19tilføjet af

Gudstjeneste på DR1 kl 14.00

I dag har månedens præst, Poul Joachim Stender, valgt følesansen som sit gennemgående tema for gudstjenesten. Det belyser han blandt andet ved at vie to, der elsker hinanden for seksualiteten er ligesom mad, tøj og husly en af Guds store gaver og opgaver til os. Du opfordres til at have brød og vin parat og deltage, når nadveren uddeles.
tilføjet af

Hvad er egentligt dit ærinde

- udover at reklamere for en radioudsendelse?
tilføjet af

DR1 er TV

Jeg syntes at vi her på sol trængte til et kristen indlæg.
tilføjet af

ups - sorry

Det er muligt, at vi trænger til kristent indlæg. Dit indlæg er imidlertid stadig bare en reklame - uden holdning og debatværdi!!
tilføjet af

uden holdning og debatværdi

Det er muligt at det er reklame, men det er et budskab til de islam hader at de bliver nød til at sætte sig ind i deres egen tro, hvis de vil bekæmpe islam.
tilføjet af

Her er

et budskab til de islam hader at de bliver nød til at sætte sig ind i deres egen tro, hvis de vil bekæmpe islam.
tilføjet af

vil det sige

at man kun kan have en holdning til Islam såfremt man er inde i eget "stof" om kristendommen?
I så fald kan religion jo debatteres af teologer!!
tilføjet af

Bekæmp tro med tro

???
tilføjet af

Og hvis min tro

er ateisme?
tilføjet af

Ateisme er også en tro

tilføjet af

Der ramte du måske en pointe.

Man skal sætte sig ind i sin egen tro, og hvis man så sammenligner sin egen tro med Bibelen, så kan det godt være at man bliver overrasket.
tilføjet af

Hvorfor skulle jeg så

sætte mig ind i kristendommen, såfremt jeg ønskede at bekæmpe Islam?
Det kunne jo være, at jeg mente at ALLE religioner er af det onde og kun tjener til at skabe utryghed, modsætninger og sort/hvide fjendebilleder (i stil med Dansk Folkeparti)
tilføjet af

Atesister er i mindretal

Vi er flere kristen i Danmark.
tilføjet af

go´dag mand - økseskaft !

Du har meget svært ved at holde dig til emnet hva´?
Det skulle vel ikke være fordi du reelt ikke har nogen holdning, udover desperat at kigge i bibelen efter hvad du skal mene?
Hvorvidt ateister er i mindretal i DK er fuldstændig irrelevant. Hvis du vil have andre til at tro på "din" frelser, må du altså argumentere meget mere sammenhængende.
Du bekræfter alt for mange fordomme om troende kristne på denne måde.
tilføjet af

du er enig med

fascisten mussolini når du siger: ALLE religioner er af det onde...
men om han sigtede efter at forbedre verden er måske lidt tvivlsomt...
tilføjet af

"...religioner er af det onde

og kun tjener til at skabe utryghed, modsætninger og sort/hvide fjendebilleder (i stil med Dansk Folkeparti)" skriver du
en opinionsunderøgelse kort før jul viste at Enghedslistens og Dansk folkepartis vælgere var de mindst religøse, men de folk jeg kender fra disse to partier er meget fordomsfulde
tilføjet af

Du har vist ikke forstået mit budskab

Jeg er helt enig i at fordommene trives hos både DF og enhedslisten (dette er måske én af mine fordomme).
Mit budskab var, at religion fungerer ligesom DF. Spred frygt og utryghed, så folk søger "profeterne" som lover beskyttelse og handlekraft. At DF, Enhedslisten og religionen så måske tager hver sin del af "flokdyrene" er da meget muligt.
tilføjet af

bibelen

min brændte for 3 uger siden sammen med alt mit andet jordiske gods, så den kan jeg ikke lede i.
tilføjet af

Kirkevielse

Jeg overværer med glæde DR.kirkens gudstjenester. Idag overværede vi et bryllup mellem to, der var udover den første alder, men synligt forelskede. Præsten kom ind på spørgsmålet om arrangerede ægteskaber, som vi gennem tiderne har kendt: men som vi måske også har kendt som fornuftsægteskaber. Jeg føler en ro i sindet efter gudstjenesten, som for mig er en naturlig ting at overvære i tv.
tilføjet af

Tak

for den positive tilbagemelding ;-)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.