65tilføjet af

Giv arbejdsløse 25000 om måneden

Nu må det være nok, arbejdsløse har ikke råd til bil længere. Jeg har været tvunget til at sælge min. Det er uværdigt for et menneske ikke at have bil.
Skatten må sættes op så der bliver råd til at sætte understøttelsen op.
Dem der er så heldige at have et job må arbejde hårdere, så der er penge til os andre.
Vi arbejdsløse har krav på penge flere end vi får nu.
Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan få lov til at slappe af når man er arbejdsløs.
Aktivering kontrol og alt det pjat skal afskaffes.
Dem i arbejde må vise deres solidaritet.
tilføjet af

*gg*

Det var da dagens joke !!
tilføjet af

Hva´tror du selv!!!

Hold da kæft, hvor dum er du???
Alle os der arbejder, skal vi så have 500.000 kr. pr. mdr.?
tilføjet af

Afskaf sort arbejde

De folk der i dag har sort arbejde har sort arbejde i form af vedvarende arbejde. Det er således ikke eengangs vennetjenester, men faste indtægter uden skat. Dette skal forbydes og kraftigt lovreguleres så det batter. Samtidig skal det takseres på samme måde som hvis du kører for hurtigt ( 3 klip og ind i spjældet ) Så kan de lære det, kan de !!!
tilføjet af

Dagens vits

En god joke må jeg sige.
Vel vil jeg da ej betale mere for at du skal tøffe rundt i bil - tag bussen du eller gå rundt.
Jeg syntes de arbejdsløse skulle finde en bedre holdning til alt ting, så kunne det være de fik et job - her tænker jeg på dem med samme tanke gang som dig.
Næ du sæt understøttelsen og bistandshjælpen NED og giv mere i løn til dem der vil tage et hvilken som helst arbejde.
tilføjet af

Tror du selv på det?

tror du selv på at vedvarende arbejde er sort arbejde????
Der er meget sort arbejde og det tror da pokker med de afgifter der er på alt - men at det er vedvarende arbejde der laves sort - den tror jeg ikke på.
tilføjet af

Det er jo gjort

altså understøttelsen og bistandshjælpen nedsat. Men stik mod alle forventninger opstod der sørme ikke flere arbejdspladser af det. Såååååååå......
tilføjet af

nej sjovt nok

så virker det slet ikke at sætte indkomsten ned for de ledige.
Det er jo ufatteligt at det ikke virker, dette totalt geniale forslag som en skribent her gentager efter Hjort som en anden papegøje uden en selvstændig tanke.
Jeg foirstår det simpelthen ikke. Dette årtusindes mest geniale lovforslag, som med garanti ikke kan overskyges af noget der måtte komme i de næste 995 år. Det er jo så genialt i al sin enkelhed at det er ufatteligt det ikke virker. DOH!
tilføjet af

Jeg

Arbejder da gerne ekstra således alle uden job kan nyde livet.. Det er jo netop når man er arbejdsløs at man har tid til at nyde livet.. Så er det da også dybt uretfærdigt at man ikke har råd til det!! Vil du ikke maile din bankkonto til mig? Så skal jeg fluks overføre 70.000.. Så har du lidt til julen også!!
tilføjet af

Ha ha ha ha

Du må da være hamrende sindssyg mand. Få du fingeren ud og bestil noget i stedet for :-)
tilføjet af

Hvor er det sjovt

Tænk sig at gøre sig sjov på andres bekostning.
Stå nu frem og hold fast i dine synespunkter:
1. Der er altid arbejde til dem der vil arbejde
2. Arbejdsløse er bare nasser på samfundet
3. Sæt understøttelsen ned så det ikke kan betale sig at arbejde
4. Sæt skatten ned så det kan betale sig at arbejde mere
5. Og giv gerne nogle flere tilskud til dem der tjener meget så der er en grund til at de fattige ønsker at blive rige
Der er jo ingen grund til ikke at vedkende sig sådanne synspunkter - de har jo støtte langt ind i regeringen.
tilføjet af

og sjovt nok

sendes der ikke flere ansøgninger fra arbejdsløse, der trods alt får penge for at gå hjemme og brokke sig over at de ikke kan få arbjede - arbejdsløse - generelt set - vil ikke tage et hvilket som helst arbejde og slet ikke der hvor de skal arbejde på forskudte tider og hvor der kræves en god arbejdsindsats.
Sidst jeg have medarbejdere til samtale var der 4 ud 7 der havde rigeligt med undskyldninger for ikke at kunne arbejde forskudt - men de skulle jo skrive et vist antal ansøgninger for at opretholde deres understøttelse - videre uddannelse - jojo, men bare ikke lige nu, og det er jo svært at sidde på skolebænken igen og så videre med dårlige undskyldninger.
2 af ansøgerne havde haft op til 9 forskellige job inden for 2 år, men det var ikke lige noget for dem.
Så nedsæt gerne det hele en gang til og TVING folk i arbejde også selv det er et job der ikke lige er hvad man ønsker sig - de fleste har vist glemt at det faktisk er lettere at søge et andet job, når man er i arbejde.
tilføjet af

Ha ha

Er du kommet forkert ud af sengen imorges?
Har du ikke hørt om ironi?
tilføjet af

ja..............

jeg synes jeg kan se mellem linierne at det er skrevet for at provokere, hvis ikke, så er du da ikke rigtig klog, du kan få et løbehjul.....
tilføjet af

Hovsa

Der er vist noget galt i dit indlæg. Prøv at læse dette.
Citat: 3. Sæt understøttelsen ned så det ikke kan betale sig at arbejde
tilføjet af

Er du dum?

Som om jeg gider at betale for, at nogen bare skal gå der hjemme og drive den af. Se at få dig et arbejde.
tilføjet af

Er du bindegal,mand.

Sælg din bil.Opfør dig ordentlig.
Du gider ikke engang bestille noget.
Du er bare for latterlig.
tilføjet af

man har da ikke tid

til at nyde livet når man er på kontanthjælp og man har ej heller råd.
Langt de fleste på khj er aktiveret eller jaget vildt uden rettigheder.
tilføjet af

tvang har aldrig virket

eller vil du modbevise menneskehedens historie igenem 4000 år sammen med din ven Claus Hjort?
Held med den opgave det er at omskrive de sidste 4000 år historie.
tilføjet af

The joke is on you

Indlægget er nok ikke seriøst ment vel? ;-)
tilføjet af

Hvad hedder dit firma?

og din adresse tak. Så skal du få så mange ansøgninger fra ledige at du drukner i dem.
tilføjet af

Buhu!!!

Nej, hvor ER det sørgeligt. Det er MEGET synd for de arbejdsløse at de ikke kan have bil eller kan gå i byen hver weekend. Jeg vil da også have 25000 om måneden!!!
Jeg har da heller ikke råd til bil og luksusting som en rigtig lejlighed, selvom jeg er i arbejde. Jeg er 29 år gammel, bor på lejet værelse og har ikke engang haft råd til at tage et kørekort endnu. Sådan er det når man ikke har rige forældre eller gavmild sagsbehandler (jeg ved det godt, det er meget urealistisk *GGG*)
Vi har i Danmark et så sløvt, trægt og tungt-fungerende socialsystem, så man, hvis man vil have en uddannelse og vil noget med sit liv, nødvendigvis SELV skal sørge for at skaffe sig en uddannelse, og SELV må slås med de studielån (m.v.), som man må tage for at flytte, købe bøger, leve m.m.
Sådan er livet, man får de muligheder man selv skaber sig, man kan ikke "BARE" få alt det man gerne vil have, man må selv arbejde for det! Man kan kun regne med EN person til at varetage ens interesser og styre ens liv i den rigtige retning, EN SELV!!!
tilføjet af

mand hvor er I sjove.

Alle I det taget dette indlæg for andet end ironi.
Jeg sidder her og hulker af grin.
tilføjet af

Sarkasme og ironi

Så fat det dog allesammen. Indlægget er tydeligvis skrevet i en ironisk tone.
tilføjet af

Det syns jeg osse ;-)

Ih hvor kan jeg godt forstå dig....
Jeg vil osse ha en rød bil ;-)
tilføjet af

... morer mig da godt nok...

...hi-hi-hi...hahaha...hahr kluk kluk kluk ;-)
tilføjet af

Jeg er nu mere til

en sort bil. Får mine blå øjne mere frem skoene.
tilføjet af

Ta' dig sammen

Pensionister kan leve for 5000 om månden - der må være noget der rabler for dig - der er arbejde til alle, der gider bestille noget.
tilføjet af

halloooooo

siger ordene ironi og sarkasme dig noget?
Læs nu nogle af de andre indlæg inden du blamerer dig mere.
I er godt nok hamerende ufrivilligt morsomme.
tilføjet af

Nej han er da ej

Det er da nytænkning så det basker. Og nej han havde heller ikke tænkt at gå derhjemme og fise den af. Det er hans plan at køre en tur ud i naturen, når han nu alligevel har dagen fri.
Jeg synes ikke han er dum.
tilføjet af

nej da ikke dum

men det er dem der tager hans indlæg seriøst vist?
*griner*
tilføjet af

Klukke klukke klukke ;-)

Jaaaada det kan jeg godt osse godt forstå
HaHaHaHhhha
tilføjet af

Han er bare normal.

det er såggudda upraktisk uden bil !!!
og biler giver selvtillid....og du kan køre ud og søge et fedt job.
tilføjet af

jeg....

Jeg synes altså det for lidt med 25.000 kr, altså medmindre det er EFTER skat ?
tilføjet af

netop

ved min sidste jobsamtale ankom jeg med bus og tog. Min lille rygsæk og min tykke bog afslørede mig ;-)
tilføjet af

Læse bøger!!!!!!!..blive klogere..nej fy da...

det mås man ikke..husk det alle for fremtiden...
Søg job og vær glad.............
tilføjet af

undskyld

jeg skal nok smide alle mine over 500 bøger ud. Må jeg godt se film? Jeg har omkring 350 at vælge imellem. De gør mig jo ikke klogere.
Hvad med at pille næse, mens jeg stener ind i en væg.. må jeg det?
Måske skulle jeg bare opfylde alles fordomme om ledige og høvle bajere ned? Der er bare et problem, jeg synes at øl smager grimt efter den første øl og så skal jeg hele tiden rende og tisse. Hov, må jeg det? Tisse?
Sikkert, bare jeg ikke ryster den mere end 3 gange for så er det noget helt andet og det er nok også forbudt.
Mon det er ok at jeg smutter over til min kæreste og spiser i aften? Jeg er jo ligesom ikke til rådighed for arbejdsmarkedet mens jeg er derovre eller er jeg?
tilføjet af

ENIG!

100 k om måneden burde være et absolut minimum, så kan vi med rette grine os selv i laser over alle de der knokler og stresser så vildt at de flader døde om af stress inden der er 40.
tilføjet af

Humor har du da.

For mange år siden var jeg nød til at bede kommunen om hjælp.
Min sagsbehandler sagde , at jeg skulle af med min bil , før jeg kunne få nogle af deres penge.
Det står i loven.
Bilen financierede min bank , farvel til en god bankforbindelse.
Bilforhandleren forstod ikke mit problem , han måtte tage bilen tilbage.
Jeg havde et stort økonomisk tab - og ingen bil mere.
Det er nogle mærkelige love de arbejder med , og politikerne kan ikke se det er meget urimeligt , at ødelægge mennesker på den måde.
Så siger nogen mennesker , jamen når du har en bil , kan du da søge arbejde langt fra hvor du bor - ja.
tilføjet af

Du er bare......

kanooooooon Brian - DET ku edder da få folk op af stolen og gi en masse brok - dejligt med sådan en humor og så at se, hvor folk plumper i sådan et indlæg..... RIGTIG - RIGTIG godt gået......*GGGGGGGGGG*
Ha en dejlig dag - men og uden bil - med og uden penge....*GGGG*
VH Anonymos
tilføjet af

hvad med at

bruge det offentlige.... det er sq ikke uværdigt ikke at have bil!!!! hvad med alle landets studerende??? de klarer sig sq da fint uden!!!
tilføjet af

Flot flot

endnu en der ikke fatter ioni og sarkasme.
gad vide hvor mange flere der hopper i den?
tilføjet af

helt ærlig

Når du mener i skal have flere penge skal vi andre der så går på arbejde og får mindre i løn skal vi så mene det er i orden at der lige bliver trukket lidt mere i skat så du kan få din bil tilbage, og hvor lang tid skal vi så gøre også tager vi lige og læner os tilbage med et smil og sige yes nu er der en mere der kan gå derhjemme for mine surt tjente penge nej helt ærlig så gider jeg sq ikke tage på arbejde kl 23 - 7 hver dag mere. men man kunne selvfølgelig også bytte så at man skiftedes til at gå hjemme og tage på arbejde så kunne vi jo tjene det samme så tror jeg vi kan snakke om retfærdighed.......
tilføjet af

I bliver ved

alle I der simpelthen ikke fatter ironi.
tilføjet af

Månedens 13'er

er helt klart denne tråd. Tak for et godt grin, speciel alle de der åd den råt fik mig til at grine og det er altid rart, Som ledig er der ikke altid ret meget at grine af.
tilføjet af

Nejjjjjj....tænk kun på at få et joooooob der

er intet der vil gøre dig mere lykkelig og afbalanceret. Alle dine problemer vil forsvinde som dug på en græsplæne, og du vil opdage meningen med livet.
Så på med vanten og afsted til lykke( pille)land.
tilføjet af

Så vil jeg være arbejdsløs!

Men det er - heldigvis - kun en drøm du har har. Borgerløn findes allerede i form af kontanthjælpen. Og den er rigeligt stor. Bevidst arbejdssky elementer har jeg stor sympati for. Jeg gider bare ikke forsørge dem.
tilføjet af

hvarrrr...vi elsker at arbejde !

Jeg arbejder ALTID...
tilføjet af

uden arbejde...får jeg røde knopper..

Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle foretage mig uden arbejde...jeg kunne slet ikke klare at have fritid...adddd !!!!! ingen mennesker skulle udsættes for noget så rædselsfuldt.
For tiden er så kort at det ku hænde , du kom for sent, for sent til livets ende.
tilføjet af

Vel gør de da ej

De skal da altid køres et eller andet sted hen, eller hentes, eller låne bilen - så det passer ikke de klarer sig.
Men hvad kan man forvente som studerende?
tilføjet af

Borgerløn?

Næh du, KHJ er ikke det samme som borgerløn, for du skal ikke knokle for at få borgerlønnen udbetalt, den får alle helt automatisk uanset formue, uanset om de har hus og bil, uanset om vedkomende er en af landevejens ridderes eller bor på Strandvejen.
KHJ er en hjælp, en hjælp med så mange betingelser på at det med hjælp vist er e saga blot. For rigtig mange KJH-modtagere arbejder for deres 'hjælp'.
Og unge under 25 arbejder lige så meget som en forsørger over 25 men for kun halvdelen af beløbet.
Borgerløn mig i øjet.
tilføjet af

Hvor har du.....

ret - det var godt nok et indlæg der kunne få folk op ad stolen - OG - sjovest er det, at jeg syntes slet ikke jeg har set Brian selv kommentere nogle af de svar der er kommet ind - han sidder nok også og får sig et RITIGT godt grin sammen med os andre...... Luren Brian...
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Ha en dejlig dag Thomas
VH Anonymos
tilføjet af

til alle...

som ikke fatter det er en joke... det er det.
tilføjet af

ja da

og det har jeg prøvet at få folk til at forstå i midnst 4 indlæg. At det første indlæg i denne tråd er en joke.
tilføjet af

Sjovt nok....

er den eneste, der ikke deltager i "debatten", ham der skrev indlægget. I er sgu for nemme.
tilføjet af

du har ikke opdaget...

at hele tråden var en sjov joke.
tilføjet af

:^)

....
tilføjet af

Fuldstændig enig.

"Nu må det være nok, arbejdsløse har ikke råd til bil længere. Jeg har været tvunget til at sælge min. Det er uværdigt for et menneske ikke at have bil.
Skatten må sættes op så der bliver råd til at sætte understøttelsen op.
Dem der er så heldige at have et job må arbejde hårdere, så der er penge til os andre.
Vi arbejdsløse har krav på penge flere end vi får nu.
Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan få lov til at slappe af når man er arbejdsløs.
Aktivering kontrol og alt det pjat skal afskaffes.
Dem i arbejde må vise deres solidaritet."

Kunne ikke have sagt det bedre selv, kan tilbyde dig noget sort arbejde så du får råd til bil igen.
tilføjet af

*LOL*

"Pensionister kan leve for 5000 om månden - der må være noget der rabler for dig - der er arbejde til alle, der gider bestille noget."
*LOL* .. Nu er det ikke ret mange pensionister som lever for 5000 kr. om måneden. hvem Fanden gider også at have olde til at ordne have til den pris.
tilføjet af

DET OFFENTLIGE

Er du helt fra den?
Folk smitter én med deres baktusser, det er SÅ klamt at folk sidder dér og nyser så man kan mærke det helt nede foran...
tilføjet af

Hvis det er SÅ hårdt

at arbejde for kontanthjælpen, og du mener hjælpen er så ussel, så find dig dog et arbejde du kan forsørge dig for istedet.
Det er sådan set det der er meningen med kontanthjælpen. Det skal ikke være en sovepude, men konstant reminder om, at det er meningen du skal klare dig selv.
JO mere besværligt det er at få kontanthjælp, jo højere klapper jeg i mine hænder.
(og selvom det første indlæg i denne tråd var en joke, så mener jeg dette indlæg fuldt alvorligt)
tilføjet af

Jeg er også fuldt alvorlig

når jeg siger, du trænger til et realitetstjek.
250.00 aktive CV'er til ca 25.000 jobs som er opsleåt i gennemsnit på ethvert givet tidspunkt.
hvis man nu regner lidt på det
250.000 minus 25.000 jo sørme der giver nul og dermed fuld beskæftigelse.
Det er så smukt at man kunne tude.
tilføjet af

Bistand skulle afskaffes!!

Hvis du ike gider flytte din røv og arbejde for føden, så skal du da så sandelig ikke belønnes for det.
Mener du virkelig, at andre mennesker skal arbejde hårdt for, at du i ro og mag kan sidde på din flade og nyde at være doven?
Nej, stod det til mig, skulle bistanden ophøre asap. Synes, det er noget svineri, at folk tærer sådan på andre mennesker, fordi de er dovne.
tilføjet af

Åh Brian dog

Som du kan sige det...
Måske er det bare mig.. Men når jeg læser det du skriver.. så læse jeg det med en hvis sakasme og ironi i.. Det er vel meningen?
Hvis ikke--- (så læs videre)
25000 er jo urimeligt.. Min søster.. som arbejder.. får jo ikke engang 20 selv om hun arbejder et godt stykke over 40 timer hver uge...
og tja.. man kan faktisk undvære en bil, okay.. det er lidt sværre, hvis man nu bor et sted som her, hvor bussen går max. 1 gang hver halvanden time.. gerne sjældnere.
men i det store hele, tager jeg dit indlæg som en vittighed.. det er vel meningen?
tilføjet af

Virkelig morsomt

flot indlæg.
tilføjet af

...

Luk dog og drop din arrogance
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.