lokoførere, og 70 og 500 togførere og stationsbetjente til fyring på grund af mankoen på omkring 800 millioner efter skandalen i DSBFirst.
- Jeg vidste godt, at der var problemer i DSB, men ikke at de var så store. Det er jo noget nær et fallitbo, vi arver, siger Socialdemokraternes trafikordfører, Magnus Heunicke.
Kollektiv trafik er hovedprioritet
Socialdemokraternes trafikordfører slår samtidig fast, at den kommende nye socialdemokratisk-ledede regering ikke vil acceptere, at de økonomiske problemer får konsekvenser for togtrafikken.
- Den kollektive trafik er en hovedprioritet for os og målet er, at dobbelt så mange skal bruge den kollektive trafik. - Det betyder selvfølgelig også, at der netop skal være flere afgange, bedre plads i togene og flere rettidige kørsler, siger Magnus Heunicke.
Socialdemokraternes trafikordfører kan - eller vil - dog ikke løfte sløret for, hvor pengene i givet fald skal komme fra.
- Nu forhandler vi jo om et regeringsgrundlag, hvor en del af opgaven er at skabe det økonomiske fundament for en bedre kollektiv trafik, siger Magnus Heunicke.
tilføjet af

copy/paste

[:X]
tilføjet af

Har VKO efterladt DSB-fallitbo?

Kort kan der svares JA.
VKO har efterladt et fallitbo, også i DSB.
Bane Danmark, har også mange opgaver, som ikke er løst. Herunder signalanlæg, som skal have milliard investering, hvis det fortsat skal være muligt at køre sikkert i tog.
Der er også lige noget med et elektronisk billet og rutesystem, som ikke kom på plads, inden VKO, overlod oprydningen til andre.
tilføjet af

VKO har efterladt et DANMARK-fallitbo?

Alt sælges til nedrivning.
tilføjet af

Hvad er din pointe?

S har været med i trafikforliget og staten må ikke give DSB statstøtte.
tilføjet af

Har VKO efterladt DSB-fallitbo?

Ja hvorfor ikke, når de har gjort det med resten af landet, 100 Mia er underskudet i år, jo pengene ligger bedst i borgerns lommer, det bliver dyrt at rette op på 10 års borgelig fordelings politik, med at lade under Danmark betale for den ufattelig griskhed på Strandvejen og ligende steder, men DK har før haft problemmer, i 70erne og 80erne var det oliekriserne og mega underskud på betalingsbalancen, arbejdsløsheden var 12 til 13 %, men man søgerede alligevel for, at mennesker blev på arbejdsmarket, ved at give retkrav på et jobtilbud på 7 til 9 måneder, til optjening af ny dagpengeperiode, mange blev på arbejdsmarket bagefter, de borgelige vil lade disse mennesker gå fra hus og hjem, med alt hvad det indebære af menneskelig fornederlse, og problemmer for samfundet bagefter, der bliver i 100,000 vis af sociale tilfælde, som kommer til at koste det Danske samfund Mia.
tilføjet af

Ja VKO har efterladt et DSB-fallitbo

Det er jo regeringens princip at alt skal liberaliseres, og det er problemets kerne, for med liberaliseringen følger uundgåeligt kriser.
DSB First, og den fejlslagne investering i IC4 togene skyldes uduelig ledelse - det uduelige går mest på DSB First - fordi markedet for den slags tog jo ikke er stort.
Heldigvis er vi fri af flere af VK's såkaldte professionelle ledelser de næste mange år.
TV2 er et andet eksempel på ideologisk begrundede fejltagelser.
Der er ikke noget i vejen med at være privat erhvervsliv, men når det bliver en hellig ko, så minder det altså for meget om inderne.
Hvis man stikker Venstre en lort og en kæp, så ødelægger de begge dele.
tilføjet af

Hvad er din pointe?

Siger Anklageren dermed, at DSB er konkurs ?
Der er ingen tvivl om, at hvis DSB skærer ned som der er bebudet, er der tale om at DSB ikke leverer den vare, som DSB får penge for at levere.
Dermed er DSB ikke i stand til at fortsætte driften, og er dermed konkurs.
Som jeg forstod problematikken i går, så var der ikke flere penge i kassen, og man har pt. et underskud i driftsregnskabet på en milliard.
Det ville man forsøge at rette op på, ved at fyre op til 70 % af togførerne, og reducerer antallet af afgange tilsvarende.
Passagererne står allerede som kvæg i en kassevogn, på mange afgange, så jeg ser ikke mulighed for, at der er mere at hente på den enkelte afgang.
Hvordan man kan forvente et bedre driftsresultat, ved at reducerer indtjeningsmuligheden, går lidt ud over min forstand.
Men der er måske vise mænd, som kan ophøje min viden.
Det lyder virkelig spændende, det du fortæller.
Fortæl, fortæl [(:]
tilføjet af

VKO har efterladt DSB-fallitbo

Ifølge Jernbane bossen, har VKO med vilje drænet kassen for at kunne privatiser DSB. Godt vi sparket dem ud.
Han siger, at DSB's lokomotivfører arbejder ligeså meget som deres kolleger i landene omkring os og endda til en lavere løn. Samtidig peger han på, at regeringen var ude på at tage penge fra DSB:
"Vi ved jo godt, at den afgående regering kun havde et formål. Og det var at liberalisere og privatisere alting med alle midler," udtalte han til TV 2 News.
http://epn.dk/brancher/transport/land/article2553012.ece
tilføjet af

DSB First og IC4

S har været med i trafikforliget og staten må ikke give DSB statstøtte.

Uduelig politisk udpeget ledelse af DSB!!
tilføjet af

Jeg har ikke skrevet oplægget

Siger Anklageren dermed, at DSB er konkurs ?
Der er ingen tvivl om, at hvis DSB skærer ned som der er bebudet, er der tale om at DSB ikke leverer den vare, som DSB får penge for at levere.
Dermed er DSB ikke i stand til at fortsætte driften, og er dermed konkurs.
Som jeg forstod problematikken i går, så var der ikke flere penge i kassen, og man har pt. et underskud i driftsregnskabet på en milliard.
Det ville man forsøge at rette op på, ved at fyre op til 70 % af togførerne, og reducerer antallet af afgange tilsvarende.
Passagererne står allerede som kvæg i en kassevogn, på mange afgange, så jeg ser ikke mulighed for, at der er mere at hente på den enkelte afgang.
Hvordan man kan forvente et bedre driftsresultat, ved at reducerer indtjeningsmuligheden, går lidt ud over min forstand.
Men der er måske vise mænd, som kan ophøje min viden.
Det lyder virkelig spændende, det du fortæller.
Fortæl, fortæl [(:]

Det er ikke nogen løsning at reducere afgangene - kapaciteten skal tværtimod øges.
Nu er der forhandlinger om et regeringsgrundlag, hvor et af elementerne er en styrkelse af den kollektive trafik, og resultatet af forhandlingerne må vi vente på.
tilføjet af

Ja VKO har efterladt et DSB-fallitbo

IC 4 togene og rejsekortet er begge ting der stammer fra polle uldimund med cykelhjelmen og er der med en sag VKO har arvet.
Man kan undre sig over at sosserne ikke fin en bedre kontrakt med anseldo breda da man indgik aftalen om IC4 togene.
En simpel klausul om at handlen gik tilbage eller virksomheden straffet i tilfælde af fejl og manglende levering havde været nok.
Rejsekortet som virker fint i andre lande virker ikke i Danmark fordi der har været ønske om at koble en masse ekstra ting på systemet og det har man åbenbart bare ikke kunnet finde ud af.
tilføjet af

DSB gods kostede milliarder i 90érne

Det var vist også under Nyrup.
tilføjet af

Det er da sært den privatisering liderlige

ikke også solgte dem.
Kunne han ikke finde nogen der gad det fallitbo.
tilføjet af

Har VKO efterladt DSB-fallitbo?

Man kan undre sig over de mange fyringer som åbenbart vil ske i DSB, men alligevel kan man jo sige at økonomien måske er ødelagt af at VK fratog DSB rigtig mange penge. Det hævdes, at nogle af pengene er brugt til nye spor. Der blev jo blandt andet lagt nyt sport fra Vejle til Herning.
En ting undrer mig Hvorfor går administrationen fri af besparelserne? Hvor mange sidder der bag skrivebordene? Et transportselskabs opgave er at transportere. Derfor Kristian Roslev lyder mit råd til dig - fyr i administrationen. Der sidder garanteret 10000 mand ved skrivebordene.
tilføjet af

Transportministeriet

Var det ikke det danske Folketing der bestilte togene, via DSB?
tilføjet af

Flere togoperatører = flere medarbejdere

Den politiske beslutningen om at lade flere og flere togselskaber operere på jernbanen betyder jo immervæk at der skal ansættes flere og flere, da hvert selskab skal have sin egen ledelse, medarbejdere i driften mfl.
Og da forskellige selskaber jo ikke arbejder sammen om driften, kan man ikke længere opnå de (stor)driftfordele og effektiviseringer som man førhen havde via DSB.
Hele liberaliseringen af jernbanen har været en stor politisk rævekage uden nogle vindere - en ren lose-lose situation. Politikerne har ødelagt den danske jernbane ligesom de har ødelagt sundhedsvæsnet, uddannelsessystemet osv osv.
tilføjet af

Nu har DSB kørt med kæmpe underskud

de sidste 30 år, så det er det sædvanlige røde klynk.
De røde er ude og lede efter en undskyldning for at ikke sænke priserne på offentlig transport. [:X]
Og så tørre den af på VK& O.
tilføjet af

Rigsrevisionen frikender minister

tilføjet af

Ja VKO har efterladt et DSB-fallitbo

Nu er det jo ikke så længe siden at S og SF gav grønt lys til DSB's fortsatte ekspansion og kritiserer regeringen for at have indledt en kvælningsproces.
Nu har S og SF travlt ved håndvasken.........
http://i.pol.dk/politik/article947234.ece
tilføjet af

Hvilket ikke gør det mindre tumpet !

Fjols !
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.