6tilføjet af

Ftg. Johs. 3:16-17

"For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabs, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham" Dette er, hvad nogle kalder den lille bibel, fordi kernebudskabet i bogen er indeholdt i dette skriftsted. Hvad kræves der mere end troen på Jesus Kristus? læg mærke til ordet 'enhver' I 1. Johs siges det :" Deri består kærligheden: ikke i, at vi har elsket Gud, men i, at han elskede os og sendte sin søn til soning for vore synder." Ifølge bibelen er det altså Gud, der rækker ud imod os, og ikke vore egne besteræbelser på at behage Ham. Er det ikke sådan, det skal forstås? Hvis ikke, hvordan skal stedet da forstås?
tilføjet af

Jo!

Gud rækker sin hånd ud imod os. Vil vi tage imod den?
tilføjet af

Man tager da IKKE imod med Behagesyge ........

´

- - - Hvis GUD virkelig eksisterer a la den udformning som JW/WTS har givet jehova, (hvilket jeg tvivler stærkt på) er jeg 100% sikker på, at han kikker med undren og utilfredshed på alle disse behagesyge såkaldte religiøse, der lever deres liv for at behage ham, i stedet for at værdsætte den gave han har givet mennesket, nemlig det liv han har GIVET OS på godt og ondt!

Jeg mener at mennesket definerer Begrebet GUD i sit eget billede
alene grundet utilstrækkeligheden i Menneskets egen forestillingsevne!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Gud er ikke behagesyg

men vi vil gerne glæde vor Skaber.
tilføjet af

Apropos tage imod

Det gør I jo ikke selv. Dette er ikke nok for jer. Jeg har spurgt utallige vidner, og de siger godt nok, at Johs. 3:16 er sand, men tilstrækkeligt er det ikke, at tage imod den ufortjente godhed. Man skal selv arbejde sig frem til frelsen. Det viser I jo også, både i ord og handling. Hvorfoer ikke sige klart: Nej, Jesu sonoffer er ikke nok, der må mere til. Det hele bliver mudret og uklart. Og så kunne man debattere ordentligt.
Venlig hilsen Dirk
tilføjet af

Lige en lille notits

Du skriver, at du mener, mennesket definerer Gud i dets eget billede. Der er flere, jeg kender, som mener det samme, da de er ikke-troende, og det er helt OK med mig. Ja, jeg vil endda sige, at jeg virkelig respekterer de mennesker, der ikke er troende, men som respektereer troen hos andre. Så kan der nemlig komme udbytterige samtaler ud af det, uden at forsøge at overbevise den anden part om fortræffeligheden ved ens eget ståsted. Jeg synes også, du er fair i din beskrivelse af kristendommen, selvom du ikke selv tror på budskabet. Du referer nøgtern; det var dejligt, om flere kunne det, troende iberegnet.
Venlkig hilsen Dirk
tilføjet af

Læs lidt videre...

Hvordan forstår du Johs. 3:19-21?
Er der ikke en sammenhæng mellem tro og gerninger?
Læs også Jakob 2:24 og 26.
Kan man sige man har tro, hvis man slet ikke prøver at gå i Jesu fodspor – at forsøge at efterleve hans eksempel?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.