6tilføjet af

FM 2005, verdens mest overvurderede lort

Nu trænger jeg bare til at lukke min frustration ud, uanset om nogen gider læse det. Jeg fatter simpelthen ikke hvordan programmørerne af Football Manager 2005 har båret sig ad med at tryllebinde alle og få dem til at tro at deres spil er godt. Spillet er propfyldt med fejl og er fuldstændigt urealistisk og i øvrigt jævnt kedeligt ved siden af.
Personligt venter jeg stadig på det første gode managerspil til PC, da jeg endnu ikke har oplevet et.
At remse fejlende i spillet op her vil tage en evighed, men jeg kan da nævne 3 af de mest imponerende:
1) Spillere vælger ofte at skifte til en anden klub, selvom den ligger langt dårligere placeret og de får en langt dårligere løn, til trods for at de siger de vil skifte til en større klub. Meget yndigt at miste spillere på den måde.
2) De kan gud hjælpe mig ikke engang reglerne i fodbold. I hvert fald ikke off-side reglen der igen og igen bliver dømt fuldstændigt forkert efter de nye gældende regler hvor kun den der modtager bolden kan være off-side (en regel der ikke er nyere end at den burde være med her).
3) Efter en sæson eller 2 havde Danmark lige pludseligt intet mindre end 9!! hold med i Europacup-turneringerne. Heraf 2 direkte i CL-gruppespillet og yderligere 2 i 3. kval-runde. Så er det man spørger hvad der foregår?? (i samme sæson lå jeg i øvrigt nr. 96 på ranglisten over alle Europas hold.... med Næsby!) Alt dette uden at holdende havde præsteret noget særligt.
Men jeg kunne nemt fylde et par sider mere med den slags fis. I mine øjne er et spil ikke godt når det tydeligvis er så lidt gennemarbejdet og testet. Fatter ikke hvad det er andre ser.
tilføjet af

Virkede installationen?

Hej til dig.
Jeg er lige lidt nysgerrig. Havde du nogen problemer med at installere det spil? Min søn forsøgte først på sin PC. Han måtte opgive. Så forsøgte han på min PC. Da ca 70% var installeret, stoppede den med det.
Vi kontaktede firmaet og de gav os en fremgangsmåde. Noget med at starte PCen i fejlsikret tilstand. Virkede heller ikke, så han fik det byttet.
Men som sagt, er bare lidt nysgerrig om der generelt er en fejl ved det spil?
På forhånd tak
Mvh Lagermann
tilføjet af

Perfekt?

Jamen var det ikke sådan at du ønskede spillet skulle være?...
tilføjet af

Uanede mængder tålmodighed

Nu mener jeg ikke at jeg havde problemer med at installere det, men spillet kræver ufatteligt meget tålmodighed. Troede også at det var gået død under opstarten af et spil, men det tog simpelthen bare så lang tid.
Må dog indrømme at jeg ikke husker hvor lang tid selve installationen tog.
tilføjet af

Til Dolph

For mig lyder det som om at du har fat i en piratkopi, desuden lyder det som om at du er dårlig til at give dine spillere ordentlige kontrakter og desuden må du have en svag computer siden at det tager lang tid at starte spillet... Hvad med at købe FM 2006 i stedet for at brokke dig over et gammelt spil...
tilføjet af

Nope...

For det første er spillet originalt, for det andet gider jeg ikke give 4-500 kr. for et spil hvis jeg synes det er lort, derfor prøvede jeg dette først. Det er jo ikke fordi programmørerne af det mangler erfaring i at programmere den slags spil så det burde jo ikke være så fejlfyldt. Derudover var det ikke mig selv der havde givet spillerne de nævnte kontrakter men den tidligere træner for holdet og det undskylder jo stadig ikke spillernes tåbelige og urealistiske adfærd.
Min pc er ikke topklasse, det er de jo ikke mere end en måned efterhånden, men på en Athlon 3000+ med 512 mb. ram burde det nu alligevel gå en anelse hurtigere, men det er jo så smag og behag. Det kan jeg leve med hvis spillet er det værd.
tilføjet af

Utroligt...

Svarer lige på mit eget indlæg :)
Nej har bare lige dødsstødet til spillet her (som altså stadig er ganske originalt købt i en forretning): Nogle gange er resultatet af kampene givet på forhånd. Ergo er det fuldstændigt underordnet hvad du foretager dig lige før og under kampen, det ændrer intet. Det er da en fallit-erklæring. Dette er understøttet ved at spille den samme kamp igen og igen (mindst 20 gange) med diverse forskellige taktikker og opstillinger. Vel at mærke mellem 2 jævnbyrdige hold. Dette gav følgende resultater: 3-1, 2-0 og 2-1, altid med samme vinder. Jeg siger ikke at det er tilfældet hver gang, men bare det at det kan ske.... ja jeg siger ikke mere.
Vil dog lige understrege at jeg da er fuldstændigt ligeglad hvad der er udgivet af nye versioner. Dette spil er kun et år gammelt lavet af programmører der absolut burde have mere kompetence end dette og det er absolut ikke et enestående tilfælde.
Men selvfølgelig hvis alle andre er glade og tilfredse med den slags må jeg jo bare acceptere at det er sådan.
Slut, over and out🙂Skal nok holde kæft nu.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.