8tilføjet af

Få tatoveret en reklame på dig og få 6000 kr.!

Nu har firmaet bag energidrikken Cult fået den helt formidabelt gode idé om at lokke folk til at få tatoveret deres firmalogo på armen imod at modtage penge for det.
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/08/30/104136.htm
Det er muligvis ikke ulovligt, men det er godt nok perverst. Føj...🙁
Tænk at lokke unge umodne mennesker til at få tatoveret deres latterlige firmalogo på kroppen som de herefter kan rende rundt med. Virkelig syg markedsføring og jeg kan love for at jeg har købt det firmas produkter for sidste gang
tilføjet af

Det er da helt OK

Folk under 18 år må jo ifølge lovgivningen ikke tatoveres. Altså er det kun fra 18 år - altså voksne mennesker - der kan deltage i det her. Og de har jo deres frie vilje til at vælge til eller fra.
Det ser jeg ikke som noget problem
tilføjet af

chokeret

ja tænk engang, lad da alle de unge mennesker tjene nogle tusinde for et livslangt minde på armen 😮
Ja dete r sgu sygt og grotesk, tænk man vil bede folk om det, kunne måske bedre forstå det hvis det var henna, elelr maling, til opsvisning elelr andet hvor det forsvinder og kan fjernes, en tatoo er sgu for evigt, og lokken om lovende penge, kan bringe mange i en trist situation, eller noget de inderligt vil fortryde...
FØJ
ja jeg vil sgu heller ikke støtte cult, selvom det er folks eget valg, vild er være svage der måske ikke akn sige fra, eller unge som kan blive presset via gruppepres, eller andet...

til cult: det er sgu en ommer 🙁
tilføjet af

Der er stor forskel på 18 årige

og nogle 18 årige er ikke så modne som andre.
De er stadig sårbare og letpåvirkelige.
Nej jeg synes sgu det er en vulgær form for markedsføring. Det er ikke ulovligt, nok fordi det alligevel har været for agressiv en markedsføringsmetode til at de fleste firmaer har villet lægge navn og etik til det.
Men selvfølgelig er der altid en eller anden smartass der SKAL pille ved den forbudne frugt og så bliver der lavet regler.
I bund og grund er de fleste regler til for idioter. Regler er først nødvendige den dag en eller anden klaphat ikke kan finde ud af følge almen sund fornuft, etik og moral.
Jeg synes simpelthen bare ikke at det er iorden at purunge mennesker med et - iøvrigt tarveligt lavt - beløb lokkes til at få tatoveret reklamer på kroppen.
Jeg må tilstå jeg troede at det var en aprilssnar indtil jeg så på kalenderen.
tilføjet af

Jeg troede først det var løgn da jeg læste det

men måske er 'kun' et billigt markedsføringstrick fra firmaets side. Først vil de forarge og chokere offentligheden med at de vil tatovere reklamer på unge mennesker som ikke kan sige fra. Så 'vælger' de grundet presset at holde sig fra at ville gøre det alligevel.
Men undervejs har de fået eksponeret deres navn.
Jeg håber næsten at det er sådan noget.
tilføjet af

jeg havde gjodt det

hvis jeg var vagabond, så havde jeg overfyldt hele kroppen med dem
tilføjet af

Ret usmageligt

At købe menneskekroppe til reklame, og desuden for billigt.
tilføjet af

Kan ikke rigtig bringe mit pis i kog

Hvis folk vil have tatoveret et logo for 6000 kr så lad dem.
tilføjet af

Synes jeg ikke helt

At få støre bryster kan jo også have noget med selværdet at gøre og jeg kan altså godt forstå hvis en pige med næsten ingen bryster vælger at få et par silikone bryster.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.